Wat zijn normale v-voltages voor een cpu i5 6600 stock.
Heb geen K versie. Het moederbord is een asus b150i gaming/aura.
Heb geen K versie. Het moederbord is een asus b150i gaming/aura.
Je kan het ook vastzetten. Ik vermoed dat TS het idee heeft dat zijn processor te warm wordt door mogelijk te hoog voltage. Komt wel eens voor, maar vooral met AMD APU's.MichaelvD2203 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:01:
Waarom moet je dit weten ? Je kan dit niet veranderen.
Voltage veranderd steeds naar hoeveel je nodig hebt.
I reject your reality and substitute my own
Het wil nog wel eens te hoog staan. Zo ook bij mijn 6700K en Maximus bord. Standaard voltage wat het moederbord geeft aan de CPU is veel hoger dan wat Intel aangeeft. Om die reden erg hoge temps.MichaelvD2203 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:01:
Waarom moet je dit weten ? Je kan dit niet veranderen.
Voltage veranderd steeds naar hoeveel je nodig hebt.
Temperaturen zijn gewoon normaal voltages schommelen continu als die idle is heeft ie natuurlijk minder nodig dan bij volledige loadchizzle01 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:42:
De reden dat ik dit wilde weten was omdat er bij een review over dit moederbord dat die de voltage te hoog had staan. Mijn Temps zijn idle 25 en onder maximale belasting 55 graden. ik zie dat de voltage schommelt.
Maar dat zal wel zijn dat die dan meer/minder voltage nodig heeft. Aan me temps te zien zal er niks geks zijn, was meer vanwege de review over deze moederbord. Ook heb ik een Mini ITX systeem dus dan zullen de temps standaard al hoger liggen. Dit is het systeem overigens (mss dat het wat makkelijker is).
http://nl.hardware.info/u...l-design-node-202-miniitx
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq