Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ag10088
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste forum lezer,

Ik heb een HTC M8s en op mijn toetsenbord zit een microfoon voor spraak naar tekst te schrijven. Handig bij Google of whatsapp app. Alleen dit werkt niet. Ik kan ook niet op Google vinden wat de instellingen zouden moeten zijn. Kuchen de laatste Android versie gedownload 6.0 volgens mij. En maak gebruik van HTC sence toetsenbord. Ook al Google toetsenbord geprobeerd maar werkt ook niet. Met.mijn HTC M8 had ik er mooi problemen mee, maar kan niet vinden welke instellingen er dan verkeerd zitten. Of moet ik een fabriek instellingen terugzetten proberen?

Wie weet raad. Alvast bedankt.

Aan de hand van onderstaande terrechte opmerking:
Als ik op het microfoon teken klik op mijn toetsenbord krijg ik niet de mogelijheid op te spreken. Bij mijn oude HTC M8 hoorde je namelijk eerst ''ping'' en daarna kan je spreken. Ook bij bijvoorbeeld MAPS van google heb je naast de zoekbalk de mogelijkhied door op een microfoon teken te drukken. Ook deze werkt niet. Ik krijg overigs geen foutmelding.

Mijn taal en toetsenbord instellingen zijn als volgt:

Taal: Nederlands
Spellingscontrole: HTC Sence input correctie
Huidige toetsenbord: HTC Sence input - HTC Sence input
Voice keyboard = uitgegrijsd kan ik niet aanklikken
Spraak: Uitvoer voor tekst naar spraak (werkt wel)

[ Voor 36% gewijzigd door ag10088 op 07-06-2016 09:24 ]

Beste antwoord (via ag10088 op 07-06-2016 21:57)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ag10088 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:24:
[...]
Ok bedankt, zie bovenstaande aanpassingen.
Dat ziet er al een stuk beter uit.
ag10088 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:23:
Ik verwacht dat dit je probleem is. Je kan dus niet dat toetsenbord selecteren in?

Instellingen -> Taal en invoer -> Huidig toetsenbord -> Toetsenbord kiezen -> Google spraakgestuurd typen of kan dat daar wel?

Mocht dit al aanstaan of nog niet, ga dan naar 'Taal en invoer' en druk op 'Google spraakgestuurd typen' en kijk even of je daar gekke instellingen terug vind.

Verder heb je nog Google apps verwijderd of disabled op een of andere manier?

Alle reacties

• rens-br

rens-br

Met een melding 'dit werkt niet' kunnen we helaas niet zoveel. Wat werkt er niet en wat voor (eventuele) foutmeldingen ontvang je?

Graag even de OP aanpassen.

• ag10088
rens-br schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Met een melding 'dit werkt niet' kunnen we helaas niet zoveel. Wat werkt er niet en wat voor (eventuele) foutmeldingen ontvang je?

Graag even de OP aanpassen.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

ag10088 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:24:
[...]
Dat ziet er al een stuk beter uit.
ag10088 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:23:
Ik verwacht dat dit je probleem is. Je kan dus niet dat toetsenbord selecteren in?

Instellingen -> Taal en invoer -> Huidig toetsenbord -> Toetsenbord kiezen -> Google spraakgestuurd typen of kan dat daar wel?

Mocht dit al aanstaan of nog niet, ga dan naar 'Taal en invoer' en druk op 'Google spraakgestuurd typen' en kijk even of je daar gekke instellingen terug vind.

Verder heb je nog Google apps verwijderd of disabled op een of andere manier?

• ag10088
Het is opgelost. Terug naar fabrieksinstellingen gezet. En toen werkte het weer. Google spraak gestuurd typen was namelijk helemaal weg. Had even contact gezocht met HTC chat online.

Bedankt voor jullie reacties.

• ag10088
Topic mag worden afgesloten. Opgelost.

• rens-br

rens-br

ag10088 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:58:
Topic mag worden afgesloten. Opgelost.
Fijn dat je probleem is opgelost.

Topics worden op tweakers niet gesloten als ze opgelost zijn. Ze worden alleen gesloten als er iets mis mee is. Zie ook: Het algemeen beleid #topicopslot/.

Verder wordt het niet op prijs gesteld om twee berichten achter elkaar te plaatsen, wil je iets toevoegen aan het topic. Druk dan op 'wijzig'.
Pagina: 1