• zapper3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01 13:13
Ik ben op zoek naar een zo stil mogelijk kaart die nog steeds redelijk kracht heeft.
Ik speel geen spelletje op de PC, maar wel video editing en foto bewerking.

Ik zag dat de STRIX-GTX970 een 0db claimt. Hij heeft ook fans, maar ik neem aan dat als er weining kracht gevraagd wordt dat de kaart dan de fans stil zet?

Ik video edit en bewerk fotos maar 1 x per 3 weken. Dus de rest van de tijd is het normaal pc werk.

Ik heb nu de Asus 750 gtx ti en die maakt net teveel lawaai.

Suggestie zeer welkom.

Rob

Ps ja ik weet dat er ook kaarten zijn zonder fans, maar heb het idee dat ze misschien niet genoeg kracht hebben.

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De STRIX kaarten doen de fans helemaal uit als hij onder de 60 graden celsius is. Dus 0db :)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Msi gaming kaarten zijn ook stil tot 60 graden. Als je zorgt voor goede fans de de kast continue van luchtstroom voorzien zijn nividia kaarten redelijk rond de 60 te houden. De nieuwe 10xx zouden dat zelf nog beter moeten doen maar is wel wat meer aan de prijzige kant en zonde als je er niet meer gamed.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelf heb ik een Asus STRIX GTX960 en die fans draaien inderdaad niet standaard, pas als die echt warm wordt.
Veel kaarten worden sowieso niet erg warm meer als je onder het OS zit of gewoon simpel video kijkt.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bijna alle nieuwe kaarten hebben de "0dB feature". Lijkt me sterk dat je boven de 60 graden uitkomt met normaal werk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340