audio tv loopt via tv speaker niet via versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brand0605
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 18:34
hoi allemaal,

zelf zit ik met een probleem met tv kijken.
Voorheen had ik een oude HD tv( 1 hdmi poort) en bekeek tv via de settopbox
hierbij liep de audio en video via mijn versterker Denon AVR-X4100W d.m.v. de hdmi kabel die ik had bevestigt

in de nieuwe situatie heb ik een ci + module in de tv gestopt( Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver)

en die hdmi kabel naar de versterker laten lopen nu alleen audio via tv speakers als ik tv kijk ik krijg het niet uit de versterker beide hdmi poorten geprobeerd poort 1 en poort 2 ( die heeft arc maar dit werkte ook niet )
alle andere apparatuur die op mijn versterker is aangesloten werkt wel naar behoren en gaat via de versterker. zoals apple tv 4 , raspberry pi 2 en dvd speler met analoge aansluiting.

graag advies ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Toslink kabel al geprobeerd toevallig ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 08:52
In het menu van je TV ook geen opties zitten om de audio uit te laten sturen via HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 10:52
je kan het geluid niet via de hdmi sturen. je zult een optische audio kabel moeten gebruiken (toslink) en dan kan je in het menu instellen dat de tv de audio uitvoert via de optische uitgang en het probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:48
Yannick-ski schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:57:
je kan het geluid niet via de hdmi sturen. je zult een optische audio kabel moeten gebruiken (toslink) en dan kan je in het menu instellen dat de tv de audio uitvoert via de optische uitgang en het probleem is opgelost
Kun je ook onderbouwen waarom niet?
Ik heb een TV uit 2011, waarmee ik geluid over HDMI naar mijn reciever stuur.
Je moet inderdaad in het menu op de TV instellen dat je geluid doorgestuurd wordt naar je reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
Yannick-ski schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:57:
Kan gewoon via ARC, wat staat voor audio return channel, dus precies hiervoor bedoeld.

Dus HDMI kabel in de ARC poort stoppen en op je tv instellen dat hij het geluid via die poort moet uitsturen ipv tv speakers. Tv kan natuurlijk niet raden dat je daar het geluid vandaan wil hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die TV heeft 3 x HDMI Audio Return Channel, ARC (Input 2) volgens de specificiatie :

https://www.panasonic.com...ed-lcd-tv/tx-50cx700.html

dus ik zou even niet weten waarom dit niet zou kunnen ?

http://www.cnet.com/news/what-is-audio-return-channel-arc/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
oeps verkeerde model ingevuld my bad dan kan het inderdaad via de hdmi sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Clavis schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Kun je ook onderbouwen waarom niet?
Ik heb een TV uit 2011, waarmee ik geluid over HDMI naar mijn reciever stuur.
Je moet inderdaad in het menu op de TV instellen dat je geluid doorgestuurd wordt naar je reciever.
ja sorry zo als ik al zij had ik het model nummer niet goed ingevoerd op google dus vandaar. want arc heeft niet iedere tv. die van mij toevallig wel maar die van mijn ouders in de woonkamer bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:48
Yannick-ski schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:13:
[...]

ja sorry zo als ik al zij had ik het model nummer niet goed ingevoerd op google dus vandaar. want arc heeft niet iedere tv. die van mij toevallig wel maar die van mijn ouders in de woonkamer bijvoorbeeld niet.
Kan ook zonder ARC. Ik heb een Sony KDL-40BX420. Deze zou ook geen ARC ondersteunen. Maar bij mij werkt alles perfect over de HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brand0605
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 18:34
http://nld.faq.panasonic....1NjM5NS9zaWQvd2tUWFM2U20=

op de website van panasonic gekeken zie de link en dat geprobeerd maar dat werkt helaas niet hdmi kabel zit in arc kanaal van tv en arc van versterker

waarschijnlijk toch even kijken met optische kabel :/
Pagina: 1