Asus A7V+Duron700 maar kan niet hoger dan 800

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55
Ik heb een Asus A7V met een Duron700 gekocht. Ik kan hem tot 800 mhz clocken maar daar boven start mijn systeem niet op (mijn moederbord begint te piepen).

Mijn vraag is, hoe kan ik hem hoger clocken?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 13:14

Floor-is

5.2

Heel vreemd, je mobo gaat piepen, heb ik nou echt nog nooit gehad :+

(Er zit een speaker in je kast die gaat piepen, dus het is niet je mobo)

Owkee, maar even checken dan:
Hoe heb je je DURON getracht te overclocken?
Wat voor piep-code geeft het mobo? (3*kort, 1*lang oid)
Heb je een gelockte DURON?
Heb je die ge-unlocked?

Uitleg, want je geeft te weinig info.

De DURON600 van het overklokproject starte zonder problemen op 840Mhz op (8*105), dus ik vindt het vaag.

Floris

Bericht hierboven

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55
Ik heb niet zo veel ervaring dus ik weet niet of mijn duron gelocked of unlocked is. Denk unlocked want ik kan zonder problemen 800 mhz clocken.

Wanneer ik hem op 8.5x100 clock dan of mijn systeem reageert niet wanneer ik hem aanzet (mijn scherm blijf zwart) en andere keer begint mijn moederbord achter elkaar te piepen (houdt niet op).

By the way: mijn PC Probe geeft geen temperatuur weer van de processor. Weet iemand waarom niet?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Brakius.

Zo te horen doe je het prima. Alleen denk ik dat je hem ten eerste nog op de default spanning hebt staan en ten tweede vermoedt ik dat je nog zo'n standaard meuk cooler gebruikt.

Advies. : zet de spanning hoger. 1.7 b.v.
En koop een betere Duron Cooler met Pasta op silver basis.

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
-Booten op 800mhz

-in je bios de Vcore voltage op 1.75 Zetten

-save settings & reboot

-Laten booten! (Belangrijk, anders gooit hij bij de volgende boot de vcore weer terug naar standaard omdat hij denkt dat als je je pc gelijk uitknalt de processor het niet trekt. En dan gaat hij dus terug naar de default settings.

-Pc afsluiten & uitzetten

-Multiplyer op 8.5 zetten

-Nog een keer proberen...

Zo draai ik mijn duron 600 nu op 909Mhz
(8.5 x 107)

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Nog een mogelijkheid

Verander je core voltage dmv de jumpers.

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Duron 650 op een Asus a7v. Ik kan op 700, 750 en 800 booten, maar vanaf 850 start de machine gewoon niet op. Monitor blijft zelfs uit.

• WausMaus
qbitz: errug handig, maaruhm...

WELKE JUMPERS?!?!

:)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 15:21

Chakotay

Lick here to continue

RTFM?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• WausMaus
sorry... mijn vout... khad ze niet zien zitten.. hehe... ik maar moeilijk doen...

Verwijderd

Werkt het nu wel ?

Results posten pls !

Grwerlllb !

• Floor-is
  • Laatst online: 06-09 13:14

Floor-is

5.2

De DURON uit de review draaide dus zonder problemen op 840Mhz (8*105). Om hoger te gaan moesten we het voltage gaan verhogen.
Probleem is dan dat je ook meer hitte produceert en dat je die niet (goed) kunt afvoeren tenzij je met een hele goede koeling werkt.

Voorbeeld:
DURON 650 op 850 Mhz -=> 1,85V = 40Watt

Floris

Bericht hierboven

• Ilan Shemes
Bij mij boot de computer gewoon niet als ik boven 800 kom. 800MHz doet de CPU op 1.70V maar als 850 probeer blijft de monitor uit. Zal best wel eens door de slechte koeling kunnen komen (Coolermaster) maar raar dat ie niet eens de bios laat zien.

• qbits
  • Laatst online: 17-03 13:37
Er zijn blijkbaar nogal wat verschillende ervaringen met Durons.
Zelf daai ik 600@800 1.8 V @48 graden op een "grote" coolermaster.
Vriend van mij 650@800 1.8 V -60 graden.(zelfde cooler)
Eynstein melde gisteren ook verschillen. www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12523

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• -=*skilla*=-
  • Laatst online: 04-09 11:54
draai hier met asus a7v en duron 650@900 graadje of 50 !!!!! cooler met copper baseplate

all people are wise untill they speak

• Ilan Shemes
Ik heb net mijn oude Alpha koeler omgebouwd en die erop gezet. Temperatuur op 850MHz is nu 41C op 1.76V. Maar als jumpers op 900 zet start mijn computer niet meer op. :(

Ik ga zo nog even proberen het met de jumpers te doen (voltage), maar ik betwijfel of dit werkt.

• Arthur
  • Laatst online: 23-08 17:05
Oei de overklokbaarheid van de Duron valt dus kennelijk toch wel mee. De productie is dus kennelijk niet constant van zo'n hoge kwaliteit, ook al komen ze allemaal uit dezelfde fabriek (Maleisië). Misschien dat de Duron eigenaren (ik heb er ook één maar heb nog niet kunnen testen - wacht op KT7) eens de batch nummers oid kunnen gaan vergelijken, zien welke series wel en welke niet goed overklokbaar zijn (of daar een patroon in zit). Misschien interessant om te zien of de eerdere series (waaronder de enkele unlockte) beter over klokken dan de nieuwere, of juist omgekeerd.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Ilan Shemes
Eureka!!! Het werkt!! :)

Jumpers gebruikt voor multiplier en voor voltage. Hij staat pas 5 minuten aan en de temperatuur is 46C geworden. Voltage staat nu op 1.872 (Asus probe). Komende twee dagen laat ik hem op 100% load draaien (seti@home). Dan weet ik meteen of hij stabiel draait.

--------------------------------------------
[ WCPUID Ver.2.8 (c) 1996-2000 By H.Oda! ]

Processor 1 : AMD Duron (Model 3) / FCD8F57C
: AMD Athlon(tm) Processor
Platform : Slot A or Socket A
Vendor ID : AuthenticAMD
Type ID : 0 (0)
Family ID : 6 (7)
Model ID : 3 (3)
Stepping ID : 0 (0)
Brand ID : 0 (0)

Clock Frequency
Internal : 908.08 MHz
External : 201.80 MHz DDR
Multiplier : 9.0

--------------------------------------------

• Ilan Shemes
Ik heb net een vastloper gehad tijdens mega stress test. Ik heb de CPU teruggeklokt naar 850.

Verwijderd

ok jongens ik ben blij dat jullie al een discussie hebben gestart over deze combinatie! :)
Ik heb ook de A7V met dipswithes, Duron700 unlocked (L1 is verbonden), Coolmaster DP5-5H51-01 (dat is de heavy 1), 128MB PC133 SDRAM.

Ik heb dat gepiep en niet booten ook megemaakt en draai daarom nu ook maar op 700, dus als jullie het voor elkaar krijgen om hem te OC'en op een redelijke hoogte wil ik het ook graag weten.
Met redelijk bedoel ik natuurlijk snelheden die de 600 ook haalt :)
En ik heb extra coolpasta gebruikt bovenop de standaard cool-prut van de coolmaster...
Ik zal proberen deze tread te volgen maar indien jullie een ultimate manier hebben gevonden zou ik het op prijs stellen als ik daar ook ff een emailtje van krijg...
thx guys...

Verwijderd

Ja die Duron overclock is een leuk avontuur..

Mijn Duron 600 heeft 2 dagen zonder problemen 900 mHz gedraaid met Alpha en Delta fan op een nette 41 graden.

Nu wordt de kamertemp door het warmere weer wat hoger en hoppa niet meer stabiel op 900.

Terug naar 850 en weer stabiel....een beetje FSB tuning en nu stabiel op 875 mHz. :)

Het sleutelwoord bij Duron tuning is toch wel koeling.

Floris wat draaien jullie nu ? (mHz/soort koeler/welke stabiliteits test/tijdsduur).

Verwijderd

Ik heb mijn CoolMaster van een DeltaFan van 38CFM voorzien, temp. ging van 51 naar 41 graden. Loopt stabiel op 850 Mhz 1.8 V
Ik vindt 250 Mhz boven de spec's mooi genoeg, met de celerons van Intel heb ik dit nooit gehaald.
Pagina: 1