gezocht goed alternatief voor windows live mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Beste Tweakers,

Ik heb een eigen computerbedrijf (ter verduidelijk het gaat om mijn klanten niet om mijzelf )dus zal vaker tegen deze situatie gaan aanlopen Windows live mail 2012 icm microsoft e-mail adres dus live, Hotmail, outlook.com etc werken niet meer vanaf 30 juni.

Wat is een prettig en liefst veel gebruikt alternatief
met voldoende mogelijkheden voor importen en exporteren van mail en contactpersonen uit andere programma's

Eisen:
overzichtelijk, goede compatibiliteit met andere programma's, liefst veel voorkomend, beschikbaar in Nederlands en liefst met nl spellingcontrole.

Een aantal mogelijkheden en mijn mening of google's mening ;)
  • online zoals gmail of outlook.com --> prima als je daarvoor kiest echter willen sommigen liefst een programma op de pc zelf
  • outlook --> prima alleen niet gratis
  • windows 10 mail app --> ik vind hem te kaal en kun de laatste keer geen optie vinden om mails uit live mail of outlook te importeren. Als iemand mij hier kan verbeteren graag.
  • thunderbird --> ik vind hem persoonlijk niet fijn (mogelijk omdat hij minder bekend is) en wordt niet meer ontwikkeld
  • essentialpim --> lijkt mij fijn echter importen vanuit andere pakketten schijnt erg lastig/onmogelijk te zijn
  • zimbra --> word goed gewaardeerd op internet echter mij nog onbekend.
wat denken jullie misschien toch thunderbird of is zimbra inderdaad zo goed. of is er een alternatief waar ik niet aan gedacht heb?

Beste antwoord (via piethoogland op 23-08-2016 14:40)

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 08:09
TomONeill schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:22:
Hoeveel BS is die mail over Windows Live Mail 2012 en de beruchte 'synchronisatietechnieken'? Mail werkt nog gewoon en zou niet weten waarom ineens niet, behalve als Microsoft expliciet de mails niet meer gaan verwerken omdat ze dat simpelwel niet meer willen. Ken genoeg mensen die Mail 2012 gebruiken en nu ineens (denken) te moeten en bij mij aankloppen. Schijtzooi.
Microsoft-accounts worden overgezet naar een nieuwe versie van Outlook.com. Als je account is overgezet, werkt synchronisatie via DeltaSync (protocol dat WLM gebruikt) niet meer. Dus het mailtje is geen onzin. Het werkt waarschijnlijk nog omdat je account nog niet is overgezet.

Via IMAP werkt het nog wel. Configureer het account dan volgens de onderstaande instellingen:

INKOMEND
- Servertype: IMAP
- Serveradres: imap-mail.outlook.com
- Poort: 993
- Vereist een beveiligde verbinding (SSL): aanvinken
- Verifiëren met: Niet-versleutelde tekst
- Gebruikersnaam: je e-mailadres

UITGAAND
- Serveradres: smtp-mail.outlook.com
- Poort: 587
- Vereist verificatie: aanvinken

[ Voor 3% gewijzigd door remco8264 op 03-07-2016 18:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 15:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wind10 mail app heeft afaik geen mogelijkheid om te importeren of met pst's te werken, maar heb jij je mail van je live-account dan niet op de server laten staan? Ik werk al jaren met imap en kan probleemloos schakelen tussen mail-clients zolang ze maar imap ondersteunen.

Maar in kader van je 'eigen bedrijf', waarom gebruik je eigenlijk een Hotmail account? Zou het niet professioneler zijn je eigen domein te hebben?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker online gaan met Gmail.
Groot voordeel is dat het eenvoudig overal beschikbaar is, op alle devices dezelfde contacten en je hoeft niks meer te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 07:50
Ik gebruik al een tijdje Mailbird.

https://www.getmailbird.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ singergyX en @ fable. het gaat om klnaten van mij die windows live mail gebruiken en willen overstappen op iets nieuws. Dit heb ik verduidelijkt in mijn post.

@ aalekss
heb mailbird even bekeken zou wel wat kunnen zijn, is ook in het NL beschikbaar wat belangrijk is voor mijn klanten hoe is de uitwisselbaarheid tussen andere mail clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05 13:47
Het is ook in het Nederlands beschikbaar, zie https://www.getmailbird.c...onnecting-world-language/

De features kun je vinden op https://www.getmailbird.com/features/

Probeer het uit, en kijk of het wat voor je is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
piethoogland schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:46:

online zoals gmail of outlook.com --> prima als je daarvoor kiest echter willen sommigen liefst een programma op de pc zelf
Ik zou toch proberen mensen te overtuigen om voor deze optie te gaan. Ik heb zelf ook veel PC's en laptop's gehad van klanten en mail is altijd gezeik. Zeker als er eens een HDD kapot gaat geeft dit veel problemen met mensen die alles in de mail hebben staan en natuurlijk geen backup hebben. Verder is het ook handig om overal bij je mail te kunnen en het gezeur van instellingen heb je ook niet meer. En dan inderdaad nog het importeren van de ene naar de andere client wat vaak problemen geeft.

Hoe meer mensen je naar Outlook of Gmail kan krijgen hoe beter dan voor jou is en voor de klanten zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit kan je ook nog overwegen, de voorgang van Live Mail 2012, Express. Blijkbaar kan je dit ook draaien onder 7, 8 en 10.
http://www.runasxp.com/
PilatuS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:21:

Ik zou toch proberen mensen te overtuigen om voor deze optie te gaan. Ik heb zelf ook veel PC's en laptop's gehad van klanten en mail is altijd gezeik. Zeker als er eens een HDD kapot gaat geeft dit veel problemen met mensen die alles in de mail hebben staan en natuurlijk geen backup hebben. Verder is het ook handig om overal bij je mail te kunnen en het gezeur van instellingen heb je ook niet meer. En dan inderdaad nog het importeren van de ene naar de andere client wat vaak problemen geeft.
Zover ik weet heeft outlook.com ook gewoon imap ondersteuning (met uitgaande server) en hoef je je nooit druk te maken om backups, blijft immers gewoon op de server. Ben je dan even ergens anders, kan je alsnog via de website.

[ Voor 74% gewijzigd door SinergyX op 03-06-2016 16:24 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

piethoogland schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:46:
• thunderbird --> ik vind hem persoonlijk niet fijn (mogelijk omdat hij minder bekend is) en wordt niet meer ontwikkeld
downloads: Mozilla Thunderbird 45.1.1 ?
• essentialpim --> lijkt mij fijn echter importen vanuit andere pakketten schijnt erg lastig/onmogelijk te zijn
Importeren? Lekker algemeen... Geen requirements -> geen alternatief.

Het moge vanzelfsprekend zijn dat als de halve wereld en zijn moeder op/via Microsoft Office werkt, dat er inderdaad een kleine hoeveelheid issues optreden voor jouw klanten op het moment dat ze Office niet willen/kunnen betalen. Het is alleen wel "enigszins" zorgelijk dat zowel de leverancier (jij) als de klant (zij) dusdanig niet weten wat er te koop/krijgen is noch hoe dat integreert met pakket A van klant A of met "technisch proces B" van klant B.

Voor grofweg 8 tientjes per jaar kan je minstens 1 werkplek per klant voorzien van de volledige Office suite; het is allicht een oplossing per jaar zodat je in de tussentijd met/voor klanten een mooi / beter / fijn alternatief kan zoeken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:22:
Ben je dan even ergens anders, kan je alsnog via de website.
Dit is voor een hoop mensen helaas al te lastig. Het moet vaak enorm simpel zijn. Of ze gaan altijd naar de website of ze gaan altijd naar het programma. Genoeg mensen die helemaal in de stress schieten als het icoon van de mail ineens weg is terwijl het programma er nog gewoon is. Dat je op 2 manieren in de mail kan komen is voor sommige mensen al niet te begrijpen.

Zelfde verhaal natuurlijk met overstappen van WLM naar bijvoorbeeld Outlook of Thunderbird, dat is ook allemaal lastig en over 4 jaar heb je weer hetzelfde probleem als er weer een programma verdwijnt. Het grootste nadeel van programma's is als de database alleen op de PC of laptop staat. Dit geeft zo enorm veel problemen. Opzich is wat je aangeeft natuurlijk een prima optie, alleen ik denk dat je dan toch beste mensen kan aanleren om het alleen via de site te doen omdat je het dan simpel houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PilatuS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:31:
[...]

... Het grootste nadeel van programma's is als de database alleen op de PC of laptop staat...
BS natuurlijk; bijna alle mail-clients hebben de mogelijkheid om "offline storage" uit te schakelen. Natuurlijk zit ook daaaaar weer een stukje gebruikersgewenning/opvoeding aan vast alsmede een (non-)technische beargumentatie vanuit de installateur / IT-afdeling.

En als je een beetje rondkijkt in het huidige ransomware-verhaal, vind ik het heeeeel erg gevaarlijk om mail op maar 1 plek "lokaal" te hebben staan. Zonder backup ben je dus zometeen in 1 klap je PST/DB kwijt met 9 jaar mail. Ga dan nog maar eens je openstaande facturen innen/betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:34:
[...]

BS natuurlijk; bijna alle mail-clients hebben de mogelijkheid om "offline storage" uit te schakelen. Natuurlijk zit ook daaaaar weer een stukje gebruikersgewenning/opvoeding aan vast alsmede een (non-)technische beargumentatie vanuit de installateur / IT-afdeling.

En als je een beetje rondkijkt in het huidige ransomware-verhaal, vind ik het heeeeel erg gevaarlijk om mail op maar 1 plek "lokaal" te hebben staan. Zonder backup ben je dus zometeen in 1 klap je PST/DB kwijt met 9 jaar mail. Ga dan nog maar eens je openstaande facturen innen/betalen ;)
Ik weet dat het ook anders kan, maar dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat het gevaarlijk is als de database alleen op de machine aanwezig is, niet dat dit altijd zo is. Helaas ken ik genoeg gevallen waarbij er inderdaad 9 jaar aan mail alleen op de machine aanwezig was, dat zijn geen leuke klanten als de laptop niet meer wil booten.

Edit: Naar een online optie is denk ik gewoon de beste oplossing. Een paar jaar terug ging iedereen van Outlook Express met XP machines naar Windows 7 of 8 toe en naar Windows Live Mail. Nu zijn we een paar jaar verder en heb je weer precies het zelfde probleem. Dan ben ik toch blij met mijn Hotmail account die ik al meer dan 15 jaar gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 03-06-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ Max veel van mijn klanten zijn ouderen particulier dus niet in een bedrijfssituatie. Zij zijn soms erg aan dingen gewend en willen zo min mogelijk verandering.

Met importeren bedoel ik het importeren van oude mails en contacten uit een andere client.

Naast de duidelijke voordelen van online mail. welk pakket zouden jullie aanraden, of welke gebruik je zelf meestal muv outlook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu zit ik het bericht over die 30 juni support te lezen, maar de imap functie van outlook.com zou toch gewoon nog moeten werken? Of moet Live Mail magisch zien dat outlouk.com via imap niet kan werken, maar bv xs4all via imap wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
piethoogland schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:54:
@ Max veel van mijn klanten zijn ouderen particulier dus niet in een bedrijfssituatie. Zij zijn soms erg aan dingen gewend en willen zo min mogelijk verandering.

Met importeren bedoel ik het importeren van oude mails en contacten uit een andere client.

Naast de duidelijke voordelen van online mail. welk pakket zouden jullie aanraden, of welke gebruik je zelf meestal muv outlook?
Met gratis pakketen loop je mogelijk over een tijd dus weer tegen het zelfde probleem aan. Verder is mail en contacten overzetten ook vaak genoeg een lastige klus. Dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een betaald pakken en dan toch Outlook. Nadeel hiervan is natuurlijk dat je over wat jaartjes het pakket weer opnieuw moet kopen. Toch denk ik dat het de beste oplossing is, alleen jammer van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ sinergyx nee dat klopt niet zie hier de mail. (wat natuurlijk weer een poging is om mensen naar windows 10 krijgen) wat ik prima vind alleen de mail app vind ik te beperkt.

Beste gebruiker,

Eerder dit jaar introduceerden we een nieuw Outlook.com dat krachtiger, veiliger en betrouwbaarder is.

U lijkt zich momenteel met Windows Live Mail 2012 bij uw Outlook.com-account aan te melden. Windows Live Mail 2012 biedt geen ondersteuning voor de synchronisatietechnologie die het nieuwe Outlook.com gebruikt. Wanneer eind juni het upgraden van de accounts begint, kunt u niet langer e-mail verzenden of ontvangen die naar uw Outlook.com-account in Windows Live Mail 2012 is verzonden. U kunt uw Outlook.com-account natuurlijk altijd via een webbrowser blijven gebruiken en u blijft toegang tot al uw huidige gegevens in Windows Live Mail 2012 houden.

Indien u momenteel Windows Live Mail 2012 gebruikt, raden we u aan vanaf nu de Mail-app in Windows te gaan gebruiken. De Mail-app is geïntegreerd in Windows 8.1 en Windows 10. U kunt eenvoudig de app starten en uw Outlook.com-account toevoegen.

Als u Windows 7 gebruikt, kunt u om de Mail-app te gebruiken naar een nieuwere versie van Windows upgraden. Als u niet wilt upgraden, kunt u uw account via een webbrowser openen of een gratis 1-jarig abonnement op Office 365 Personal nemen en u met Outlook 2016 bij uw account aanmelden.* Outlook 2016 werkt op Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10.

Zorg dat u vóór 30 juni 2016, wanneer wij beginnen met het upgraden van accounts die momenteel Windows Live Mail 2012 gebruiken, actie onderneemt.

We verontschuldigen ons voor het ongemak die deze wijzigingen kunnen veroorzaken. Als u meer vragen hebt, bekijk dan onze antwoorden op de Veelgestelde vragen in dit helponderwerp. U kunt ook contact met Microsoft-ondersteuning opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De Mail-App in Windows 8/10 is enigszins gehandicapt. Volgens mij kan je in de BCC niet meer dan 10 adressen kwijt; wat wel lastig is als je een nieuwbrief wil versturen.

Thunderbird, Mailbird en Inky zijn in principe goede clients; misschien dat je met enkele klanten een testje kan doen, 1 client uitkiezen en op basis daarvan eens rustig wat documentjes opstellen hoe je A of B importeert of hoe je accout Y of Z moet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Ik wacht ook de reactie van de klanten af zijn er 2 op dit moment. Het liefst test ik bij hun. Bij mijzelf is nogal onnodig ik ben erg tevreden over outlook. Ik zal mijn bevinden hier neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 783095

piethoogland schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:43:
Ik wacht ook de reactie van de klanten af zijn er 2 op dit moment. Het liefst test ik bij hun. Bij mijzelf is nogal onnodig ik ben erg tevreden over outlook. Ik zal mijn bevinden hier neerzetten
Piet Hoogland, Welke heb je getest en heb je al feedback van je klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ happy ik was vandaag bij iemand die thunderbird had en terug wilde naar outlook (van office) (gratis)exporten van mail ging zéér omslachtig en dat is natuurlijk niet wenselijk dus die valt eigenlijk af.

Veel verder ben ik nog niet. maar ik vraag dus uitwisselbaarheid tussen de bekende en andere programma's vaker een probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

piethoogland schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:59:
@ happy ik was vandaag bij iemand die thunderbird had en terug wilde naar outlook (van office) (gratis)exporten van mail ging zéér omslachtig en dat is natuurlijk niet wenselijk dus die valt eigenlijk af.

Veel verder ben ik nog niet. maar ik vraag dus uitwisselbaarheid tussen de bekende en andere programma's vaker een probleem zal zijn.
Mag ik subtiel vragen of/waarom men nog POP3 gebruikt dan? Want als je bijvoorbeeld een Gmail hebt, zou ik er persoonlijk voor kiezen om client-onafhankelijk te werken en IMAP in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Hey was tele2 / Versatel dus volgens mij geen imap en zo zijn er meer waar het niet kan of was ooit pop3 is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt geen OS ;) Dus WOS -> CSA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 20:58

iambig

* z.o.z *

Ik ga de mensen die geen uitgebreid gebruik maken van de synchronisatie van contacten of agenda met outlook.com gewoon overzetten van Delta-sync naar IMAP binnen Windows Live Mail 2012...
Mensen hebben een hekel aan veranderingen, waarom dan veranderen als WLM gewoon bij hun kan blijven werken?

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredDev
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-03 10:24
@piethoogland: zelfde probleem, zelfde doelgroep... ik ga voor eM Client (http://www.emclient.com/). Werkt vlot en prima lay-out...
Na download en instal 30 dagen trial, binnen die periode een free licence aanvragen en hiervoor dien je wel je mailadres achter te laten, maar voor de rest werkt dit prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 18:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat Thunderbird echt de beste optie is. Sterker nog, ik kan me eigenlijk niet eens een alternatief daarvoor bedenken. Het is de enige fatsoenlijke, vrije emailclient die er is.

Het is overigens niet 'dood' of zo. Het klopt dat het niet actief meer ontwikkeld wordt, maar dat is omdat de devs vinden dat het 'af' is. Bugs en lekken worden gewoon gefixed, en laatst is er nog een grotere update geweest.

Ik wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met die visie. In mijn ogen is software nooit echt af. Het kan altijd beter, en het is naar mijn mening dan ook jammer dat ze het niet actiever doorontwikkelen. Zoals ik al zei: echte alternatieven zijn er namelijk niet eens.

Je kunt met Thunderbird ook prima importeren uit andere mailprogramma's (Windows Live Mail / Windows Mail / Outlook / Outlook Express). Alleen het importeren van contacten uit Windows Live Mail gaat niet makkelijk, kan in vertellen uit ervaring.

PilatuS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:42:
[...]
Edit: Naar een online optie is denk ik gewoon de beste oplossing. Een paar jaar terug ging iedereen van Outlook Express met XP machines naar Windows 7 of 8 toe en naar Windows Live Mail. Nu zijn we een paar jaar verder en heb je weer precies het zelfde probleem. Dan ben ik toch blij met mijn Hotmail account die ik al meer dan 15 jaar gebruik.
Ik gebruik Thunderbird ook al sinds het XP-tijdperk...

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 21-06-2016 21:41 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Compizfox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:35:
Ik denk dat Thunderbird echt de beste optie is. Sterker nog, ik kan me eigenlijk niet eens een alternatief daarvoor bedenken. Het is de enige fatsoenlijke, vrije emailclient die er is.

Het is overigens niet 'dood' of zo. Het klopt dat het niet actief meer ontwikkeld wordt, maar dat is omdat de devs vinden dat het 'af' is. Bugs en lekken worden gewoon gefixed, en laatst is er nog een grotere update geweest.

Ik wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met die visie. In mijn ogen is software nooit echt af. Het kan altijd beter, en het is naar mijn mening dan ook jammer dat ze het niet actiever doorontwikkelen. Zoals ik al zei: echte alternatieven zijn er namelijk niet eens.
Je kunt met Thunderbird ook prima importeren uit andere mailprogramma's (Windows Live Mail / Windows Mail / Outlook / Outlook Express). Alleen het importeren van contacten uit Windows Live Mail gaat niet makkelijk, kan in vertellen uit ervaring.

OK dat wil ik wel geloven maar kan je vanuit thunderbird ook redelijk eenvoudig exporteren vanuit thunderbird naar een anders mailprogramma? Wel handig als je er weer vanaf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:17

TheVMaster

Moderator WOS
piethoogland schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:14:
Hey was tele2 / Versatel dus volgens mij geen imap en zo zijn er meer waar het niet kan of was ooit pop3 is ingesteld.
Ik zou voor die 'senior klanten' van je gewoon een domeinnaam registreren met wat mailstorage via bv Argeweb of TransIP. Hebben ze 100% ondersteuning voor IMAP, zijn ze niet afhankelijk van het wisselen van mailadressen (als ze van ISP willen wisselen en dus hun mailadres wisselt).

Vervolgens gewoon Outlook adviseren....of ze adviseren om Office 365 af te nemen (hebben ze gelijk altijd de laatste Office versie en dus Outlook met alle features die je maar wilt).....je kunt natuurlijk ook qua mail een Office 365 subscriptie afnemen voor je klanten.....dan hebben ze gelijk een goede mailoplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 22-06-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

piethoogland schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:50:
OK dat wil ik wel geloven maar kan je vanuit thunderbird ook redelijk eenvoudig exporteren vanuit thunderbird naar een anders mailprogramma? Wel handig als je er weer vanaf wilt.
Je kunt vaak in een mailprogramma email/contacten importeren vanuit een ander emailprogramma, maar exporteren naar een ander emailprogramma ben ik nog nooit tegengekomen. Het werkt gebruikelijk precies andersom: het 'nieuwe' emailprogramma importeert uit het oude emailprogramma.

Er is wel een addon waarmee je vanuit Thunderbird naar generieke formaten kunt exporteren. Moet je 'nieuwe' emailprogramma (één van) die formaten wel slikken natuurlijk.

TheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:27:
[...]
Ik zou voor die 'senior klanten' van je gewoon een domeinnaam registreren met wat mailstorage via bv Argeweb of TransIP. Hebben ze 100% ondersteuning voor IMAP, zijn ze niet afhankelijk van het wisselen van mailadressen (als ze van ISP willen wisselen en dus hun mailadres wisselt).
Ik ben het met je eens dat IMAP gewoon veel beter is, maar ik kan me ook goed voorstellen dat TS' klanten geen zin hebben om over te stappen op een ander emailadres. En veel van 'dat soort mensen' hebben oude emailadressen van ISPs die alleen POP3 ondersteunen.

En als overstappen naar een ander emailadres geen probleem is, is het dan niet veel makkelijker om gewoon GMail (gewoon via IMAP met een emailclient zoals Thunderbird) te gebruiken in plaats van de boel zelf te gaan hosten?

Ik herken me overigens best wel in de situatie van TS. Ook ik kom vaak bij mensen die email van hun ISP gebruiken, en een zeer groot aandeel gebruikt Windows Live Mail. Wat ik overigens een afschuwelijk programma vind :P

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 22-06-2016 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:29
Compizfox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:35:
Thunderbird laat in mijn beleving voor de leek wel wat te wensen over. Plugins kunnen mooi zijn, maar ook resulteren in een logge, onstabiele client die zelfs berichten niet meer proper weet te indexeren/doorzoeken.

Voor niet-technische mensen die voornamelijk mailen, zou ik ook eM Client aanraden. Kan zelfs met GPO bij bedrijven uitgerold worden.

[ Voor 5% gewijzigd door letsa op 22-06-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:17

TheVMaster

Moderator WOS
Compizfox schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:57:
[...]

Je kunt vaak in een mailprogramma email/contacten importeren vanuit een ander emailprogramma, maar exporteren naar een ander emailprogramma ben ik nog nooit tegengekomen. Het werkt gebruikelijk precies andersom: het 'nieuwe' emailprogramma importeert uit het oude emailprogramma.

Er is wel een addon waarmee je vanuit Thunderbird naar generieke formaten kunt exporteren. Moet je 'nieuwe' emailprogramma (één van) die formaten wel slikken natuurlijk.

[...]

Ik ben het met je eens dat IMAP gewoon veel beter is, maar ik kan me ook goed voorstellen dat TS' klanten geen zin hebben om over te stappen op een ander emailadres. En veel van 'dat soort mensen' hebben oude emailadressen van ISPs die alleen POP3 ondersteunen.

En als overstappen naar een ander emailadres geen probleem is, is het dan niet veel makkelijker om gewoon GMail (gewoon via IMAP met een emailclient zoals Thunderbird) te gebruiken in plaats van de boel zelf te gaan hosten?

Ik herken me overigens best wel in de situatie van TS. Ook ik kom vaak bij mensen die email van hun ISP gebruiken, en een zeer groot aandeel gebruikt Windows Live Mail. Wat ik overigens een afschuwelijk programma vind :P
Ik herken de situatie overigens zelf ook uitstekend (familie/vrienden).....het gros heb ik overgeheveld naar een eigen domainnaam, in de tijd dat Google Apps nog gratis was (met het hosten van je eigen domeinnaam). Het gros zit daar overigens nog steeds, maar een aantal familieleden is over naar Office 365.
POP3 (en in zekere zin ook IMAP) komen er hier niet meer in. Miste vooral de mogelijkheid tot beheren van agenda en contactpersonen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
De Situatie is inderdaad vaak dat mensen geen verandering willen niet van e-mail adres en niet van e-mail client. Ik zie de voordelen van imap en online zoals gmail ook. Maar dit sluit binnen dit topic niet aan bij de wensen van de klant.

De reactie van Compizfox sluit goed aan bij de situatie. Echter ben ik het met ietsa eens dat thunderbird vaak niet lekker werkt.
Met name rechtstreeks van thunderbird exporteren naar iets anders lukt (vaak) niet de genoemde export adonn is slechts een tussenoplossing.

Ik ga emclient proberen denk ik zo te zien kan hij in het nederlands. Enige nadeel is dat in de gratis versie maar 2 accounts kunnen worden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

letsa schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Thunderbird laat in mijn beleving voor de leek wel wat te wensen over. Plugins kunnen mooi zijn, maar ook resulteren in een logge, onstabiele client die zelfs berichten niet meer proper weet te indexeren/doorzoeken.
Raar, dat is totaal niet mijn ervaring. Waarom laat Thunderbird in jouw beleving voor de leek wat te wensen over?

Berichten zoeken heb ik geen problemen mee hier, noch instabiliteit.

piethoogland schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:31:
De reactie van Compizfox sluit goed aan bij de situatie. Echter ben ik het met ietsa eens dat thunderbird vaak niet lekker werkt.
Ben ik toch wel benieuwd wat je daar nou concreet mee bedoelt. Vind je het minder 'lekker werken' dan bijvoorbeeld Windows Live Mail? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen :P
Met name rechtstreeks van thunderbird exporteren naar iets anders lukt (vaak) niet de genoemde export adonn is slechts een tussenoplossing.
Tja, zoals gezegd, geen enkel mailprogramma kan (zover ik weet) exporteren naar een ander programma. Zo ook Thunderbird niet. Het is ofwel importeren, of exporteren naar een bestand (wat met die addon kan).
Ik ga emclient proberen denk ik zo te zien kan hij in het nederlands. Enige nadeel is dat in de gratis versie maar 2 accounts kunnen worden toegevoegd
Kijk, en daarom pak ik liever vrije software ;) Daarmee heb je dat soort grappen niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Compizfox op 22-06-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:29
Compizfox schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Raar, dat is totaal niet mijn ervaring. Waarom laat Thunderbird in jouw beleving voor de leek wat te wensen over?

Berichten zoeken heb ik geen problemen mee hier, noch instabiliteit.
In mijn dagelijks gebruik van Thunderbid is het al vaker voorgekomen dat mijn lokale berichtenstore corrupt raakte. Om dit te fixen moet ik alle *.msf bestanden verwijderen, zodat deze overnieuw gegenereerd worden bij het indexeren van mijn (vele) berichten. Ook kon ik om de haverklap de Lightning-extensie (agendafunctie) niet meer gebruiken omdat deze wegens compatibiliteitsproblemen automatisch werd gedisabled bij een nieuwe update van de Thunderbird-client. Hiertoe ben ik maar overgestapt op het laden van een Web-app extensie in Thunderbird, vanwaaruit ik Google Calender altijd kan benaderen. Echter werken dergelijke web-tabs niet met de volledige (javascript-enabled) mogelijkheden van een webbrowser, waardoor sommige functionaliteiten totaal niet mogelijk zijn. Ook zijn complexe message filters niet mogelijk, waardoor ik me genoodzaakt zag om mn toevlucht te zoeken tot reguliere expressies, met alle performance-issues van dien. Het blijft wat mij betreft behelpen, CTRL+SHIFT+J in de app stemt me ook niet erg positief.

Nu ben ik echter geen 'leek' op computergebied, maar ik zou mensen die niet al te hoge eisen stellen toch liever een programma voorschotelen dat me op het vlak van betrouwbaarheid en stabiliteit geen teleur heeft gesteld. En dat is bij eM Client nog niet voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ernemmer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:04:
Lekker online gaan met Gmail.
Groot voordeel is dat het eenvoudig overal beschikbaar is, op alle devices dezelfde contacten en je hoeft niks meer te backuppen.
Dit.

En als je geen Gmail wilt dan pak je Outlook.com

Heb m'n ouders ook kunnen overtuigen om van het provider mailadres af te stappen naar een Gmail-adres. Ze kunnen overal bij de mail en het scheelt voor mij een hele hoop zorgen qua backup van .PST bestanden en dat soort ongein. Ik heb voor ze ingesteld dat de POP3 van de provider nog in Gmail wordt binnengehaald zodat ze kunnen zien wat er nog naar het oude adres gaat.

En anders Thunderbird inderdaad als je perse een lokale client zoekt.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:55:
en het scheelt voor mij een hele hoop zorgen qua backup van .PST bestanden en dat soort ongein.
offtopic:
Tenminste voor prive- en MKB-gebruik (lees: geen uitonderhandelde SLA) ontslaat een clouddienst je niet IMHO van de taak van het maken van backups. Google kan wel backups maken, maar gaat die niet voor jou terugzetten als er aan jouw kant iets fout ging, zoals een stuk malware dat je mailbox zou legen.

Of bij gratis cloudleverancier: dat ze opeens de stekker er uit trekken, al zal dat bij Google en MS wel meevallen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zit wat in, maar voor MKB pak je hopelijk ook geen gratis Gmail accountje maar Google Apps o.i.d. met een SLA waarin afspraken staan over backups.

Voor thuisgebruik heb ik meer vertrouwen in de cloud dan dat het spul lokaal staat. Laptop gestolen of HDD kaput en alle mail is weg, brrr. De kans dat Gmail een f*ckup maakt is kleiner denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb hier gewoon het hotmail adres als IMAP ingesteld en het werkt weer. Dat is zo gebeurd, en voor je klanten (bijna) geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ reiniero

De verandering gaat pas na 30 juni zie mail enkele posts hoger. Dus ook imap gaat niet werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:22:
Dit kan je ook nog overwegen, de voorgang van Live Mail 2012, Express. Blijkbaar kan je dit ook draaien onder 7, 8 en 10.
http://www.runasxp.com/

[...]
Dit leek me een mooie oplossing, maar... helaas wordt die bij Win10 door automatische updates verwijderd http://runasxp.com/Thread...0-Update?pid=6594#pid6594

Ik volg dit topic met grote belangstelling. Ik kom van Vista (gecrashed doordat ik gestoorde Windowsupdate wou herstellen) en begin nu met een schone lei op nieuwe Win10 laptop.
Ben begonnen met met Mail en Personen, maar heb nog geen Microsoftaccount.
Waar die mails en contactpersonen staan op mijn computer kan ik niet achterhalen.
Ik vermoed dat ze ergens op een microsoftserver staan in afwachting van mijn eventuele aanmelding voor een Microsoftaccount.
Ik zie het voordeel daarvan in combinatie met mobiel, maar het blijkt nu dus dat ik controle kwijt ben. Het is niet duidelijk of/hoe ik met een Microsoftaccount wel over mijn ingevoerde data kan beschikken. In Documenten staat een map Outlookbestanden, maar die zegt "Outlook gegevensbestanden moeten vanuit Outlook worden geopend".

Voorzover ik weet kan je Outlook een tijdje gratis gebruiken/proberen. Daarna moet je (misschien) maandelijks betalen. Ik vind €7/mnd of €69/j veel te veel gevraagd. Bovendien belooft men "maar 3% reclame".
Het lijkt me haast noodzakelijk om een onafhankelijke email+contacten afhandeling op te tuigen.
Ik denk dat ik me ga verdiepen in Thunderbird.

Edit 1: Hier vind ik nog veel meer alternatieven
Edit 2: Het verschil tussen Outlook en Oulook.com

[ Voor 8% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-07-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bruin Poeper schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Dit leek me een mooie oplossing, maar... helaas wordt die bij Win10 door automatische updates verwijderd http://runasxp.com/Thread...0-Update?pid=6594#pid6594
Een 15-jaar oud programma zonder updates/support draaien leek je een "mooie oplossing"?

Ik denk dat wij verschillende definities hebben van "mooie oplossing" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Een 15-jaar oud programma zonder updates/support draaien leek je een "mooie oplossing"?

Ik denk dat wij verschillende definities hebben van "mooie oplossing" :P
Ik had windows Mail onder Vista, en dit ging over Livemail van 2012. Dat is dus 4 jaar oud, niet 15. Het lijkt wel op elkaar, zodat ik er snel mee vooruit zou kunnen.

Ik was met windowsVista Mail best tevreden. Ik heb het op andere computer staan, maar zou niet weten hoe ik het op Win10 moet krijgen. Raar eigenlijk dat Microsoft moedwillig backwards compatibiliteit de nek omdraait.
Dat ik naar Thunderbird ga kijken is niet geheel van harte. Microsoft jaagt me daar heen.

"Outlook.com is eengratis functionele suite..." maar elke tegel die ik aanklcik in Win10 wil me binnen een maand een abo office365 aansmeren.
Hier onderaan staan de glasharde leugens van Microsoft.. Die gratis "gratis services" zijn helemaal niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bruin Poeper schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:04:
[...]

Ik had windows Mail onder Vista, en dit ging over Livemail van 2012. Dat is dus 4 jaar oud, niet 15. Het lijkt wel op elkaar, zodat ik er snel mee vooruit zou kunnen.
Die link (van runasxp.com) gaat toch over Outlook Express? De laatste versie daarvan is 15 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Eigenlijk zijn alle Outlooks en hun Live versies geen optie hier, en behalve Thunderbird blijft er dan weinig over. Iedereen uiteindelijk maar over gezet naar hosted oplossingen met webUI of interne Zimbra/Zarafa services, en de enkele IMAP+RoundCube setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 21:24

TomONeill

How much is that doggie...

Hoeveel BS is die mail over Windows Live Mail 2012 en de beruchte 'synchronisatietechnieken'? Mail werkt nog gewoon en zou niet weten waarom ineens niet, behalve als Microsoft expliciet de mails niet meer gaan verwerken omdat ze dat simpelwel niet meer willen. Ken genoeg mensen die Mail 2012 gebruiken en nu ineens (denken) te moeten en bij mij aankloppen. Schijtzooi.

In the window.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 08:09
TomONeill schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:22:
Microsoft-accounts worden overgezet naar een nieuwe versie van Outlook.com. Als je account is overgezet, werkt synchronisatie via DeltaSync (protocol dat WLM gebruikt) niet meer. Dus het mailtje is geen onzin. Het werkt waarschijnlijk nog omdat je account nog niet is overgezet.

Via IMAP werkt het nog wel. Configureer het account dan volgens de onderstaande instellingen:

INKOMEND
- Servertype: IMAP
- Serveradres: imap-mail.outlook.com
- Poort: 993
- Verifiëren met: Niet-versleutelde tekst
- Gebruikersnaam: je e-mailadres

UITGAAND
- Serveradres: smtp-mail.outlook.com
- Poort: 587
- Vereist verificatie: aanvinken

[ Voor 3% gewijzigd door remco8264 op 03-07-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ Remco

Weet je dat heel erg zeker en heb je misschien bewijs? in de betreffende mail staat namelijk niks over dat het met imap wel moet werken. En werkt dit dan ook voor Hotmail, live mail, etc?

UPDATE 23 AUG 2016
Ik kreeg een klant met het probleem en een nieuwe accountaanmaken met imap settings heeft gewerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door piethoogland op 23-08-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds de pest in - na zoveel jaren - dat Outlook Express er niet meer is.
Vond het voor mij - met alle email accounts - het beste programma, zonder dat je voor elk account weer aparte mappen kreeg, gewoon lekker alles bij elkaar.
Van mij mag het morgen terug komen.

Ik gebruik nu al jaren in Windows 8.1 - Windows Mail - Dus GEEN Windows Live Mail.
Werkt op zich ook best, als is het even een gedoe om het aan de praat te krijgen, maar eenmaal in een goede Back-Up, werkt het goed.

Ik heb nog geen andere gevonden die bij Outlook E in de buurt komt.
Gmail gebruik ik ook vaak - In Windows8.1 Mail. - maar er zijn nogal wat websites die geen aanmeldingen willen met Gmail, Hotmail enz.

Voorheen had ik zonnet.nl veel accounts, maar onbeschoft genoeg heeft Tele2 die accounts gewoon gewist, zonder vooraf te waarschuwen.
Zoiets wil ik niet nog een keer meemaken, want heel veel belangrijke dingen ben ik daardoor kwijt geraakt.
Pagina: 1