Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Van mijn werk heb ik een Dell XPS 13 9350 in bruikleen gekregen. Daarbij zit een Dell DA200 om o.a. externe schermen aan te sluiten. Dit gaat over VGA en HDMI. De VGA connector werkt zonder problemen. De HDMI port doet het op mijn werk ook prima maar thuis zegt mijn scherm (Asus VG248QE en LG Flatron W2442PA) dat er geen signaal is.

Kan het zijn dat mijn HDMI kabels te oud zijn? Ik heb geen verstand van al die HDMI standaarden maar dit is het enig wat ik kon bedenken. De HDMI kabels waarmee ik getest heb werken bijvoorbeeld wel om het beeld van een Xbox 360 naar het scherm te krijgen, dus kapot zijn ze niet.

Verdere ideeën zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet voor de grap eerst eens jouw laptop op maximaal 1080p en prik daarna de HDMI-kabel thuis erin.

Het kan best zijn dat jouw kabel thuis inderdaad niet goed werkt; sommige moederborden hebben bijvoorbeeld HDMI-uit en daar heb ik ook al een paar keer ruzie mee gehad dat ik een el-cheapo 1.3 kabel had en geen beeld kreeg. Een el-cheapo 1.4 werd dan bijvoorbeeld wel meteen aangestuurd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik heb de resolutie op 1080p gezet (native van laptop is 3200x1800), dat is de native resolutie van beide schermen. Helaas werkt het dan alsnog niet. Ook heb ik een bios update gedaan voor de laptop die te maken had met andere docks, helaas ook geen succes.

Wat me wel is opgevallen: de naam van het scherm wordt wel weergegeven in het configuratiescherm, er is dus wel iets van verbinding...