Router achter Ziggo HorizonBox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-07-2023
Beste allen,

Per augustus zit ik opgescheept met de Horizon Mediabox van Ziggo. Ik ben, zoals zovelen, niet echt tevreden over het bereik van de wifi. Het bereik is, als je er verder dan 4 meter vandaan zit, echt dramatisch. Bovendien valt het constant uit. Ik heb van alles geprobeerd met extenders/repeaters, maar ben erachter gekomen dat dit gewoon troep is. Alleen de TP-Link heeft het een halfjaar prima gedaan. Helaas heeft 'ie de geest gegeven. :P

Ik zit zelf op de 1e verdieping en de router staat op de begane grond. Zoals gezegd is het bereik dramatisch en hier wil ik graag wat aan doen. Daarom heb ik besloten een router te kopen om (hopelijk) van alle problemen af te zijn. Ik heb hier een paar kleine vragen over.

1. Is het mogelijk om een router te laten functioneren naast/achter een Horizon Mediabox? Ik heb gezien dat er geen optie is om de mediabox in bridge-modus te zetten. Moet de nieuwe router dan als acces point fungeren?
2. Nu ben ik niet per sé op zoek naar het beste van het beste en het nieuwste van het nieuwste, maar wel graag een behoorlijke router. Ik zat te denken aan de Netgear Nighthawk R7000 als router. Er zijn zeer goede recensies over, alleen vind ik hem wel ietwat duur. Wat denken jullie? Is er een iets goedkopere optie of ga ik dan in kwaliteit al behoorlijk zakken?
3. Mijn Playstation 4 is via Netgear homeplugs gekabeld aangesloten aan de Horizon Mediabox en dit werkt perfect. Dit wil ik graag zo houden. Ik neem aan dat die kabels dan op de nieuwe router moeten worden aangesloten?

Alvast dank voor de hulp. Mochten jullie meer informatie hebben, dan hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Wat dacht je van een Accesspoint? En mocht je een niet al te dure willen, zijn de Ziggo en KPN(/Telfort) ook zeker voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 16:21
Je kan een router aansluiten op je Horizon mediabox. Daarna zet je de Horizon mediabox in Bridged Modus zodat hij het WAN IP (Internet IP adres) doorgeeft aan je router. Je kan dit eventueel laten uitvoeren door de helpdesk van Ziggo als je dit zelf lastig vind.

Om punt 2 te beantwoorden: Ik gebruik zelf ook een TP-link router en die werkt prima. Daar hoef je echt geen high end Netgear Nighthawk router neer te zetten. Enige wat ik wel zou kiezen is een router die 5GHz ondersteund. Omdat niet veel huishoudens 5Ghz WIFI hebben zal je hierdoor al minder last hebben van interferentie. De veel besproken Synology Router is hier zeker een goede router als je per se een voorbeeld wilt hebben.

Punt 3: De kabel van je PS3 sluit je dan inderdaad aan op een vrije netwerkpoort in je nieuwe router. Die regelt immers het verkeer dan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wylana schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:13:
Je kan een router aansluiten op je Horizon mediabox. Daarna zet je de Horizon mediabox in Bridged Modus zodat hij het WAN IP (Internet IP adres) doorgeeft aan je router. Je kan dit eventueel laten uitvoeren door de helpdesk van Ziggo als je dit zelf lastig vind.
Zo'n Horizon box kan niet in bridge mode...

Maar nergens voor nodig. Een router is een layer-3 device, problemen van TS zitten op layer-1/2. Een extra AP voldoet prima en daarvoor hoeft niets in de config op de Horizon box aangepast te worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Je problemen zitten in de WiFi, en kun je het beste oplossen door een accespoint bij te plaatsen. Aan de rest veranderd dan verder niets dus dat blijft allemaal net zo werken als het nu al doet. Als je een 'echte' router koopt, heb je veel meer gedoe en problemen zeker omdat de horizon geen bridge modus heeft, dus is dat sterk af te raden.

ziggo heeft zelf een accespoint https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/ komt gelijk met een 30 niet goed geld terug. Sluit deze gewoon met een netwerk kabel aan op je horizon box en (indien nodig) plaats hem op een betere plek (je krijgt er 15 meter netwerk kabel bij). Indien mogelijk kun je voor het beste bereik je accespoint zo centraal mogelijk plaatsen en een beetje op hoogte (1.5-2 meter)

Muren en plafonds (zeker gewapend beton) doen je bereik geen goed dus probeer hem op een plek te zetten met oz min mogelijk opstakels tussen je accespoint en de plekken waar je bereik wilt.

Op het accespoint zelf zit ook gelijk een switch dus indien nodig kun je ook nog 1 of meer apparaten weer bedraad op het accespoint aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou zelf een access point op de 1e verdieping plaatsen voor het beste resultaat hiervoor zou ik zeker even kijken naar tweede hands met dual band.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-07-2023
Wylana schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:13:

Om punt 2 te beantwoorden: Ik gebruik zelf ook een TP-link router en die werkt prima. Daar hoef je echt geen high end Netgear Nighthawk router neer te zetten. Enige wat ik wel zou kiezen is een router die 5GHz ondersteund. Omdat niet veel huishoudens 5Ghz WIFI hebben zal je hierdoor al minder last hebben van interferentie. De veel besproken Synology Router is hier zeker een goede router als je per se een voorbeeld wilt hebben.

Punt 3: De kabel van je PS3 sluit je dan inderdaad aan op een vrije netwerkpoort in je nieuwe router. Die regelt immers het verkeer dan.
Dank voor je uitgebreide reactie. Overigens iedereen dank voor het meedenken!

Naar mijn weten kan de Horizon Mediabox niet in bridged modus gezet worden. Dus zal ik moeten werken met een accespoint, toch?Welke TP-Link router heb je het over? Is de Archer C7 een degelijke router en geschikt als accespoint? Ik heb persoonlijk niet zoveel vertrouwen in die router van Ziggo en ben best bereid wat uit te geven aan zo'n ding. Maar als je zegt dat die Netgear overdreven is, dan ga ik dat inderdaad niet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV1988
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-05-2024
Hallo iedereen,

Ik heb dan ook nog een vraag en misschien plaats ik hem wel helemaal verkeerd.

Ik heb een probleem met mijn Mediabox xl (voorheen Horizonbox).
Ik had gebeld met Ziggo met een een probleem in replay tv heb een herstel naar fabrieksinstellingen moeten doen en gedaan.
Nu komt het hoor.

Nu blijft dat ding vast hangen op installatie en krijg na een tijdje zelf een foutcode (installatiefout 1060).
Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dit kan oplossen want ziggo weet het niet nu komt er vrijdag wel een monteur maar toch wil wel graag tv kunnen kijken.

Voor iedereen alvast bedankt.
Groetjes Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 06:30
Kun je zelf niet oplossen en ook de Ziggo monteur kan dit niet. 1060 is een fout in de routering/activering van de Mediabox XL. De Ziggo monteur moet hiervoor contact leggen met andere afdelingen binnen Ziggo die het probleem kunnen oplossen.

Gewoon afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
MartijnV1988 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:02:
Hallo iedereen,

Ik heb dan ook nog een vraag en misschien plaats ik hem wel helemaal verkeerd.

Ik heb een probleem met mijn Mediabox xl (voorheen Horizonbox).
Ik had gebeld met Ziggo met een een probleem in replay tv heb een herstel naar fabrieksinstellingen moeten doen en gedaan.
Nu komt het hoor.

Nu blijft dat ding vast hangen op installatie en krijg na een tijdje zelf een foutcode (installatiefout 1060).
Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dit kan oplossen want ziggo weet het niet nu komt er vrijdag wel een monteur maar toch wil wel graag tv kunnen kijken.

Voor iedereen alvast bedankt.
Groetjes Martijn
Het is niet echt netjes om een oud topic van een ander te kicken of te kapen voor je eigen probleem, maar
er is meestal maar 1 optie nog mogelijk en dat is : https://community.ziggo.n...set-horizon-mediabox-3364

Let wel op dat dit echt timing gevoelig is (soms moet je echt wel 5-10 x proberen voordat het lukt), het initiatie proces duurt dan minimaal 25-45 minuten voordat deze weer alle configuraties heeft ontvangen van Ziggo. Je afstandbediening moet je dan ook weer opnieuw aanmelden, aangezien de harde reset alles weer is gereset. Als je tijdens de initialisatie weer een foutmelding krijgt of als deze weer vastloopt, dan is het een hardware defect en moet deze worden omgeruild voor een ander (let op ! al je opgeslagen data is weg)

edit: kan natuurlijk ook een probleem bij Ziggo/abonnement zijn....

https://community.ziggo.n...os-foutcode-1060-op-16410

p.s: je bent niet verhuist of hebt de box naar een andere regio meegenomen ? (de box heeft regio instellingen namelijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Breezers op 08-03-2017 13:31 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1