Reparatiekosten iPhone 6 plus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Goedemiddag,

Ik heb gisteren mn iPhone 6 plus laten vallen en het scherm is helemaal beschadigd.
Nu ben ik aan het kijken voor een reparatie en kom hier in de regio ongeveer overal dezelfde prijs tegen.
179 euro.

Nu heb ik contact gehad met Apple Support en met verzending etc zijn de kosten daar 146,10 euro.
Dit verbaasde mij nogal, Apple repareert goedkoper dan een regeuliere winkel..
Ik moet hem dan wel (gratis) opsturen of langs een geniusbar komen voor de reparatie.

Mis ik hier nog iets in?

Pizza!

Beste antwoord (via Thaimaster op 16-06-2016 11:23)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Thaimaster schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:51:
Toestel is ouder dan een jaar en jonger dan 2 jaar.
Gebeld ook met Apple en ze bevestigen de kosten.
Garantie is dit sowieso niet. Valschade is valschade, als Apple dit soort gevallen wil kunnen garanderen zaten er op z'n minst dikke bumpers op. ;)
Hoewel veel goedbedoelde adviezen hier in verschillende posts ben je denk ik het meest gebaat bij de realiteit. Dat is in dit geval dat je niet meer binnen het eerste jaar zit (en garantieclaims sowieso bij het punt van aankoop moet doen ivm. consumentenrecht) maar dat (fabrieks-)garantie hier niet van toepassing is en dat het altijd een betaalde reparatie zal betreffen.

Verder moet je wel oppassen jezelf niet te snel rijk te rekenen: als je hem ter reparatie aanbiedt (onder vermelding van alleen het scherm als schade) en er wordt geconstateerd dat bijv. ook de casing ontzet is zullen ze nooit alleen het scherm repareren. Dan krijg je binnen de kortste keren stof/vocht in het toestel wat alleen maar vreemdere problemen op zal leveren qua werking.

Mijn advies: doe het officieel en hou rekening met de maximale reparatieprijs buiten garantie en ga als dat mogelijk is even op afspraak langs in een Apple Store (de officiële), dan kunnen ze je meteen een concrete schatting geven.
Of laat hem bij Ali op de hoek repareren voor een fractie van de prijs en hoop dat je er mazzel mee hebt.

Nog een tip: check je verzekeringen na, wellicht dat die dit soort voorvallen ook dekken. Scheelt toch weer, het is een relatief jong toestel..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Controleer even goed of je iPhone binnen of buiten de garantie valt
https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
Je mist niks. Als je in de buurt van Amsterdam, Haarlem of Den Haag woont zal ik langs gaan bij de Apple Store, dan loop je (meestal) binnen 1,5 uur weer naar buiten met een nieuw scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09
Met het grootste voordeel misschien nog wel dat je een origineel scherm hebt en je garantie niet verspeeld.

Je toestel moet bij Apple verder nog wel onder garantie voorwaarden zitten. Dus geen (grote) valschade aan de behuizing, vocht problemen, niet werkende touchid, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 14:39

Gubaduba

Netjes

https://www.irepairs.nu/s...I86LxGlu6iP2sQaAqaP8P8HAQ

kwestie van 2 schroeven een paar connectors los maken.

Netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
En een honky tonky OEM scherm gemonteerd hebben.

En je camera over te moeten zetten

En je home knop te moeten overzetten

En je garantie verliezen.

Voor de meeste is dit priegel werk niet weggelegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 03-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 14:39

Gubaduba

Netjes

Tja, als je garantie is verlopen en je wilt het risico lopen is het een leuke oplossing toch?

Netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mektheb schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:55:
[...]

Voor de meeste is dit priegel werk niet weggelegd.
Nofi maar er zijn genoeg belwinkels die dit voor je kunnen doen. Vaak ben je met minder dan 100 Euro klaar, heb je een nieuw scherm en sommige reparateurs hebben ook een soort "extra" laagje extra eroverheen. Soort screen-protector maar ook net weer niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
MAX3400 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:08:
[...]

Nofi maar er zijn genoeg belwinkels die dit voor je kunnen doen. Vaak ben je met minder dan 100 Euro klaar, heb je een nieuw scherm en sommige reparateurs hebben ook een soort "extra" laagje extra eroverheen. Soort screen-protector maar ook net weer niet.
Klopt, echter heb je dan nog een OEM scherm en geen origineel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mektheb schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Ik snap wat je bedoelt; helaas gaat OEM vs. aftermarket niet altijd op want "Original Equipment Manufacturer (OEM) is a company that makes a part or subsystem that is used in another company's end product.". In het geval van een iPhone kan dat bedrijf dus "Japan Display" zijn en in een doosje van "Japan Display" zitten en gemonteerd worden door een dealer/winkel van "Japan Display" maar het is exact hetzelfde scherm wat van de defecte telefoon af komt.

Op zich wel een goed punt om uit te zoeken; als je over een jaar je iPhone wil verkopen, zullen "Apple kenners" liever een scherm uit de Apple Store willen dan van de "Belwinkel op de hoek".

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2016 16:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Voor dat geld (€123 vs €146) zou ik geen enkele twijfel hebben om het bij een Apple store te repareren, mits het in de buurt is. Zo behoud je je garantie en je krijgt een origineel scherm :).

Tweede optie als je goedkoop wil dan zou ik een scherm via ebay kopen en zelf vervangen. Kost je dan €80-€100, afhankelijk waar je koopt.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Ook geen OEM (Original equipment manufacturer) scherm maar gewoon imitatie rommel.

Altijd bij Apple laten doen is al Jaren het enige juiste advies.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als je het scherm bij Apple laat vervangen vervangen ze gelijk

Speaker
Camera
Touch-id
Proximity ( sensor waardoor scherm uitgaat tijden bellen)

En je telefoon wordt gecalibreerd.

Ik zou idd niet tobben voor het bedrag .

[ Voor 14% gewijzigd door frankym op 04-06-2016 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
frankym schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 07:28:
Als je het scherm bij Apple laat vervangen vervangen ze gelijk

Speaker
Camera
Touch-id
Proximity ( sensor waardoor scherm uitgaat tijden bellen)

En je telefoon wordt gecalibreerd.

Ik zou idd niet tobben voor het bedrag .
Gecalibreerd op wat? Verder heb je zeker gelijk. Ik heb hetzelfde met een iPhone 6. Ik kan het zelf doen voor €100 of laten doen voor €127 inclusief verzenden en BTW. Voor die €27 doe ik niet moeilijk en ga ik lekker naar Apple.

Probleem is alleen dat ze best wel een *** website hebben en dat ik geen cc details kon invoeren. Heb ik em ongerepareerd terug gekregen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:19

Yor

Yor1313#2571

supersnathan94 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:41:
[...]

Gecalibreerd op wat? Verder heb je zeker gelijk. Ik heb hetzelfde met een iPhone 6. Ik kan het zelf doen voor €100 of laten doen voor €127 inclusief verzenden en BTW. Voor die €27 doe ik niet moeilijk en ga ik lekker naar Apple.

Probleem is alleen dat ze best wel een *** website hebben en dat ik geen cc details kon invoeren. Heb ik em ongerepareerd terug gekregen |:(
En jij bent een tweaker >:) Al eens een andere browser geprobeerd anders dan Netscape navigator?? 8)

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Yor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:59:
[...]

En jij bent een tweaker >:) Al eens een andere browser geprobeerd anders dan Netscape navigator?? 8)
Uiteraard heb ik het op verschillende safari browsers geprobeerd. Als het daar niet op werkt waar dan wel op? Tis hun eigen browser dus mag toch aannemen dat ze daar de website wel voor optimaliseren. Overigens kon ik via google ook een andere reparatiepagina vinden voor een iPod nano uit Japan. Inclusief track en trace. Ik heb ze maar ff gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Yor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Anders probeer je iets nieuwers als Gopher

Iperf

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Thaimaster schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:51:
Garantie is dit sowieso niet. Valschade is valschade, als Apple dit soort gevallen wil kunnen garanderen zaten er op z'n minst dikke bumpers op. ;)
Hoewel veel goedbedoelde adviezen hier in verschillende posts ben je denk ik het meest gebaat bij de realiteit. Dat is in dit geval dat je niet meer binnen het eerste jaar zit (en garantieclaims sowieso bij het punt van aankoop moet doen ivm. consumentenrecht) maar dat (fabrieks-)garantie hier niet van toepassing is en dat het altijd een betaalde reparatie zal betreffen.

Verder moet je wel oppassen jezelf niet te snel rijk te rekenen: als je hem ter reparatie aanbiedt (onder vermelding van alleen het scherm als schade) en er wordt geconstateerd dat bijv. ook de casing ontzet is zullen ze nooit alleen het scherm repareren. Dan krijg je binnen de kortste keren stof/vocht in het toestel wat alleen maar vreemdere problemen op zal leveren qua werking.

Mijn advies: doe het officieel en hou rekening met de maximale reparatieprijs buiten garantie en ga als dat mogelijk is even op afspraak langs in een Apple Store (de officiële), dan kunnen ze je meteen een concrete schatting geven.
Of laat hem bij Ali op de hoek repareren voor een fractie van de prijs en hoop dat je er mazzel mee hebt.

Nog een tip: check je verzekeringen na, wellicht dat die dit soort voorvallen ook dekken. Scheelt toch weer, het is een relatief jong toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 16-06-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik heb ooit mijn iphone laten vallen (was nog een 4S). Ook naar de Apple store in A'dam gegaan. Aangezien het daar toen dusdanig druk was hebben ze me een nieuwe mee gegeven ipv het scherm vervangen :)

Was weliswaar wel een refurbished. En ik moest een backup terug zetten. Maar ik liep wel met een nagenoeg nieuwe iphone weer naar buiten. Duurde ook maar een half uurtje.

Ik weet niet of ze dat nog steeds doen? Maar als ik jou was zou ik er niet zelf mee gaan rommelen, helemaal niet omdat het 'maar' 146 € is. Als je een nieuw scherm moet kopen, krijg je geen origineel scherm. Tevens bestaat de kans dat je meer sloopt dan dat er nu al kapot is.

Als je m bij een telecom zaak op de hoek van de straat laat repareren heb je daarna en geen garantie meer, en je krijgt ook geen origineel scherm.

Als ik jou was zou ik het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
*snip* voor de volgende keer kun je beter een topicreport aanmaken.

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 16-06-2016 09:59 ]

Pagina: 1