Wie kan mij helpen ! GPU Slaat niet aan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tilebos
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-12-2025
Goedemorgen Medetweakers,

Ik heb gisteren een custom build voor een kennis in elkaar gezet.

Build in onderstaande lijst :

gallery: Tilebos

Nu is alles goed aangesloten,alles 3x gechekked, alleen bij de eerste boot slaan de fans van de GPU niet aan.( ook geen boot bleep )
de verlichting springt wel aan, en je ziet dat de kaart probeerd aan te slaan ( voor de rest werkt alles ) fans/cpu koeler en de controller ook.

Zie ik iets over het hoofd?

De volgende opties heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen tijd meer had gisteravond.

1. Ram/geheugen in slot 1 en 2 stoppen ( zit nu in de twee middelste slots 2 & 3 voor het zicht gedaan )
2. Onboard Graphics boot.
3. GPU in en uit pluggen.
4. GPU in mijn huidige i3 system testen met andere voiding.

Ik zou ook de voeding van de custom build kunnen testen, maar gezien hij power heeft, en het MOBO ook power heeft, lijkt dit onnodig.

Graag hoor ik jullie reacties :)

Bedankt vast!!

Gr,
Thijs

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft

Alle reacties

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 21:30
Dat de fans van de videokaart niet aanslaan hoeft niet altijd iets te betekenen, want er zijn tig videokaarten op de markt waarbij ze pas aanslaan als deze te warm wordt.

Ik zou toch als ik jou was eerst even de punten aflopen die je zelf al aangeeft nog niet gecheckt te hebben.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 19:01
Wat ik niet goed op kan maken uit je post, werkt de kaart wel in een ander systeem ?

• Tilebos
Dat klopt Friggler, maar ik heb sterk de indruk dat de GPU niet aanslaat... ik krijg ook geen beeld namenlijk.

Galaxis : Ik heb daar nog geen tijd voor gehad. Ik ga uit mijn werk de kaart in mijn system testen.

Bedank vast voor jullie reacties :)

• Galaxis
  • Laatst online: 27-01 19:01
Test inderdaad de kaart in een ander systeem. Als het dan niet werkt is de kaart Defect, als het wel werkt dan ga je verder zoeken.

Start het systeem wel door met de onboard GPU ?

Als de kaart wel in een ander systeem werkt zijn er nog tal van scenarios;

Moederbord defect
Voeding die niet goed is
Systeem niet goed in elkaar gezet.

• Tilebos
Tnx Galaxis,

Ik ga vanavond eens kijken hoe en wat, Kan mij niet voorstellen dat het system niet goed in elkaar gezet is, maar fouten maken we allemaal wel eens.

Ik ga zowiso even de GPU testen in mn eigen systeem vanavond.

Gr,
Thijs

• Tilebos
Gpu tussen de middag getest in mijn systeem, werkt gewoon als behoren...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

BIOS-batterij al eens er uitgehaald nadat je de videokaart hebt ingebouwd? Zodat het BIOS reset? Ik heb een hele zaterdag lopen prutsen en uiteindelijk bleek dat hier bij mij de euvel waarom mijn nieuwe videokaart toentertijd niet wilde werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Tilebos
Nog niet geprobeerd, Zou ik kunnen doen, wel heb ik geprobeerd op onboard graphix te booten, ook geen beeld. vreemd...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
Tilebos schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:55:
Gpu tussen de middag getest in mijn systeem, werkt gewoon als behoren...
kk, GPu werkt dus.
Volgende stap zou ik eerst zonder gpu opstarten, soms moet je het bios vertellen dat je een videokaart hebt ingeplugd, en die als eerste wilt gebruiken.
qua geheugen; kijk even wat je handleiding zegt over locatie van je geheugen.

edit:
telaat :)
geheugen: als je twee modules hebt moeten die in 2 en 4 dacht ik

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 03-06-2016 13:17 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Extra 4 pin connector op t moederbord wel aangesloten?

• Shunt
  • Laatst online: 11:44

Shunt

Boe

Plaats eens een foto van de binnen kant van de kast.
Extra detail shots van overal waar een stekkertje in gaat op het moedebord.
Begin daarna eens met een minimal boot. Slechts een ram reepje er in geen video kaart alleen de power button van de kast en de stroom kabels (geen hdd's en dat soort spul). En alleen een monitor.
Als hij dan ook niets doet even het zelfde doen maar dan UIT de kast dus op een antistatische ondergrond het moederbord met voeding en scherm er aan testen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tilebos
@LegendareN, Er zit een 6pins aansluiting voor de voeding van de GPU, 8pins voor CPU is aangesloten, maar de extra 4pins heb ik naar mijn weten niet ingeplugged... Dit zou dus heel goed de oplossing kunnen zijn, Er zit aan de voeding ( 6pins voeding ) een extra stekker (4xen2xlos ) Niet aangesloten.
Ook zitten er van uit de voeding zelf 2x een 4pins en 1x een 6 of 8 pins die in de voeding zelf aangesloten moeten worden... misschien zit daar de fout...

Als dit het geval is is het dus lekker LOMP :( ik ga hier direct naar kijken als ik thuis ben!! Bedankt!!

• Tilebos
@ Shunt, dat zal ik vanavond even doen als ik thuis ben!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Kijk er maar naar ja :) gewoon zorgen dat je alle voeding kabels op t moederbord hebt aangesloten die je maar kan aansluiten.

Heeft mij ooit ook hoofdpijn opgeleverd

• Shunt

Shunt

Boe

Tilebos schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:10:
Ook zitten er van uit de voeding zelf 2x een 4pins en 1x een 6 of 8 pins die in de voeding zelf aangesloten moeten worden... misschien zit daar de fout...

Als dit het geval is is het dus lekker LOMP :( ik ga hier direct naar kijken als ik thuis ben!! Bedankt!!
Begrijp ik nu dat je kabels van de voeding naar andere gaten in de voeding zelf hebt gestoken ?
Zo ja niet doen zo nee niets aan de hand.

Game PC

• Tilebos
@shunt, Nee, Kabels voor bijv je HDD en GPU worden los meegeleverd, Zie foto 4 van :

http://www.ncixus.com/products/?sku=125717

Deze heb ik zelf in de voeding moeten pluggen. Het kan dus zijn dat de GPU 6pins voedingstekker, waar nog een 4+2 Pins los aan hang in mn mobo moet...

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Toevallig laatst soortgelijke problemen gehad bij een vriend van mij, maar dan met een Asus bordje en een i5 6600.
Systeem wilde alleen booten met 1 reepje geheugen in slot 2 of 3 en er bleek een wachtwoord op de bios te zitten. Het systeem wilde pas doorstarten na een bios update.
Helaas werd uiteindelijk maar 1 van de 2 reepjes gedetecteerd en vielen de prestaties wat tegen.

Voor het terugsturen onder garantie maar even een foto gemaakt van de socket (het is erg makkelijk om te zeggen dat je je socket gesloopt hebt). En zoals ik al dacht; de webwinkel gooide het inderdaad op "scheve socketpinnen". Gelukkig hadden we fotobewijs en na wat getouwtrek is het aankoopbedrag teruggestort.

Als je videokaart het wel in een ander systeem doet, de boel goed is aangesloten en zelfs de iGPU geen beeld wil geven dan zou ik toch je socket/moederbord verdenken.

www.ping-win.nl

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Dat ik dit probleem had was mijn psu naar de knoppen. Kan je die uit je eigen systeem pakken en proberen?

• Shunt

Shunt

Boe

Zojuist even het plaatje van je moederbord er bij gepakt en je hebt alleen de standaard ATX stroom stekker en de 8 pins stekker die boven je CPU zit.
Zover ik kan zien zitten er verder geen stroom aansluitingen op je moederbord.

Game PC

• Tilebos
@Shunt , Ja klopt, ik zat ook al te kijken, voeding zou dus goed aangelosten moeten zijn.

Ik ga vanavond wel puzzelen... geen idee wat het kan zijn. :/ :/

Bedankt voor je moeite!

• Tilebos
Systeem werkt!!! , Wat er nu precies niet goed was weet ik niet. Ik heb mijn eigen GPU in het systeem geplugged, en toen bij de boot draaide mijn eigen kaart wel. daarna weer verwisseld met de nieuwe GPU en toen deed hij het... Heel vreemd! nu windows en drivers installeren! ik post later nog wel een fototje van het systeem als hij af is !

Bedankt voor all jullie hulp en tips! ik ben happy 8)

Gr,
Thijs

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 22:38
Toch alles nog maar even nalopen en de stekkers aandrukken, temps volts enz, je wil niet met een systeem draaien die vanaf het begin aan, al spookt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Tilebos
Kheb in de bios niets vreemds gezien, cpu temp goed. Geheugen wordt ook gelezen. Maar bedankt voor je tip, zal er zeker op letten!
Pagina: 1