Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-07 20:54
Hallo allemaal :)

Ik heb een vraag, na best veel lezen op internet toch maar ook hier vragen.

Heb gisteren GTA 5 besteld voor PC, die komt vanmiddag binnen. Echter wou ik die gaan spelen met Xbox controller. Nu gaat het alleen eigenlijk om GTA.

Ik wou een gebruikte 360 controller gaan kopen, maar toch wou ik graag weten wat mensen mij aanraden die het al langer gebruiken op pc.

Voor mij is dit eerste keer dus heb er geen ervaring mee. Wel op Xbox maar niet op pc :)

Beste antwoord (via SnowBigQ op 03-06-2016 11:42)

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:57

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ook hier ervaring met zowel x360 als de x1. Ik heb ook de voorkeur voor de x1 controller. Toch wat fijner in de hand, evenals de pookjes die mij prettiger laten bedienen.

X1 controller icm GTA5 is echt prima. Je kunt je controller oppakken en er direct mee verder spelen. Ga je schieten? Gewoon je toetsenbord en muis gebruiken, je hoeft in het menu verder niets aan te geven. Ga je terug naar racen? Controller oppakken en gaan. Werkt naadloos :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xbox One controller, werkt ook perfect op PC en GTA ondersteund deze volledig :)
Moet je wel bedraad aansluiten, of je moet apart de controller-ontvanger kopen.

Heb je geld te veel, Elite controller :P

Kleine note, op PC kunnen mensen hun missies etc instelling dat enkel een bepaalde input is toegestaan (of juist niet), soms kan je dus een missie niet joinen omdat ze keyboard/muis hebben ingesteld, of je wordt (soms) gekicked omdat je de enige controller-speler bent.

[ Voor 63% gewijzigd door SinergyX op 03-06-2016 10:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 23:34

Melkaz

Melkazar

Begin van dit jaar ben ik overgestapt van een Xbox 360 controller naar een Xbox One ( 2015) controller. Hoewel de Xbox 360 een prima controller is met goede driver support adviseer ik je toch om voor de Xone versie te gaan, die bevalt mij net iets beter. Maar ga dan wel voor de 2015 editie ivm de bumper fix en toevoeging 3.5 mm jack.

Ik heb er ook de wireless adapter bij gekocht, met draad werkt het ook prima mocht je een budget hebben.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 15:36

Plainside

I browse when I'm at work

HEb vorige week nog de Xone gekocht werkt uitstekend op de spellen waarmee ik het heb getest.
soms wel het gevoel dat de dead zone te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:33
Inmiddels aan m'n tweede begonnen nadat de eerste versleten was. Topdingen, ook prima voor pc gaming.Voor racen zou ik een stuur aanraden maar ook daar is een controller als een stuk beter dan een toetsenbord.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:57

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ook hier ervaring met zowel x360 als de x1. Ik heb ook de voorkeur voor de x1 controller. Toch wat fijner in de hand, evenals de pookjes die mij prettiger laten bedienen.

X1 controller icm GTA5 is echt prima. Je kunt je controller oppakken en er direct mee verder spelen. Ga je schieten? Gewoon je toetsenbord en muis gebruiken, je hoeft in het menu verder niets aan te geven. Ga je terug naar racen? Controller oppakken en gaan. Werkt naadloos :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Bedankt allemaal voor info :)

Antwoord van Mu.siQ vind ik beste hier omdat hij net de info heeft bijgevoegd qua combi gebruik met toetsenbord en muis.

Ik ga kijken om eentje van Xbox One aan te schaffen. Heb zelf 360 maar controller is draadloos en daar moet ik dan weer kabel bij kopen etc, toch maar voor one gaan :)

Nogmaals erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:31
Als je al een 360 met controllers hebt is het misschien handiger om alleen een dongle te kopen.
http://www.dx.com/nl/p/pc...QaAhO08P8HAQ#.V1Fn-JF94wE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Ik heb inderdaad wel 360 met draadloos controller bij. En zat zelf te denken om een gebruikte met kabel te halen, of zo een ontvanger voor draadloze.

Maar aangezien controller van one beter werkt, ga ik kijken om die te halen.

Toch bedankt voor tip en link :) wie weet kom ik zelf wel iemand tegen die dit zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik denk dat FrankRicard bedoeld dat je met een dongle veel goedkoper uit bent dan een dure Xbone controller + dongle. De 360 controller doet echt niet onder voor de Xbone controller en word door velen gezien als de beste controller ooit. Vooral in GTA op PC zal je weinig verschil merken.

Steam/XBL: Avioto

Pagina: 1