Toon posts:

Werken deze onderdelen samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort ga ik een pc maken en ik wil weten of het allemaal goed samen werkt.
Ik weet wel een beetje hoe het allemaal moet, maar ik vertrouw mezelf niet helemaal.
Het wordt een nogal dure pc, dus ik wil 100% zeker weten of het werkt.

Ik wil de pc gebruiken voor natuurlijk gamen, maar mijn vader wilt het ook voor zijn werk gebruiken voor Rhino 3D. Een soort cad-programma. Ik wil ook kunnen livestreamen terwijl ik intensieve games speel zoals Battlefield 1 en Arma 3.

Op het moment kosten de onderdelen die ik koos samen € 1.683.
Hier is de wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 141,95€ 141,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 784,-€ 784,-
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM€ 91,95€ 91,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 43,95€ 43,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C14D-16GVR€ 97,50€ 97,50
1Patriot Memory Blast 480GB€ 110,50€ 110,50
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 4,38€ 4,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.683,08

Ik heb al 2 1TB schijven van mijn oude pc, dus die doe ik er gewoon bij.
Ook heb ik een 700W voeding.

Ik wil niet de processor en videokaart veranderen.

Ik ga niet overklokken tot het echt nodig is.

Alvast bedankt!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:31
Ziet er prima uit op het eerste gezicht :)

Welke voeding van 700W heb je ?

Verwijderd

Waarom die SSD?
Die van Samsung en Crucial hebben een betere reputatie denk ik...

• Flex00
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11 22:27
Je zou met de koeler ook kunnen switchen naar de pricewatch: Scythe Mugen 4 De koeler die je nu hebt draait op een vast toerental terwijl deze versie ook langzamer gaat draaien als de processor niet veel hitte afgeeft.

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 20:41
Als je niet wilt overklokken (en later ook niet) kun je nog wat besparen door geen k-serie CPU te kopen maar een gewone. Je hebt dan ook geen Z170 moederbord meer nodig, wat weer extra bespraring oplevert

• Methmaniac
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 00:13

Methmaniac

Nee, ik gebruik niet...

Flex00 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:55:
Je zou met de koeler ook kunnen switchen naar de pricewatch: Scythe Mugen 4 De koeler die je nu hebt draait op een vast toerental terwijl deze versie ook langzamer gaat draaien als de processor niet veel hitte afgeeft.
Hierbij heeft de 4 een toerental van max. 1400 en de PCGH een toerental van 2x 800 wat de geluidsproductie omlaag brengt.

Koelprestatie: Mugen 4
Geluidsproductie: PCGH

Edit: De Mugen 4 (PCGH) staat niet echt mooi in de S340

[ Voor 4% gewijzigd door Methmaniac op 03-06-2016 14:55 ]

‘You could have helped.’
'I’m helping by not helping.’
‘You’re the one with experience of these creatures.’
‘Children, Lobsang. They’re called children.’

• ThePatt_NL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-11 22:54
Als je zeker wilt weten of componenten met elkaar samenwerken kan je het beste je systeem invoeren op https://pcpartpicker.com/list/, dan zie je, naast de comptabiliteit, ook het wattage van je systeem.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Als je toch niet gaat overklokken "tot het ooit nodig is" kun je net zo goed een goedkopere locked processor + B150 moederbord nemen. Afgezien van de enorme meerprijs die je betaalt voor zo goed als niets: voordat Skylake processors aan vervangen/OC toe zijn zijn we al flink wat generaties verder en is het veel slimmer om dan gelijk weer de overstap te maken naar het nieuwe platform, in plaats van nog te blijven hangen op het oude platform terwijl het qua kosten niets uit maakt (nu extra betalen of dan extra betalen).
pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed + pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura.

Verder zie ik wel wat verbeterpunten in de build zoals hij in de OP staat.
- Een GTX1080? Wil je op 4K Ultra gaan gamen? Als je 1080p gaat spelen is een RX480 ook zat, op 1440p voldoet een GTX1070 ook al ruim. Kost respectievelijk de een kwart en de helft, de rest kun je investeren in een grotere SSD o.i.d., of lekker op je rekening houden.
- Voor €15 meer heb je de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart. Daar krijg je onder andere een fancontroller, verlichting, geluidsdempende foam, uitneembare HDD kooi en een strakke afwerking voor terug. Wat mij betreft zeker de €15 waard, is een gesloten kast dus dan hoef je ook niet te investeren in "mooie" componenten. pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P is zeer uitgebreid, pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition is onhoorbaar stil.
- De W10 Pro NL versie is flink goedkoper... pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
- Dat RAM is véél te duur, bovendien voegen hoge snelheden niets toe. Voor €55 heb je al 16GB DDR4 pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
- Die SSD is matig leverbaar, maar vooral ook onbekend. pricewatch: Crucial BX200 480GB is veel beter leverbaar, bekender, heeft ongeveer zelfde prijs/GB.
- Koelpasta krijg je al bij je processorkoeler. Maar als het fout gaat is een extra tube wel handig, scheelt een extra aankoop (met name verzendkosten)
ThePatt_NL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:46:
Als je zeker wilt weten of componenten met elkaar samenwerken kan je het beste je systeem invoeren op https://pcpartpicker.com/list/, dan zie je, naast de comptabiliteit, ook het wattage van je systeem.
De ervaring leert dat een groot deel van onze "Nederlandse/Belgische" (leverbaar in NL/BE) componenten daar niet in staat. Verder heb je aan kwaliteits 450W voeding wel genoeg met een systeem met 1 videokaart. Afhankelijk van de huidige voeding is een nieuwe voeding wel of niet aan te raden. Maar dan moeten we eerst het specifieke model van de huidige 700W voeding weten.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Gilles2635
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12-2023
ziet er in orde uit
Pagina: 1