Windows Service maken van een PoSH script

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik denk van wel;

Ik zit met het volgende; Ik heb een PS1 script dat oude niet gepubliceerde App-V 5.x verwijderd. Ik zelf zou kiezen voor een task schedule, echter wil mijn klant dit niet. Ik moet een Windows Service maken.
Hoe kan ik een Windows Service maken van een Powershell script?

Ik heb NSSM gevonden, alleen doet deze het alleen voor 1 machine en geen export functionaliteit. Ik weet dat je dit in Visual Studio kan doen, echter snap ik niks van C#/.NET.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

srvany in de windows resource kit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Wellicht dat je het script kunt converteren naar een exe en deze dan in kunt stellen als service?
In alle gevallen dat ik vergelijkbare verzoeken kreeg heb ik het maar opgelost door C# te gebruiken.

(NB : ik weet niet hoe goed je Powershell kennis is : de overstap van PS naar C# had ik vrij snel gemaakt omdat het zoveel op elkaar lijkt, logisch aangezien het gewoon .NET is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
srvany is geen optie omdat die geen restart heeft indien het niet werkt (ook al geprobeerd).

THnx voor het aandragen KP, zal eens in C# duiken (lijkt nu nog echt abracadabra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Paganstars schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:07:
srvany is geen optie omdat die geen restart heeft indien het niet werkt (ook al geprobeerd)...
Hûh? Je kunt toch altijd de service stoppen en weer starten?
Overigens heb je srvnay helemaal niet nodig; je kunt ook zelf d.m.v. powershell statements een service aanmaken, desnoods twee: één service die de andere monitort en - indien nodig - herstart

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Jep in principe wel, maar om nu handmatig 1200 fat clients te controleren 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Paganstars schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:49:
Ik zit met het volgende; Ik heb een PS1 script dat oude niet gepubliceerde App-V 5.x verwijderd. Ik zelf zou kiezen voor een task schedule, echter wil mijn klant dit niet. Ik moet een Windows Service maken.
Wat doet je Powershell script precies, en wat zijn de argumenten van de klant om een eenmalige actie om iets te verwijderen gepaard te gaan met het installeren van iets nieuws?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Dit is het script

$PKG = Get-AppvClientPackage -all |Where-Object {
($_.IsPublishedGlobally -ne "True") -and ($_.IsPublishedToUser -ne "True")
}

$pkgName = $pkg.name
$PKGID = $pkg.packageid
$VRSID = $pkg.versionid

#Clean

$pkg|Remove-AppvClientPackage
Remove-Item -path $env:Programdata\App-v\$PKGID\$VRSID -Recurse -ErrorAction SilentlyContinue

Clear-Host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het heeft echt geen enkele zin om hier een Windows Service van te maken. Dat heeft alleen maar zin (naar mijn mening) als het script 'actief' zou worden. En daarmee bedoel ik dat het script op basis van actieve inputs (bijv een filesystemwatcher of weet ik veel wat voor bron) pro-actief ruimt ipv gewoon met een schedule. Het alternatief is dat je een service maakt die periodiek zijn ding doet.. en wat heb je dan gemaakt? Een script met een ingebouwde task scheduler :F En dat is iets wat je nooit moet willen doen..

Anders zie ik hier echt geen nut in.. Waarom wil je klant perse een service?

Overigens kan de Task Scheduler tegenwoordig ook op heel veel dingen triggeren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1