Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redsaw66
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-05 13:00
Dus ik heb al zelf wat research gedaan maar ben nog niet echt tot een conclusie gekomen, ik heb momenteel een Asus Z97-A moederbord en deze heeft een M.2 Pci-2.0 x2 beschikbaar maar ik vroeg mij af of deze compatible zou zijn met een Plextor M2 SSD: pricewatch: Plextor M.2 256GB

Plextor model: PX-G256M6e

en hier zijn de specificaties van het moederbord: pricewatch: Asus Z97-A

Op hardware Info word trouwens aangegeven dat het moederbord een M.2 slot type PCIe 2.0 x4 (2 GB/s) heeft en op tweakers vind ik andere informatie, namelijk M.2 slot type PCIe 2.0 x2

Het punt is, ik ben een beetje verdwaald geraakt in termen waar ik onbekend mee ben, ik zou gewoon graag gebruik willen maken van de M2 slot op mijn moederbord voor primary storage, Boot medium.

De reden dat ik specifiek deze SSD kies is trouwens omdat ik hem tweede hands kan krijgen voor een interessante prijs.

Als iemand mij wilt helpen zou ik het erg waarderen :) O-)

Beste antwoord (via Redsaw66 op 03-06-2016 11:11)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je hem goedkoop kan krijgen, waarom niet. Je hebt een langzame m2 slot, en deze plextor is ook een langzame m2 ssd. Dus dat past mooi bij elkaar.

Hou er rekening mee dat je dit slot nog wel moet activeren omdat het bij default aan de 2 pcie slots is toegewezen. In die slots heb je nu niets aangesloten ? (want die werken niet meer als m2 aan staat).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt dit linkje gezien?
http://www.asus.com/Motherboards/Z97A/HelpDesk_QVL/

Volgens mij staat die Plextor er wel op, maar waarom wil je die precies?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je hem goedkoop kan krijgen, waarom niet. Je hebt een langzame m2 slot, en deze plextor is ook een langzame m2 ssd. Dus dat past mooi bij elkaar.

Hou er rekening mee dat je dit slot nog wel moet activeren omdat het bij default aan de 2 pcie slots is toegewezen. In die slots heb je nu niets aangesloten ? (want die werken niet meer als m2 aan staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redsaw66
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-05 13:00
Reepje schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:22:

Momenteel is het moederbord nog in een doos, het enige wat ik nog aan ga sluiten wat betreft de PCI lanes is waarschijnlijk een R9 290, verder misschien nog een 1TB HDD 3.5

nog een reden waarom ik graag deze aansluiting wou gebruiken is omdat ik geen zin heb om met kabels te spelen en brackets voor mijn behuizing te kopen. En wanneer de set word doorverkocht heeft het toegevoegde waarde.

Bedankt voor het vlotte antwoord!