Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke onderdelen zijn het belangrijkst?

Pagina: 1
Acties:

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor office-toepassingen en internet (thuiskantoor). Geen games.

Wat is je budget?
Max. 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meestal zal de laptop gewoon op het bureau staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb vooral zitten kijken naar HP omdat die blijkbaar één van de betere toetsenborden hebben en omdat er veel tekstverwerking zal gebeuren op de laptop is de kwaliteit van het toetsenbord dus belangrijk. Ik ben Belg, dus het moet een Belgisch Azerty zijn.

Probleem waar ik mee geconfronteerd wordt, is dat er binnen mijn budget altijd wel een minder dan ideaal onderdeel is.
Ik was oorspronkelijk op zoek naar een i3 met 15,6" fhd-scherm en een ssd.
Blijkbaar is het echter heel moeilijk in België om die combinatie te vinden onder de 700 euro.

Ik sta bij HP voor de keuze tussen:
- de Pavilion 15-ac157nb met Intel i3-5005U, 8gb ram, hd-scherm en 128gb ssd voor 599€
- de Pavilion 15-ab199nb met AMD A8-7410, 8gb ram, fhd-scherm en 256gb ssd voor 699€

Wat is nu belangrijker voor mijn situatie? De processor of het scherm? Of toch een laptop zonder ssd, maar met een Intel-processor en fhd-scherm (idealiter IPS)?
Zijn er eventueel nog andere, betere opties?
Heb ook gekeken naar Lenovo, maar hoor veel negatiefs (en de Yoga Tab 2 hier thuis is ook niet echt fantastisch).

Alvast bedankt om mee te denken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Voor wat je ermee wilt gaan doen is een CPU geen belangrijke factor, een beetje kantoorwerk en internet daarvoor is vrijwel iedere cpu geschikt.

Een goed scherm is de belangrijkste factor, een SSD is een leuke toevoeging maar daarvoor verruil je dan wel opslagruimte aangezien een normale HDD doorgaans goedkoper en groter is... maar de laptop voelt met een SSD uiteraard wel heel vlot aan.

Dus wat dat betreft zal de 15-ab199nb voor jou de beste keuze zijn... daarbij een advies van mij om er een los toetsenbord en muis bij te gebruiken als je van plan bent het vaak op dezelfde plek te gebruiken, hoe goed een laptoptoetsenbord en touchpad ook is het weegt niet op tegen de betere productiviteit van een los toetsenbord en muis.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:42:
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor office-toepassingen en internet (thuiskantoor). Geen games.

Wat is je budget?
Max. 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meestal zal de laptop gewoon op het bureau staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb vooral zitten kijken naar HP omdat die blijkbaar één van de betere toetsenborden hebben en omdat er veel tekstverwerking zal gebeuren op de laptop is de kwaliteit van het toetsenbord dus belangrijk. Ik ben Belg, dus het moet een Belgisch Azerty zijn.

Probleem waar ik mee geconfronteerd wordt, is dat er binnen mijn budget altijd wel een minder dan ideaal onderdeel is.
Ik was oorspronkelijk op zoek naar een i3 met 15,6" fhd-scherm en een ssd.
Blijkbaar is het echter heel moeilijk in België om die combinatie te vinden onder de 700 euro.

Ik sta bij HP voor de keuze tussen:
- de Pavilion 15-ac157nb met Intel i3-5005U, 8gb ram, hd-scherm en 128gb ssd voor 599€
- de Pavilion 15-ab199nb met AMD A8-7410, 8gb ram, fhd-scherm en 256gb ssd voor 699€

Wat is nu belangrijker voor mijn situatie? De processor of het scherm? Of toch een laptop zonder ssd, maar met een Intel-processor en fhd-scherm (idealiter IPS)?
Zijn er eventueel nog andere, betere opties?
Heb ook gekeken naar Lenovo, maar hoor veel negatiefs (en de Yoga Tab 2 hier thuis is ook niet echt fantastisch).

Alvast bedankt om mee te denken.
Ik zou zelf kijken naar het scherm; als je voornamelijk office en internet gaat gebruiken en meer niet echt dan kan je vooral veel ruimte gebruiken. Daarnaast; het scherm is iets waar je constant naar kijkt en constant volop gebruikt, terwijl je de CPU waarschijnlijk nooit vol gaat belasten met office/internet.

De HP's die je bekijkt zijn verder prima, wellicht wat duur voor wat je ervoor krijgt. Probleem wat ik vaak ondervonden heb is dat de koeling in HP's die niet in de zakelijke lijn zitten (probooks, elitebooks etc) bijzonder werkt: De fan gaat uit het niets een stuk harder of is gewoon altijd luid omdat er een te goedkope fan gebruikt is.

Ik zou zelf eerder naar zoiets kijken:

pricewatch: Asus R556LA-DM2549T

256 GB SSD, FHD scherm, 4 GB (meer ga je niet snel nodig hebben met office en internet, maar anders kost het een euro of 30 voor een balkje extra), i5-5200U en prima bouwkwaliteit

pricewatch: Lenovo Thinkpad E560 20EV000PMH

Wel een Lenovo, maar voordeel aan deze is dat 't een thinkpad is; bouwkwaliteit is een stukje beter dan de gemiddelde Lenovo en er zit een geweldig toetsenbord in

pricewatch: Acer Aspire E5-574-564P

Iets nieuwere processor, 256 GB SSD en op zich qua prijs helemaal prima.

Er is wat meer keus dan alleen HP's en over het algemeen kan je in de Pricewatch een hele hoop vinden wat prima kan voldoen. Een SSD is natuurlijk wel aan te raden maar ik zag dat je daar zelf ook al op gezocht had.

• PinkPanther1970
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:04:
[...]

Ik zou zelf eerder naar zoiets kijken:

pricewatch: Asus R556LA-DM2549T

256 GB SSD, FHD scherm, 4 GB (meer ga je niet snel nodig hebben met office en internet, maar anders kost het een euro of 30 voor een balkje extra), i5-5200U en prima bouwkwaliteit

pricewatch: Lenovo Thinkpad E560 20EV000PMH

Wel een Lenovo, maar voordeel aan deze is dat 't een thinkpad is; bouwkwaliteit is een stukje beter dan de gemiddelde Lenovo en er zit een geweldig toetsenbord in

pricewatch: Acer Aspire E5-574-564P

Iets nieuwere processor, 256 GB SSD en op zich qua prijs helemaal prima.
Bedankt voor de reactie.
Probleem is dus dat deze allemaal Nederlandse Qwerty-toetsenborden hebben.
Belgische equivalenten bestaan gewoon niet of kosten een pak meer dan 700 euro.

• PinkPanther1970
MicGlou schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:02:
een SSD is een leuke toevoeging maar daarvoor verruil je dan wel opslagruimte aangezien een normale HDD doorgaans goedkoper en groter is... maar de laptop voelt met een SSD uiteraard wel heel vlot aan.
Heb ik ook gemerkt toen ik een ssd in mijn pc heb geplaatst.
Opslagruimte is minder belangrijk (heb ik voldoende op de pc).
Er zal trouwens veel gewerkt worden met opslag van documenten op een usb-stick.

• Merethil
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Probleem is dus dat deze allemaal Nederlandse Qwerty-toetsenborden hebben.
Belgische equivalenten bestaan gewoon niet of kosten een pak meer dan 700 euro.
.... Dat punt had ik gemist, excuus!
De Lenovo is verkrijgbaar via hun webshop:

http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/thinkpad/edge-series/
Maar daar is hij helaas 739, dus iets boven je budget.

En eventueel kan je naar dit model kijken bij Dell:

http://www.dell.com/be/p/...d=inspiron-15-5559-laptop

Hij zit aan je maximum en komt zonder SSD, dus die zou je er zelf bij/in moeten plaatsen (wel zo gewenst vanwege snelheid natuurlijk) maar dan zit je wel boven je budget (ietsje).

• PinkPanther1970
Merethil schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:16:
[...]
De Lenovo is verkrijgbaar via hun webshop:

http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/thinkpad/edge-series/
Maar daar is hij helaas 739, dus iets boven je budget.
Geen FHD-scherm en geen ssd.
Wij Belgen betalen zoveel meer voor zoveel minder...

• Merethil
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:20:
[...]

Geen FHD-scherm en geen ssd.
Wij Belgen betalen zoveel meer voor zoveel minder...
`
Wauw ik dacht hetzelfde model als in Nederland te zien voor die prijs. Tja... Dan gok ik dat de HP je best bet is; de AMD CPU is prima voor internet en office, en een SSD + FHD scherm maken hem prima af verder.

Verwijderd

Hoe handig ben je zelf?
Anders het hp model nemen met 128GB SSD en er zelf een grotere SSD in steken?
Voor € 100 heb je een SSD van 250GB...

edit: wel even opzoeken dan hoe makkelijk die hp open kan om schijf te verwisselen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 09:27 ]

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:27:
Hoe handig ben je zelf?
Anders het hp model nemen met 128GB SSD en er zelf een grotere SSD in steken?
Voor € 100 heb je een SSD van 250GB...

edit: wel even opzoeken dan hoe makkelijk die hp open kan om schijf te verwisselen
Bouw zelf al jaren mijn pc, dus dat is het probleem niet... de grootte van de ssd trouwens ook niet want heb niet veel opslagruimte nodig.
Het verschil tussen beide gaat hem om het scherm en de processor.

Als ik 100€ geef voor een andere ssd, heb ik nog steeds maar een hd-scherm. Dan ga ik gewoon beter direct voor die met de AMD.

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:32:
[...]

Bouw zelf al jaren mijn pc, dus dat is het probleem niet... de grootte van de ssd trouwens ook niet want heb niet veel opslagruimte nodig.
Het verschil tussen beide gaat hem om het scherm en de processor.

Als ik 100€ geef voor een andere ssd, heb ik nog steeds maar een hd-scherm. Dan ga ik gewoon beter direct voor die met de AMD.
Ohja sorry ;-) Dacht dat beiden zelfde scherm hadden ;-)
Ja inderdaad zeker een fhd scherm nemen ;-)

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 12:52
Zeker met office-toepassingen zou ik altijd voor een FHD scherm gaan. Outlook, word en excel werken gewoon minder prettig op een 1366x768 resolutie omdat je niet zoveel kwijt kunt. In excel moet je al snel horizontaal en verticaal gaan scrollen, en 2 pagina's word op 1366 breed wordt ook erg klein.

De processor is voor deze toepassingen niet zo relevant. En wat al eerder gezegd is, achteraf een SSD inbouwen kan altijd nog.

• PinkPanther1970
En wat vinden jullie van deze die ik kan vinden voor 589€: http://www.toshiba.be/nl/...70-c/satellite-c70-c-1c7/

Groter scherm (1600*900), i3, 500gb hdd.
Door de lagere prijs kan ik eventueel een ssd bijplaatsen.
Geen fhd-scherm, maar groter wat ook gezelliger werkt.

Of deze voor 600€: http://www.toshiba.be/nl/...50-c/satellite-l50-c-24u/

15,6" fhd, i5 en 1TB hdd.

Kwaliteit vergeleken met HP?

[ Voor 16% gewijzigd door PinkPanther1970 op 03-06-2016 10:58 ]

• boreus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-11 16:45
Enige tijd geleden heb ik juist een azerty laptop gekocht van Lenovo omdat die een stuk goedkoper was. Later heb ik het toetsenbord in de laptop vervangen met een los besteld qwerty exemplaar. Dat ging heel makkelijk. Daarnaast heb ik hier thuis nu dus een azerty toetsenbord over. Ik kan even niet het precieze serienummer voor je opzoeken omdat ik daar even geen tijd voor heb. Stuur me even een berichtje als je hier interesse in hebt.

Verwijderd

persoonlijk heb ik met Toshiba's slechte ervaringen...

En die eerste heeft wel een heel slecht scherm, 1600*900 op een 17" dat is heel brak voor wat jij er mee wil doen ;-)

• PinkPanther1970
Zie net dit: greyfoxhl in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8"

Voldoet aan alle vereisten, niet?

• Merethil
Lijkt een prima laptop te zijn, is ook een review van op Tweakers zelf.
Gezien het wel een "gaminglaptop" is, kan je niet de meest perfecte bouwkwaliteit vinden, want het geld voor die videokaart moet ook ergens uit komen. Toch is het volgens de reviewer echt wel een fijne laptop.

Hier de review:
productreview: Medion Erazer P6661 (30020193) review door DeDooieVent
Gaat wel om een iets goedkoper model zonder SSD, maar de behuizing en toetsenbord e.d. zijn natuurlijk 'tzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 03-06-2016 15:13 ]

Pagina: 1