Recentelijk is er bij ons in de buurt ingebroken en mijn vriendin en ik zijn relatief veel van huis, dus willen we graag een beveiligingscamera (meerdere) hebben. Echter is er zo'n gigantisch aanbod van van alles en nog wat dat we door de bomen het bos niet meer zien.
Mijn gedachtegang is dat er op deze website hoog intelligente mensen die vast ervaring hebben met dit onderwerp.
Ik zal mijn vraag in een aantal delen uitzetten. 1. Wat zijn de wensen. 2. Wat is de infra. 3. Wat heb ik al gevonden. 4. Wat is het budget.
1. Wensen
De wens is om een systeem te hebben met 2-3 camera's.
1 Buiten camera
1-2 Binnen camera's
De binnencamera zal op een vaste plek zitten in de woonkamer en mogelijk 1 camera op de overloop van de eerste verdieping.
De buitencamera zal vanaf het huis op de tuin uitkijken. We hebben enkel een voortuin, er is geen achtertuin.
De wensen voor de camera's
Binnen: Full HD met nachtmodus. Tilt en pan is NIET nodig (de opstelling van de kamer kan worden gezien vanaf een vaste positie.
Buiten: Full HD met nachtmodus. Tilt en pan is tevens NIET nodig.
Algemene wensen
Verbinding via WIFI of Ethernet via stroomnetwerk.
Systeem wensen
- Streaming opslag van alle camera's via NAS (met 3 weken retentie)
- Bewegingsdetectie + alert via email
- Streaming mogelijk naar android (bij voorkeur zonder online abonnement)
2. Beschikbare infrastructuur
- Snel wifi netwerk met voldoende bandbreedte
- Stroom
3. Wat heb ik al gevonden?
Binnen:
- Foscam C2
Waarom? In de basis zijn volgens mij de specs goed, en de reviews zijn prima. Echter kan ik niet goed vinden of mijn opslag en streaming wensen (zonder abbonement) mogelijk zijn.
Update: Deze is compatible met Synology Surveillance Station
- Nestcam
Waarom? Idem aan de Foscam C2. Echter is het mij bij deze wel duidelijk dat je een maandelijks abonnement nodig hebt. Is dit omzeilbaar door bv. van een NAS live te streamen? Ook is het onduidelijk of deze camera kan opslaan op een NAS
Buiten
Foscam FI9900P
Waarom? Goede test resultaten. Maar wederom onbekend of mijn opslag wensen voldaan kunnen worden.
NAS
Ik lees veel goeds over de Surveillance Station software van Synology. Ik heb nog geen NAS maar zal deze wel aanschaffen voor dit doel.
4. Budget
In mijn hoofd heb ik ongeveer E1000. Maar ben bereid om voor de perfecte oplossing iets meer te betalen.
--------------------------
Mijn gedachtegang is dat er op deze website hoog intelligente mensen die vast ervaring hebben met dit onderwerp.
Ik zal mijn vraag in een aantal delen uitzetten. 1. Wat zijn de wensen. 2. Wat is de infra. 3. Wat heb ik al gevonden. 4. Wat is het budget.
1. Wensen
De wens is om een systeem te hebben met 2-3 camera's.
1 Buiten camera
1-2 Binnen camera's
De binnencamera zal op een vaste plek zitten in de woonkamer en mogelijk 1 camera op de overloop van de eerste verdieping.
De buitencamera zal vanaf het huis op de tuin uitkijken. We hebben enkel een voortuin, er is geen achtertuin.
De wensen voor de camera's
Binnen: Full HD met nachtmodus. Tilt en pan is NIET nodig (de opstelling van de kamer kan worden gezien vanaf een vaste positie.
Buiten: Full HD met nachtmodus. Tilt en pan is tevens NIET nodig.
Algemene wensen
Verbinding via WIFI of Ethernet via stroomnetwerk.
Systeem wensen
- Streaming opslag van alle camera's via NAS (met 3 weken retentie)
- Bewegingsdetectie + alert via email
- Streaming mogelijk naar android (bij voorkeur zonder online abonnement)
2. Beschikbare infrastructuur
- Snel wifi netwerk met voldoende bandbreedte
- Stroom
3. Wat heb ik al gevonden?
Binnen:
- Foscam C2
Waarom? In de basis zijn volgens mij de specs goed, en de reviews zijn prima. Echter kan ik niet goed vinden of mijn opslag en streaming wensen (zonder abbonement) mogelijk zijn.
- Nestcam
Waarom? Idem aan de Foscam C2. Echter is het mij bij deze wel duidelijk dat je een maandelijks abonnement nodig hebt. Is dit omzeilbaar door bv. van een NAS live te streamen? Ook is het onduidelijk of deze camera kan opslaan op een NAS
Buiten
Foscam FI9900P
Waarom? Goede test resultaten. Maar wederom onbekend of mijn opslag wensen voldaan kunnen worden.
NAS
Ik lees veel goeds over de Surveillance Station software van Synology. Ik heb nog geen NAS maar zal deze wel aanschaffen voor dit doel.
4. Budget
In mijn hoofd heb ik ongeveer E1000. Maar ben bereid om voor de perfecte oplossing iets meer te betalen.
--------------------------