Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Door de bomen het bos niet meer zien. Beveiligingscamera's.

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk is er bij ons in de buurt ingebroken en mijn vriendin en ik zijn relatief veel van huis, dus willen we graag een beveiligingscamera (meerdere) hebben. Echter is er zo'n gigantisch aanbod van van alles en nog wat dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Mijn gedachtegang is dat er op deze website hoog intelligente mensen die vast ervaring hebben met dit onderwerp.

Ik zal mijn vraag in een aantal delen uitzetten. 1. Wat zijn de wensen. 2. Wat is de infra. 3. Wat heb ik al gevonden. 4. Wat is het budget.

1. Wensen

De wens is om een systeem te hebben met 2-3 camera's.
1 Buiten camera
1-2 Binnen camera's

De binnencamera zal op een vaste plek zitten in de woonkamer en mogelijk 1 camera op de overloop van de eerste verdieping.
De buitencamera zal vanaf het huis op de tuin uitkijken. We hebben enkel een voortuin, er is geen achtertuin.

De wensen voor de camera's
Binnen: Full HD met nachtmodus. Tilt en pan is NIET nodig (de opstelling van de kamer kan worden gezien vanaf een vaste positie.
Buiten: Full HD met nachtmodus. Tilt en pan is tevens NIET nodig.

Algemene wensen
Verbinding via WIFI of Ethernet via stroomnetwerk.

Systeem wensen
- Streaming opslag van alle camera's via NAS (met 3 weken retentie)
- Bewegingsdetectie + alert via email
- Streaming mogelijk naar android (bij voorkeur zonder online abonnement)

2. Beschikbare infrastructuur

- Snel wifi netwerk met voldoende bandbreedte
- Stroom

3. Wat heb ik al gevonden?

Binnen:
- Foscam C2
Waarom? In de basis zijn volgens mij de specs goed, en de reviews zijn prima. Echter kan ik niet goed vinden of mijn opslag en streaming wensen (zonder abbonement) mogelijk zijn.
Update: Deze is compatible met Synology Surveillance Station

- Nestcam
Waarom? Idem aan de Foscam C2. Echter is het mij bij deze wel duidelijk dat je een maandelijks abonnement nodig hebt. Is dit omzeilbaar door bv. van een NAS live te streamen? Ook is het onduidelijk of deze camera kan opslaan op een NAS

Buiten
Foscam FI9900P
Waarom? Goede test resultaten. Maar wederom onbekend of mijn opslag wensen voldaan kunnen worden.
Update: Deze is compatible met Synology Surveillance Station

NAS
Ik lees veel goeds over de Surveillance Station software van Synology. Ik heb nog geen NAS maar zal deze wel aanschaffen voor dit doel.

4. Budget
In mijn hoofd heb ik ongeveer E1000. Maar ben bereid om voor de perfecte oplossing iets meer te betalen.

--------------------------

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom geen alarminstallatie?

Voor die prijs wat je in gedachte hebt kan je best eens shoppen bij een aantal beveiligingsbedrijven die dit aanbieden (inclusief alarmmeldingen etc)

Want ze zullen vast de NAS meenemen als ze al inbreken, dus heb je ook niets aan de beelden die erop staan.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:36:
Waarom geen alarminstallatie?

Voor die prijs wat je in gedachte hebt kan je best eens shoppen bij een aantal beveiligingsbedrijven die dit aanbieden (inclusief alarmmeldingen etc)

Want ze zullen vast de NAS meenemen als ze al inbreken, dus heb je ook niets aan de beelden die erop staan.
Je zult je verbazen wat inbrekers meenemen. Over het algemeen nemen ze dat soort dingen niet mee namelijk. Bij de buren lagen er telefoons en iPads op tafel. Die hebben ze laten liggen (want traceable). Het hoofddoel is 9/10 keer sieraden en contanten.

De NAS zal ook in de kelder staan en relatief verdekt opgesteld.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:40
Onze buren hebben ook het hele huis volhangen met beveiligingscamera's. Ik vraag me altijd af of dat werkt. Die losers (want mannen kan ik het niet noemen) die komen inbreken zien die dingen ook.. en die gaan echt niet vol in het beeld lopen.
Ik kan je nu al verklappen wat je gaat zien.. of pixels.. of een bontkraag/vuilniszak met bivakmuts (of sjaal)
Buiten dat, wat wil je daarna met die beelden gaan doen? De politie gaat er echt niets mee doen en zelf kun je ook niet zoveel doen toch?

Camera's ophangen, ik heb er mijn twijfels over. Je spullen zijn al gejat en dan kun je achteraf terug kijken.. Je spullen krijg je er niet mee terug.

Ik heb zelf geïnvesteerd (valt ook wel mee) in een alarmsysteem. Dan worden ze afgeschrikt voordat ze je spullen meenemen.

*sowieso

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DonJunior schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:45:
Onze buren hebben ook het hele huis volhangen met beveiligingscamera's. Ik vraag me altijd af of dat werkt. Die losers (want mannen kan ik het niet noemen) die komen inbreken zien die dingen ook.. en die gaan echt niet vol in het beeld lopen.
Ik kan je nu al verklappen wat je gaat zien.. of pixels.. of een bontkraag/vuilniszak met bivakmuts (of sjaal)
Buiten dat, wat wil je daarna met die beelden gaan doen? De politie gaat er echt niets mee doen en zelf kun je ook niet zoveel doen toch?

Camera's ophangen, ik heb er mijn twijfels over. Je spullen zijn al gejat en dan kun je achteraf terug kijken.. Je spullen krijg je er niet mee terug.

Ik heb zelf geïnvesteerd (valt ook wel mee) in een alarmsysteem. Dan worden ze afgeschrikt voordat ze je spullen meenemen.
Het gaat om het afschrik effect. Het hele idee achter inbraakpreventie (heeft ook betrekking tot sloten) is dat je je eigen huis minder interessant maakt dan dat van de buren (of wie dan ook), waardoor ze je overslaan. En met goede camera's zie je best een hoop hoor, tegenwoordig is er goed spul beschikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 03-06-2016 08:49 ]

• DonJunior
TommyGun schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:46:
[...]

Het gaat om het afschrik effect. Het hele idee achter inbraakpreventie (heeft ook betrekking tot sloten) is dat je je eigen huis minder interessant maakt dan dat van de buren (of wie dan ook), waardoor ze je overslaan. En met goede camera's zie je best een hoop hoor, tegenwoordig is er goed spul beschikbaar.
Ja dat zeg ik.. dat effect lijkt me sneller te bereiken met een alarm installatie dan met een camera.
Leuk dat je ze denkt af te schrikken met een camera.. maar dan trekken ze een bivakmuts over hun kop en dan heb jij alsnog niets aan je camera beelden.

Een alarmsysteem begint te loeien en heel de straat staat buiten.. lijkt me dat ze dat echt veel minder graag hebben.

*sowieso

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DonJunior schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:48:
[...]

Ja dat zeg ik.. dat effect lijkt me sneller te bereiken met een alarm installatie dan met een camera.
Leuk dat je ze denkt af te schrikken met een camera.. maar dan trekken ze een bivakmuts over hun kop en dan heb jij alsnog niets aan je camera beelden.

Een alarmsysteem begint te loeien en heel de straat staat buiten.. lijkt me dat ze dat echt veel minder graag hebben.
Voor een alarmsysteem geldt hetzelfde; zo'n beveiligingsbedrijf belt eerst meerdere telefoonnummers voordat ze een keer langs komen rijden. Tegen die tijd zijn de inbrekers allang weg. En van buren hoef je in het algemeen echt niet te verwachten dat ze op het geluid van een alarm (durven) reageren, net als met rookmelders bijvoorbeeld.

• DonJunior
TommyGun schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:49:
[...]

Voor een alarmsysteem geldt hetzelfde overigens; zo'n beveiligingsbedrijf belt eerst meerdere telefoonnummers voordat ze een keer langs komen rijden. Tegen die tijd zijn de inbrekers allang weg. En van buren hoef je in het algemeen echt niet te verwachten dat ze op het geluid van een alarm reageren, net als met rookmelders bijvoorbeeld.
Ik heb gewoon een stand-alone alarmsysteem.. ik geloof inderdaad niet dat zo'n beveiligingsbedrijf op tijd kan zijn. Dat is hetzelfde als met camera's. Achteraf.
Overigens ken je dan mijn buren nog niet.. die zien en horen alles! Dus dat is ook straat afhankelijk ;)

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
In mijn hoofd is het afschrik effect belangrijk.

Een andere reden dat ik graag camera's wil is omdat ikzelf vaak langer van huis ben en het een fijn idee vind om ook het huis te kunnen zien als ik op afstand ben.

Daarom is ook bewegingsdetectie belangrijk. Mocht er binnenshuis beweging zijn dat ik een melding krijg. Ik kan dan zelf wel iemand inschakelen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DonJunior schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Ik heb gewoon een stand-alone alarmsysteem.. ik geloof inderdaad niet dat zo'n beveiligingsbedrijf op tijd kan zijn. Dat is hetzelfde als met camera's. Achteraf.
Overigens ken je dan mijn buren nog niet.. die zien en horen alles! Dus dat is ook straat afhankelijk ;)
De hoedanigheid van je installatie is ook wel essentieel. Als je ergens een bewegingsdetector hebt hangen maar geen glasbreekalarm of wat dan ook, dan kunnen ze er alsnog omheen. Maar er zit een groot verschil tussen gelegenheidsinbrekers en de 'professionelere' inbrekers. De eerste categorie zal niet zo snel bivakmutsen hebben of wat dan ook, terwijl de tweede categorie zelfs in staat kan zijn om je alarminstallatie los te koppelen door een stroomstoring te simuleren of wat dan ook. De tweede categorie hou je ook niet zo snel tegen, maar de eerste wel. En dan heb je toch al het nodige gewonnen.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:51:

Een andere reden dat ik graag camera's wil is omdat ikzelf vaak langer van huis ben en het een fijn idee vind om ook het huis te kunnen zien als ik op afstand ben.

Daarom is ook bewegingsdetectie belangrijk. Mocht er binnenshuis beweging zijn dat ik een melding krijg. Ik kan dan zelf wel iemand inschakelen.
Het is inderdaad ook fijn om op afstand te kunnen zien wat er gaande is (remote via tinyCam bijvoorbeeld).

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 03-06-2016 08:53 ]

• DonJunior
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:51:

Begrijpelijk. Ik zou dan alsnog (persoonlijk) voor een combinatie kiezen van camera en geluid. Dan heb je een dubbel afschrik effect plus je kan op afstand zien wat er gebeurd.

*sowieso

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik had al een linkje gepost naar Het grote beveiligingscamera's topic, en ik denk eigenlijk dat deze vraag het beste daar doorgezet kan worden, maar zelf heb ik de volgende set-up in huis;

pricewatch: WD Purple WD20PURX, 2TB
pricewatch: Foscam FN3104H
pricewatch: Foscam FI9805W
pricewatch: Foscam FI9821W Zwart
pricewatch: Foscam FI9831P Wit

Een buitencamera in dome-vorm ga je niet snel (betaalbaar) vinden. Hetzelfde geldt voor een buitencamera die PTZ kan. Binnen is een ander verhaal, die PTZ domes zijn erg goed betaalbaar. Vandaar dat je voor buiten vaak van die 'vaste' camera's ziet op een arm.

• DonJunior
TommyGun schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:53:
[...]

De hoedanigheid van je installatie is ook wel essentieel. Als je ergens een bewegingsdetector hebt hangen maar geen glasbreekalarm of wat dan ook, dan kunnen ze er alsnog omheen. Maar er zit een groot verschil tussen gelegenheidsinbrekers en de 'professionelere' inbrekers. De eerste categorie zal niet zo snel bivakmutsen hebben of wat dan ook, terwijl de tweede categorie zelfs in staat kan zijn om je alarminstallatie los te koppelen door een stroomstoring te simuleren of wat dan ook. De tweede categorie hou je ook niet zo snel tegen, maar de eerste wel. En dan heb je toch al het nodige gewonnen.

[...]

Het is inderdaad ook fijn om op afstand te kunnen zien wat er gaande is (remote via tinyCam bijvoorbeeld).
" Als je ergens een bewegingsdetector hebt hangen maar geen glasbreekalarm of wat dan ook, dan kunnen ze er alsnog omheen. "
Hoe dan? Dan breken ze je glas.. en dan moeten ze alsnog langs je bewegingssensor toch? Dan gaat alsnog het alarm af..

Overigens kijk je duidelijk te weinig 'Opsporing verzocht' denk ik dan.. Genoeg 'gelegenheidsinbrekers' die een sjaal bij hebben en voor hun gezicht hangen.
Punt blijft.. of het een gelegenheids- of pro inbreker is. Wat moet je met die beelden ACHTERAF, als al je spullen al weg zijn? Dan zie je duidelijk zijn gezicht en dan? Ga je er mee naar de politie? En wat denk je dat die gaan doen? Ik vermoed niet zoveel..

Maar goed.. je hebt duidelijk een andere mening. Wat natuurlijk prima is.

*sowieso

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:49:
[...]
En van buren hoef je in het algemeen echt niet te verwachten dat ze op het geluid van een alarm (durven) reageren, net als met rookmelders bijvoorbeeld.
Precies. Kijk maar naar een autoalarm. Daar komt ook niemand naar kijken (soms zelfs de eigenaar niet :') ) en heeft ook nauwelijks afschrikkende werking.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-06-2016 08:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
TommyGun schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:56:
Ik had al een linkje gepost naar Het grote beveiligingscamera's topic, en ik denk eigenlijk dat deze vraag het beste daar doorgezet kan worden, maar zelf heb ik de volgende set-up in huis;

pricewatch: WD Purple WD20PURX, 2TB
pricewatch: Foscam FN3104H
pricewatch: Foscam FI9805W
pricewatch: Foscam FI9821W Zwart
pricewatch: Foscam FI9831P Wit

Een buitencamera in dome-vorm ga je niet snel (betaalbaar) vinden. Hetzelfde geldt voor een buitencamera die PTZ kan. Binnen is een ander verhaal, die PTZ domes zijn erg goed betaalbaar. Vandaar dat je voor buiten vaak van die 'vaste' camera's ziet op een arm.
PTZ is geen wens voor mij. Ik heb een rechte en open achtertuin die zonder PTZ gezien kan worden. Binnen idem.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
TommyGun schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:56:
Ik had al een linkje gepost naar Het grote beveiligingscamera's topic, en ik denk eigenlijk dat deze vraag het beste daar doorgezet kan worden
[...]
Precies.
Dit topic sluit ik daarom, anders raakt de informatie versplinterd. Het andere topic: Het grote beveiligingscamera's topic is prima geschikt hiervoor. Stel je vraag daar nog eens. Of beter nog, lees het topic eerst even door omdat dat wellicht je vraag al beantwoord

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 09:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.