1440p 60hz vs gsync 144hz

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo,
Ik vind het persoonlijk altijd erg lastig te kiezen tussen super mooi beeld en heel vloeiend beeld

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie voor een 1080p 144hz gsync monitor gaan
Of
Voor een 1440p 60hz monitor.

Met andere woorden vinden jullie de snelheid van een monitor belangrijker of de kwaliteit van het plaatje

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Kwaliteit is natuurlijk een subjectief begrip. Het is maar net waar je naar op zoek bent en waar je prioriteit ligt. Immers, als je competitief fps speelt valt refresh rate van je monitor voor jou ook onder de kwaliteit, waar dat bij simpel office werk misschien minder van belang is.

Zonder te weten wat je precies doet, is het dus lastig in te schatten wat de beste keus is...

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Of je neemt het beste van 2 werelden - snel panel met goede kleuren zoals de Eizo Forus FG2421.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:36

Melkaz

Melkazar

ronald92 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 06:55:
Hallo,
Ik vind het persoonlijk altijd erg lastig te kiezen tussen super mooi beeld en heel vloeiend beeld

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie voor een 1080p 144hz gsync monitor gaan
Of
Voor een 1440p 60hz monitor.

Met andere woorden vinden jullie de snelheid van een monitor belangrijker of de kwaliteit van het plaatje
Ik ben van een 1440p 60Hz monitor overgestapt op een 1440p 144Hz gsync monitor. Niet helemaal vergelijkbaar maar als je een 144Hz monitor naast een 60hz hebt staan zie je pas hoe groot het verschil is, simpelweg de muis van het ene scherm naar de andere verplaatsen en de 60Hz lijkt ineens zo stroperig in verhouding.

maar het valt en staat met wat je ermee wilt. Is het voor puur gaming? 144Hz all the way. Is het voor werk en real estate? 1440p all the way.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• ronald92
  • Niet online
Het is juist voor combinatie van de twee
De pc wordt gebruikt voor productiviteit (Cad tekenen)
En af en toe ook eens lekker te gaan gamen.

Kan niet zeggen dat ik een hard core gamer ben.
Helaas heb ik nooit de twee naast elkaar kunnen zien zou dit wel graag willen

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
100% eens met hierboven.als je eenmaal 144hz scherm hebt, wil je niet meer terug,voor gaming dan.Echter het is niet duidelijk wat je precies met je scherm wilt gaan doen.

Voor andere doeleinden zijn er zat schermen die net zo mooi beeld geven, maar wel een pak minder kosten.

Ik zou doorsparen dan voor een 1440p scherm in dit geval, maar dat ligt er ook aan wat de rest van je systeem is.144hz vraagt gewoon meer(zeker op 1440p en hoger), dus een sterke videokaart is wel een vereiste
Maar welke games speel je?

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 03-06-2016 08:15 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Oh, sinds wanneer maakt de refresh rate wat uit voor de kracht van je hardware ;)?
ronald92 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:12:
Het is juist voor combinatie van de twee

Kan niet zeggen dat ik een hard core gamer ben.
Helaas heb ik nooit de twee naast elkaar kunnen zien zou dit wel graag willen
Als ik dit zo lees is CAD dus de hoofdmoot. Dan zou ik imo niet (meer) voor 1080p gaan. Dan heb je een stuk minder werkruimte. 1440p@144Hz ligt qua budget buiten bereik?

[ Voor 56% gewijzigd door br00ky op 03-06-2016 08:22 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
:+ :+ :+ :+ haha,ik bedoel met gamen dan,maar dat ligt ook aan welke game je speelt :)

• ronald92
  • Niet online
br00ky schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:21:
[...]

Oh, sinds wanneer maakt de refresh rate wat uit voor de kracht van je hardware ;)?

[...]

Als ik dit zo lees is CAD dus de hoofdmoot. Dan zou ik imo niet (meer) voor 1080p gaan. Dan heb je een stuk minder werkruimte. 1440p@144Hz ligt qua budget buiten bereik?
Cad tekenen is voor komend anderhalf jaar nog de hoofd zaak.
Daarna heb ik me opleiding afgerond en zal de pc hoog uit af en toe voor cad tekenen worden gebruikt. Dan volledig op kantoor aan het cad tekenen.

Mijn budget is 800-900 euro ongeveer.
Dat is voor gpu en monitor.
Voor gpu wou ik de nieuwe gtx 1070 gaan gebruiken.
Dan blijft er ongeveer 300-400 over voor monitor. Dus 1440p 144hz is voor mij op het moment wel te duur.

In alle eerlijkheid kan ik het weergave in scherpte tussen 1440p vs 1080p niet goed inschatten omdat ik 1440p nog nooit in levende lijve gezien heb.

Het verschil tussen een 60hz en 144hz heb ik ook niet in levende lijve gezien.
Allemaal alleen op internet en dat geedt gewoon de verschillen niet goed weer

Enige referentie die ik heb is een 1080p 60hz monitor

Dat maakt het voor mij ook wel moeilijk om een keuze te maken

[ Voor 9% gewijzigd door ronald92 op 03-06-2016 09:08 ]

• ronald92
  • Niet online
vraag die ik er nu bij heb gekregen of tekst verwerking en internet pagina's wel goed duidelijk en scherp zijn op een 1440p monitor

collega begon vandaag te klagen dat zij problemen had met haar 1440p scherm met tekst verwerken en website's dat deze raar leken. en zelfs dat ze daarom de monitor weer heeft omgeruild voor een 1080p

Verwijderd

ronald92 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:12:
1440p zou mijn keuze zijn in die omstandigheden, als je moet kiezen, voor CAD is het reuze handig om extra schermruimte door meer pixels te hebben. Je zou ook eventueel nog even (1-2 jaar) kunnen wachten, ik schat de kans groot in dat de prijzen nog fors zullen dalen (nieuwe en minder dure grafische kaarten die het aankunnen, techniek die wat ouder wordt).
ronald92 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:06:collega begon vandaag te klagen dat zij problemen had met haar 1440p scherm met tekst verwerken en website's dat deze raar leken. en zelfs dat ze daarom de monitor weer heeft omgeruild voor een 1080p
Er is uiteraard geen vaste schermgrootte voor zo'n resolutie, net als dat dat bij HD niet was en is. Meestal ligt de pixeldensiteit hoger waardoor hetzelfde beeld op een kleiner stuk van je scherm wordt afgebeeld dan wat je bij HD gewend bent als de letters een vast aantal pixels hebben (in plaats van dit aan te passen aan de resolutie van het scherm). Met andere woorden, alles wordt kleiner afgebeeld als de software zich niet netjes aanpast aan je resolutie. Niets wat je niet gemakkelijk binnen 10 seconden kan oplossen als het nodig is maar als je geen zin hebt in dat gedoe dan kan je een groter (32 inch) 1440p-scherm kopen.
Terzijde, bij laptops heb je hetzelfde probleem, door het kleine scherm geeft HD-resolutie hetzelfde nadeel. :')

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 22:26 ]

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 22:25 ]

• ronald92
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:12:
[...]

1440p zou mijn keuze zijn in die omstandigheden, als je moet kiezen, voor CAD is het reuze handig om extra schermruimte door meer pixels te hebben. Je zou ook eventueel nog even (1-2 jaar) kunnen wachten, ik schat de kans groot in dat de prijzen nog fors zullen dalen (nieuwe en minder dure grafische kaarten die het aankunnen, techniek die wat ouder wordt).

[...]

Er is uiteraard geen vaste schermgrootte voor zo'n resolutie, net als dat dat bij HD niet was en is. Meestal ligt de pixeldensiteit hoger waardoor hetzelfde beeld op een kleiner stuk van je scherm wordt afgebeeld dan wat je bij HD gewend bent als de letters een vast aantal pixels hebben (in plaats van dit aan te passen aan de resolutie van het scherm). Met andere woorden, alles wordt kleiner afgebeeld als de software zich niet netjes aanpast aan je resolutie. Niets wat je niet gemakkelijk binnen 10 seconden kan oplossen als het nodig is maar als je geen zin hebt in dat gedoe dan kan je een groter (32 inch) 1440p-scherm kopen.
Terzijde, bij laptops heb je hetzelfde probleem, door het kleine scherm geeft HD-resolutie hetzelfde nadeel. :')
24-25 inch wel het maximale wat ik kwijt kan ivm met de ruimte die ik heb.
27 past wel alleen is deze dan zo groot dat ik dan geen ruimte over hou voor mijn overige spullen die op het bureau staan 8)7

dus heeft het nut om voor een 24 inch 1440p scherm te gaan als het gaat om scherpte, de dpi zal erg hoog zijn. maar levert dit echt zo veel mooiere beelden op tijdens gamen?
Pagina: 1