YourHosting domein forwarden naar Ubuntu server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadeHarpy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-03 19:07
Mijn vraag:
kort: Heeft iemand hier genoeg ervaring met DNS records en/of Yourhosting om mijn server bereikbaar te maken via mijn domein en zou die mij hiermee willen helpen? Ik kom er zelf namelijk totaal niet uit.

lang: Recent is mijn huishouden gewisseld naar glasvezel en hiervoor moesten we over stappen van provider.
Om deze reden heeft mijn server (natuurlijk) een nieuw IP gekregen. Omdat ik voorheen geen domein in mijn bezit had, werd de server door mij maar ook door anderen gewoon via het IP benaderd.
Door de wijziging in z'n IP moesten aardig wat dingen aan de site veranderd worden (hardcoded IPs en software welke naar het IP verbond). Om dit in de toekomst te verkomen (en omdat een naam cooler is dan een nummer) heb ik een domein naam genomen.

Het betreffende domein is: devquep.com
Ik heb dit domein uitgekozen bij YourHosting.
Het gaat hier om het domein zelf en YourHosting hun redirect-/DNS service.
Hierbij bieden ze een DNS-table aan.
Ik zou graag naar het domein willen gaan en mijn website willen zien maar ik kom hier totaal niet uit.
Kort en krachtig: devquep.com moet getranslate worden naar 188.240.24.45

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Uhm, ik heb mijn Firefox en Windows 10 zijn Mail gebruikt..... ohja,
De server is een bij elkaar gegooide Ubuntu 14.04 computer met LAMP geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb via Yourhosting al geprobeerd hun simpele redirect instellingen te gebruiken, maar dit is gewoon een frame met daarin mijn pagina en dit voldoet niet voor mijn eisen.
Daarnaast heb ik nog wat rond lopen spelen met hun DNS-beheer pagina.
Op deze pagina heb ik een A-record aangemaakt welke *.devquep.com verbind aan mijn IP.
Maar helaas (ook na een dag wachten) kon geen browser de server vinden. (misconfiguration dus)
Hierna heb ik Yourhosting gemaild over mijn probleem maar hier kreeg ik ongeveer het antwoord: "of je zet jouw pagina in een frame, of je neemt bij ons een hosting pakket af, graag gedaan".

Indien ik iets vergeten ben natuurlijk even vragen.

Alvast bedankt voor het lezen en mogelijk helpen!

[ Voor 0% gewijzigd door ShadeHarpy op 03-06-2016 04:55 . Reden: DNS-table vermelding ]

Beste antwoord (via ShadeHarpy op 03-06-2016 05:20)

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ShadeHarpy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 04:53:
Op deze pagina heb ik een A-record aangemaakt welke *.devquep.com verbind aan mijn IP.
Werkt prima, ik vermoed alleen dat je liever iets als devquep.com of www.devquep.com wilt.

Met dns kun je geen wildcards gebruiken, wel eventueel devquep.com.

Ik zou dus je * A record veranderen in iets toepasselijks bv www of mail en dan werkt het :)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ShadeHarpy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 04:53:
Werkt prima, ik vermoed alleen dat je liever iets als devquep.com of www.devquep.com wilt.

Met dns kun je geen wildcards gebruiken, wel eventueel devquep.com.

Ik zou dus je * A record veranderen in iets toepasselijks bv www of mail en dan werkt het :)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadeHarpy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-03 19:07
Krijg nou de....
Had ik denk ik toch nog iets meer moeten proberen, hij werkt namelijk perfect! (en snel ook)

Hopelijk lezen anderen met een vergelijkbaar probleem deze stomme fout en zullen ervan leren.

Hartstikke bedankt voor het antwoord om 5 uur 's nachts.