Mijn partner is begonnen met het ontwikkelen van android apps. Momenteel op een Asus Transformer Book T200, een tablet-pc met Atom processor, 2GB ram, 32GB flash drive en een 500 GB harddisk in de dock.
Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd. Het kostte haar drie keer om het goed en werkend geinstalleerd te krijgen (met name de 32GB c: schijf hielp niet). Simulatie is dermate zwaar dat de laptop vastloopt (2GB geheugen vol, swappen, c: schijf vol etc.) en heeft de boel dermate hard omgeschopt dat we uiteindelijk maar een factory reset uitgevoerd hebben om alles weer fatsoenlijk werkend te krijgen.
Momenteel gebruikt ze het systeem, maar zonder simulatie, en met veel geduld.
Over een paar weken zijn we weer thuis, en daar staat nog een pc. Die wil zij dan gaan gebruiken voor het ontwikkelen van de apps. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, en ik vraag mij vooral af, of het de moeite waard is om dit systeem op te tuigen, of dat Android Studio (+ simulatie) zwaardere eisen heeft, en we beter meteen een nieuw systeem (/upgrade) kunnen aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In Android Studio app ontwikkelen. Later eventueel Java.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een volledig systeem eigenlijk:
Het geheugen in deze lijst klopt niet. Er zit 2x2GB en 2x1GB in, welke snelheid weet ik niet, maar het is in ieder geval 6GB. Tevens heb ik nog een Samsung 830 128GB liggen. Deze wil ik in de plaats van de raptor zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet geen herriemaker zijn.
Ga je overklokken?
Nee, stabiliteit/stilte is belangrijker.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb flink gezocht op de minimum/recommended system specifications. Echter zijn veel antwoorden hierop al flink wat jaren oud, en verschillen de antwoorden onderling enorm.
De officiële, meest recente minimum/recommended specifications heb ik op developer.android.com kunnen vinden. CPU lijkt daar niet echt uit te maken, RAM is min 2GB, Recommended 8GB. Echter vind ik ook voorbeelden van mensen met een i5-4460 en 8 GB ram en zelfs een i7-4770 met 16 GB ram, bij wie het allemaal erg sluggish loopt blijkbaar...
Ik zou graag advies willen van mensen die recente Android Studio ervaring hebben. Zal dit acceptabel lopen op bovenstaand systeem, of is het de moeite niet waard, en kunnen we beter meteen upgraden naar iets uit de BBG?
Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd. Het kostte haar drie keer om het goed en werkend geinstalleerd te krijgen (met name de 32GB c: schijf hielp niet). Simulatie is dermate zwaar dat de laptop vastloopt (2GB geheugen vol, swappen, c: schijf vol etc.) en heeft de boel dermate hard omgeschopt dat we uiteindelijk maar een factory reset uitgevoerd hebben om alles weer fatsoenlijk werkend te krijgen.
Momenteel gebruikt ze het systeem, maar zonder simulatie, en met veel geduld.
Over een paar weken zijn we weer thuis, en daar staat nog een pc. Die wil zij dan gaan gebruiken voor het ontwikkelen van de apps. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, en ik vraag mij vooral af, of het de moeite waard is om dit systeem op te tuigen, of dat Android Studio (+ simulatie) zwaardere eisen heeft, en we beter meteen een nieuw systeem (/upgrade) kunnen aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In Android Studio app ontwikkelen. Later eventueel Java.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een volledig systeem eigenlijk:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q9400 Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5QD Turbo | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Raptor WD740ADFD, 73GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2311H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | € 22,20 | € 22,20 |
| 1 | MicroMemory 6GB (3 x 2GB), DDR3 | € 118,46 | € 118,46 |
| 1 | Super Flower Golden Green SF-400P14XE | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 260,56 | |
Het geheugen in deze lijst klopt niet. Er zit 2x2GB en 2x1GB in, welke snelheid weet ik niet, maar het is in ieder geval 6GB. Tevens heb ik nog een Samsung 830 128GB liggen. Deze wil ik in de plaats van de raptor zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet geen herriemaker zijn.
Ga je overklokken?
Nee, stabiliteit/stilte is belangrijker.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb flink gezocht op de minimum/recommended system specifications. Echter zijn veel antwoorden hierop al flink wat jaren oud, en verschillen de antwoorden onderling enorm.
De officiële, meest recente minimum/recommended specifications heb ik op developer.android.com kunnen vinden. CPU lijkt daar niet echt uit te maken, RAM is min 2GB, Recommended 8GB. Echter vind ik ook voorbeelden van mensen met een i5-4460 en 8 GB ram en zelfs een i7-4770 met 16 GB ram, bij wie het allemaal erg sluggish loopt blijkbaar...
Ik zou graag advies willen van mensen die recente Android Studio ervaring hebben. Zal dit acceptabel lopen op bovenstaand systeem, of is het de moeite niet waard, en kunnen we beter meteen upgraden naar iets uit de BBG?
[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 03-06-2016 10:09 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.