Win 7 downgraden naar win XP - Kan niet van CD/USB booten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb een hele oude laptop van mijn sportclub, deze laptop staat op het moment Windows 7 op, maar hij is veel te traag voor Windows 7. Het gaat om een oude Toshiba Satellite L10-108 met 768 RAM, hierdoor loopt alles continue vast.

Wat ik er op wil zetten is Windows XP of Lubuntu waar dan Spotify en Soundcloud op gebruikt wordt. Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende: De BIOS ondersteunt geen boot vanaf de USB en de CD drive is kapot. Hierdoor kan ik eigenlijk niets booten behalve de Windows 7 die al op de HDD staat. De schijf is een IDE en ik heb helaas geen andere houder waar ik deze schijf tijdelijk in kan doen om er iets op te installeren.

Ten slotte heb ik unetbootin gebruikt om te proberen lubuntu er op te zetten, die heeft nu een boot optie gekregen tijden het opstarten maar wordt gevolgd door foutmeldingen die ik allemaal niet begrijp. Zover als ik zelf kwam gaat eigenlijk al vrij ver boven mijn eigen kennis. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

EDIT: De foutmelding van Unetbootin/Lubuntu is CPU pipe FIFO underrun en helemaal onderdaan: scanning disc for index files, maar dat blijft die eindeloos doen. Tenmiste, tot mijn gedult op is :P

[ Voor 13% gewijzigd door soundheroes op 03-06-2016 00:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit al geprobeerd?
http://askubuntu.com/ques...ning-disc-for-index-files

Persistant data uitschakelen?

Overigens zal ik Rufus eens proberen nog nooit problemen mee gehad.

Edit: ik zou het inderdaad ook maar bij Lubuntu houden, Win XP zou zo maar eens problemen gaan geven met Spotify dat die daar bijvoorbeeld niet op werkt. Spotify werkt bij mij op Linux wel gewoon prima.

[ Voor 29% gewijzigd door True op 03-06-2016 00:42 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
Bedankt voor je reactie. Deze dingen zijn beide voor USB, maar deze laptop kan niet booten vanaf USB of CD. Verder snap ik helemaal niets van Ubuntu en de commando's helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door soundheroes op 03-06-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dan moet ik het verkeerd begrepen hebben, ik dacht dat unetbootin ook een boot usb maakte?

edit:
Zou je misschien niet een tweede partitie kunnen maken waar je je 'live usb' als het ware opzet? Moet je wel je boot Master boot record aanpassen.

[ Voor 46% gewijzigd door True op 03-06-2016 00:47 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe boot je de Lubuntu dan als je niet van USB kan booten? Als beide opties niet werken, lijkt het me niet mogelijk om er een ander OS op te krijgen? (Neem aan dat een externe cd/dvd drive ook onder USB boot valt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Heb ook een toshiba laptop die niet wil booten vanaf een usb. Misschien kun je ergens een externe dvd drive lenen ?

Edit : Oja wacht ook usb -.-

[ Voor 12% gewijzigd door MichaelvD op 03-06-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
Ik heb een extra partitie, als ik daar een besturingsysteem op krijg zou dat fijn zijn. Maar dit moet vanuit windows gebeuren. Ik denk dat een externe cd/dvd drive als USB geld?

[ Voor 70% gewijzigd door soundheroes op 03-06-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
soundheroes schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:48:
Ik heb een extra partitie, als ik daar een besturingsysteem op krijg zou dat fijn zijn. Maar dit moet vanuit windows gebeuren. Ik denk dat een externe cd/dvd drive als USB geld?
http://askubuntu.com/ques...tu-without-cd-and-usb-how je zou dit kunnen proberen ga er van uit dat het ook met lubuntu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 01:03:
[...]

http://askubuntu.com/ques...tu-without-cd-and-usb-how je zou dit kunnen proberen ga er van uit dat het ook met lubuntu werkt.
Bedankt voor het meedenken! Dit is helaas precies de post waar ik het idee vandaan had om unetbootin te proberen. Helaas kreeg ik hiermee de foutmelding die ik mijn originele post vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
Aangezien de laptop nog een IDE aansluiting heeft lijkt het mij om een oud beestje te gaan. met een cpu type :

Intel® Celeron® M Processor 360
clock speed : 1,40 GHz
Front Side Bus : 400 MHz
2nd level cache : 1 MB

Kun je ook eigenlijk niet zo heel veel, waarom niet deze laptop afdanken en een andere "betere" laptop scoren op marktplaats?

Ook onder W7/XP/Linux zal dit een traag beestje blijven, die zelfs met een normale spotify stream moeite gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
soundheroes schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 01:06:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Dit is helaas precies de post waar ik het idee vandaan had om unetbootin te proberen. Helaas kreeg ik hiermee de foutmelding die ik mijn originele post vermeld staat.
Dan gaat het heel lastig worden. Waarschijnlijk de bios redelijk dichtgetimmerd. Je zou je HDD misschien via een andere pc kunnen installeren maar dan krijg je misschien weer driver problemen als je hem in de laptop doet.

Nieuw apparaat geen optie ? Of misschien 2e hands iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
Goed, aan alle reacties te horen is het verstandig als ik mijn tijd niet meer weg ga gooien door hier mee te kloten. Ik zal eens gaan kijken of ik een oude tablet ofzo ergens kan scoren, dat lijkt mij perfect voor in de sport kantine. Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
Kijk eens op marktplaats in de buurt voor een goedkope pc , een monitor en een toetsenbord..

Voor minder dan €50,- kun je al voorzien zijn van een core2duo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Netwerkboot geen optie? Dat werkt prima voor Linux.

De tip van MichaelvD2203 kan prima werken met Linux, alleen zit je dus met de aansluiting van de HDD. Daar heb je niets voor zeg je, dus dan valt dat ook gelijk af.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1