Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Sinds enige tijd heb ik last van een of andere zaadstengel, die het leuk vind eieren tegen mijn voorgevel aan te gooien. Ik heb een vermoeden welke persoon het is, maar zonder hard bewijs kan ik hier niets tegen beginnen.
Mijn doel is om deze persoon op een of andere manier op camera vast te leggen, zodoende ik een aangifte kan doen wegen vandalisme, en de kosten ( Gevelreiniging) op hem kan verhalen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gezocht naar een Dashcam camera, maar de beperking waar ik tegenaan loop is de beperkte onameduur van deze dingen. Ik zoek een systeem waar opname's ongeveer 12 uur bewaard kunnen blijven, zodat ik bij thuiskomst, en constatering van het feit de beelden kan terugkijken.

Een CCTV systeem is financieel gezien een overkill, deze zijn dusdanig duur voor het eenmalige gebruik wat ik voor ogen heb, dat dit niet in vergelijking staat met de geleden schade.

Verder gezocht naar een IP camera, maar probleem hierbij is dat de beelden wel online te zien zijn, maar zonder NAS of vergelijkbaar systeem niet op te slaan zijn.

Wie kan me helpen aan een betaalbare oplossing ( tot een 100 euro) waarbij ik een gezicht op 15 meter afstand duidelijk in beeld kan krijgen, en de beelden op telefoon of USB-stick kan krijgen.

Zou iemand op dit forum de beelden van een IP camera die ik zou aanschaffen kunnen opslaan ( tegen vergoeding) en aan mij ter beschikking kunnen stellen op het moment dat dat nodig is.

Alvast bedankt.

...

Alle reacties

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-11 22:56
Sitecom ip camera werkt met geheugenkaartje ipv cloud abonnement.

Kanttekening is dat jouw beelden niet als bewijsmateriaal opgenomen zullen worden.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 10:17
Er zijn voor onder de €100,- genoeg IP camera's te vinden. Zelfs full HD voor onder de 100 euro.

De meeste mensen hebben wel een oude pc/laptop liggen, hier draai je software op die de beelden opneemt en daarna automatisch overschrijft. Kan je zo een week opnemen.
Daarna de camera verkopen, mocht je hem niet meer gebruiken?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:21

Garyu

WW

Ik zou zeggen, lees dit topic eens door, het is redelijk vergelijkbaar geloof ik :)
Oplaadkabelgate: we've got her!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:57:
Ik zou zeggen, lees dit topic eens door, het is redelijk vergelijkbaar geloof ik :)
Oplaadkabelgate: we've got her!
Hier zat ik ook meteen aan te denken. Helaas heeft de TS geen toegang tot de Lounge :P

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:01:
[...]

Hier zat ik ook meteen aan te denken. Helaas heeft de TS geen toegang tot de Lounge :P
Ik krijg inderdaad geen toegang met deze link.

Verder heb ik gekeken naar de oplossing van Daan00, ik heb nog wel een oude laptop met diagnosesoftware ( Automotive) die ik kan gebruiken ( Dell op XP) maar welke camera zou ik dan kunnen gebruiken ???

Ik wil van achter het slaapkamerraam naar buiten kunnen opnemen, hoeft dus niet waterdicht te zijn,
maar een HD met een 20 meter bereik is wel wenselijk.

Ik ben wel wat bekend met electronica ( werkzaam als diagnosetechnicus auto-electronica) maar camerasystemen heb ik me nooit in verdiept.

• fm77
  • Niet online
Hou er rekening mee dat als je in het donker wilt filmen infrarood niet gaat werken vanachter je raam.
Misschien toch handig om voor een buiten camera te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet in het donker, de voorvallen gebeuren meestal in daglicht ( s'morgens tot 10 uur, of 's middags na 4 uur.) Ik vermoed namelijk een ex-klasgenoot van mijn oudste zoon, waarmee hij in het verleden mot heeft gehad.
In deze tijden, waarbij het erg lang licht is, heeft IR opname niet echt een prioriteit.

• fm77
  • Niet online
In dat geval gewoon een leuke webcam zoeken, aan de laptop hangen, en met n stukje software opnemen.
Als je al een idee hebt wie het is hoeft het beeld niet haarscherp te zijn.
Hier een willekeurige hit die ik van google krijg met de volgende termen: use webcam as cctv.
http://www.pcadvisor.co.u...e-webcam-as-cctv-3510687/

Wettelijk kan je er niets mee, maar je kan er wel mee naar diegene zijn, of haar, ouders gaan voor een goed gesprek :)

[ Voor 14% gewijzigd door fm77 op 03-06-2016 00:29 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
Je kunt misschien een oude smartphone tegen je raam plakken en daar Manything op draaien.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 17:39
Je mag eigen beelden gewoon als bewijs bij je aangifte meeleveren hoor. Zie hier en hier.

Verwijderd

2 mogelijkheden:

1) webcam aan bestaande laptop hangen en deze gewoon hele dag laten opnemen
2) ip-cam met ingebouwde (micro)sd kaart-lezer en daar de beelden laten opslaan

In de pricewatch vind je voldoende modellen

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:47
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, nooit de dader kunnen achterhalen mensen in de straat wezen allemaal naar 1 woning, maar dit waren ook alleen maar aannames van hun. En sinds een half jaar verhuist dus ook geen last er meer van :-)

Maar goed ik heb toen een oude webcam van zolder getoverd en deze aan mijn pc geslingerd. Icm iSpy software (Gratis voor 1 cam, meerdere cams moet je betalen) is een behoorlijk uitgebreid programma met bewegingsherkenning etc, hoef je niet 24/7 op te nemen als er toch niks te zien is :-) Het enigste issue die ik heb gemerkt: Bestanden konden automatisch verwijderd worden na x (instelbaar) tijd, echter dit werkte niet. Neem aan dat dit wel gefixt zal zijn, bovenstaande verhaal was nl 1,5 jaar geleden.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49
Je kunt een IP camera aan bijv sensr.net hangen, kost je 9.95 USD voor een maand. Doet automatisch bewegingsdetectie, je kunt je cam gewoon elke paar seconden een beeld laten uploaden.

https://sensr.net/plans

[ Voor 32% gewijzigd door Pino op 03-06-2016 14:20 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pino schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:19:
Je kunt een IP camera aan bijv sensr.net hangen, kost je 9.95 USD voor een maand. Doet automatisch bewegingsdetectie, je kunt je cam gewoon elke paar seconden een beeld laten uploaden.

https://sensr.net/plans
Wel je camera op privé zetten ;) De gekste dingen staan publiek: https://sensr.net/cameras/public :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

Ventieldopje schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Wel je camera op privé zetten ;) De gekste dingen staan publiek: https://sensr.net/cameras/public :+
Moet je met die link niet uitkijken voor eventueel NSFW-materiaal? :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1