Toon posts:

Geluid panasonic tv en kpn ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgbruikers,

Ik heb een Panasonic Viera TV. Deze week is glasvezel aangesloten van kpn. Ik heb dus een tv-ontvanger van kpn. Ik wil het geluid graag over de speakers van mijn audiosysteem laten lopen. De tv-ontvanger heeft geen geluiduitgang voor de reciever. Dus heb ik het volgende gedaan:
De tv-ontvanger met hdmi aangesloten op de tv. Vervolgens een tulpstekker in de audio uitgang van de tv naar de reciever.

Echter, wanneer ik met de afstandsbediening het geluid van de tv regel, past de tv alleen het volume van de eigen speakers aan. Het volume van de audio uit blijft gelijk. Zou dus betekenen dat ik het volume met de afstandsbediening van de reciever moet regelen en zappen met de afstandsbediening van kpn.

Dat wil ik niet!
Zien jullie mogelijkheden? Zou het vervangen van de tulp door een optische kabel helpen?

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 23:02
De tulpstekkers op moderne televisies zijn enkel bedoelt als ingang, niet uitgang. In plaats van een tulpstekker een optische kabel gebruiken werkt inderdaad wel. Wel er aan denken om in de geluidsinstellingen je speakers op extern te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dankjewel voor je snelle reactie. Ik ga morgen meteen een optische kabel kopen.
Dat van die geluidsinstellingen begrijp ik nog niet helemaal, maar dat ga ik morgen maar eens proberen. Ik neem aan dat je geluidsinstellingen van de tv bedoelt?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Staat allemaal prima in de handleiding uitgelegd meestal!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, niet dus. Maar vanmiddag vanuit werk ga ik ff langs een elektronicazaak voor een optische kabel en ga ik wat proberen. Wordt vervolgd.

• Icephase

Icephase

Ja, het staat er wel in hoor.

Ik heb ook een panasonic tv met een apart audiosysteem en interactieve TV van kpn. Dus dat móeten wel dezelfde spullen zijn als bij jou en bij mij werkt het prima zoals het in de handleiding staat, dussseh...

Met andere woorden: over welke apparaten hebben we het precies? De motorola 1960-ontvangers van KPN hebben in elk geval allemaal een digitale (SPDIF) audiouitgang dus die kun je sowieso gebruiken als je het niet via je TV wilt laten lopen.

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:49:
Beste forumgbruikers,

Ik heb een Panasonic Viera TV. Deze week is glasvezel aangesloten van kpn. Ik heb dus een tv-ontvanger van kpn. Ik wil het geluid graag over de speakers van mijn audiosysteem laten lopen. De tv-ontvanger heeft geen geluiduitgang voor de reciever. Dus heb ik het volgende gedaan:
De tv-ontvanger met hdmi aangesloten op de tv. Vervolgens een tulpstekker in de audio uitgang van de tv naar de reciever.

Echter, wanneer ik met de afstandsbediening het geluid van de tv regel, past de tv alleen het volume van de eigen speakers aan. Het volume van de audio uit blijft gelijk. Zou dus betekenen dat ik het volume met de afstandsbediening van de reciever moet regelen en zappen met de afstandsbediening van kpn.

Dat wil ik niet!
Zien jullie mogelijkheden? Zou het vervangen van de tulp door een optische kabel helpen?
Ik zie nu pas je daadwerkelijke vraag... :X

Waarschijnlijk kan je TV het outputniveau van de audiouitgang niet aanpassen (dit is namelijk zeer ongebruikelijk dat TV's dat kunnen), dus je zit dan sowieso met 2 afstandsbedieningen. Wat wél mogelijk is -maar dat hangt af van je audiosysteem- is om de ontvanger met HDMI aan te sluiten op je audiosysteem en die vervolgens via HDMI-ARC op je TV. Dan kan je TV wél het volume regelen maar dat doet deze dan door het signaal voor volume up of down door te sturen naar je audiosysteem. Het daadwerkelijke outputvolume van je TV verandert dan nog steeds niet.
Als je audiosysteem geen HDMI-ARC heeft, ben je aangewezen op een universele afstandsbediening zoals de Logitech Harmony serie om met 1 afstandsbediening toe te kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die HDMI-ARC optie had ik ook al gezien in een youtubefilmpje. De tv heeft die wel, maar mijn reciever niet...
Pagina: 1