Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Ik zoek een?
Alternatieve fan voor op de be quiet! Dark Rock Advance C1; een 120mm fan dus. Deze koeler komt op een Asus Z170 GENE en ik zou er graag G.Skill Trident Z RAM in zetten, maar de meegeleverde fan (120mm x 25mm) overlapt ongeveer 3mm met de module als die in de 2e slot zit }:|

Waar ik dus naar op zoek ben is een 120mm PWM fan (static pressure) met een dikte van 20mm of minder. In de prijsvergelijker is dikte niet mee te geven in de filtering dus zoeken is niet eenvoudig. Kan iemand mij een suggestie doen?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
trefwoord / filter slim gebruiken in de pricewatch geeft 7 resultaten..

http://tweakers.net/categ...JULklUyMTMD6s5NrICya2trAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:46
Dunne fans zijn over het algemeen slechter om druk op te bouwen, wellicht moet je er ook 1 aan de andere kant zetten.
Ik weet er ff geen uit het hoofd.

Edit: 10-12mm fans zou ik echt afraden.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 02-06-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
nachtnet schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:21:
trefwoord / filter slim gebruiken in de pricewatch geeft 7 resultaten..

http://tweakers.net/categ...JULklUyMTMD6s5NrICya2trAQ
Ja, dat had ik al gedaan, maar aangezien er ook nog PWM bij komt, blijft er dan maar 1 over...wellicht zijn er anderen die wel dunner dan de standaard 25mm zijn, maar niet 'slim' in hun omschrijving hebben.
mitsumark schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:22:
Dunne fans zijn over het algemeen slechter om druk op te bouwen, wellicht moet je er ook 1 aan de andere kant zetten.
Ik weet er ff geen uit het hoofd.

Edit: 10-12mm fans zou ik echt afraden.
Ik weet dat het minder effectief gaat zijn, maar ik ga er toch geen OC op gooien...passief koelen zal waarschijnlijk al genoeg zijn, maar ik voel me toch prettiger met een fan erop ook al is de flow / pressure niet optimaal.

Edit:
Ik zat net te denken...zijn er wellicht CPU koelers met een 120mm / <20mm fan meegeleverd die niet los in de verkoop zijn, maar die wellicht wel als replacement geleverd worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Zarhrezz op 02-06-2016 23:32 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30
Ik vermoed dat de meeste fans wel ongeveer dezelfde dikte zullen hebben, de slim-edities uitgezonderd, aangezien ze moeten passen in de vele verschillende cases, waarin soms een soort standaard bracket is voorzien. Misschien moet je veranderen van geheugenmodules. Als ik kijk op de site van gskill zijn die geheugenmodules 44mm hoog, HyperX Fury van Kingston is bijvoorbeeld maar 34mm hoog (volgens de specificaties op hun site)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zarhrezz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Ja, dat had ik al gedaan, maar aangezien er ook nog PWM bij komt, blijft er dan maar 1 over...wellicht zijn er anderen die wel dunner dan de standaard 25mm zijn, maar niet 'slim' in hun omschrijving hebben.
Is dan daarmee niet jouw vraag eigenlijk opgelost? De keuze is dan wel beperkt maar het is tenminste een keuze die zou moeten passen en aan jouw wensen lijkt te voldoen.
met andere woorden: Waar ben je nu nog naar op zoek? Welke wensen die je hebt zijn nog niet voldaan?

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 03-06-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
nachtnet schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:06:
Is dan daarmee niet jouw vraag eigenlijk opgelost? De keuze is dan wel beperkt maar het is tenminste een keuze die zou moeten passen en aan jouw wensen lijkt te voldoen.
met andere woorden: Waar ben je nu nog naar op zoek? Welke wensen die je hebt zijn nog niet voldaan?
Op zich is er een enkele optie ja, maar de kleur van de fan wordt ik gezien de rest van het systeem niet zo blij van. Ik hoopte dat er wellicht iemand hier een soortgelijk probleem heeft gehad en vanuit die ervaring een bepaalde fan kon aanraden.
Arator schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:51:
Ik vermoed dat de meeste fans wel ongeveer dezelfde dikte zullen hebben, de slim-edities uitgezonderd, aangezien ze moeten passen in de vele verschillende cases, waarin soms een soort standaard bracket is voorzien. Misschien moet je veranderen van geheugenmodules. Als ik kijk op de site van gskill zijn die geheugenmodules 44mm hoog, HyperX Fury van Kingston is bijvoorbeeld maar 34mm hoog (volgens de specificaties op hun site)
120mm x 25mm is inderdaad de standaard.

De optie Trident Z naar Fury is inderdaad de andere oplossing. Gezien het feit dat de enige slim-line die er te vinden is een blauwe LED versie is en het systeem verder antraciet / zwart / rood is, denk ik dat het toch maar RAM wisselen wordt. Erg jammer, want die Trident Z modules zien er echt strak uit als je ze in het echt ziet.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
met de trefwoorden "Fan","slim","PWM" & "120mm" vind ik via de zoekmachine nog een handvol andere fans.. Maar die had je mogelijk zelf ook al gevonden.. o.a. http://www.amazon.com/Ros...RASF-141213/dp/B00T9D680U
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51TFipe2kDL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
nachtnet schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:36:
met de trefwoorden "Fan","slim","PWM" & "120mm" vind ik via de zoekmachine nog een handvol andere fans.. Maar die had je mogelijk zelf ook al gevonden.. o.a. http://www.amazon.com/Ros...RASF-141213/dp/B00T9D680U
[afbeelding]
Die had ik nog niet gevonden...een paar anderen die ik had gevonden zijn totaal nergens te krijgen, dus daar schiet je dan ook weinig mee op.

Ik heb wel naar Scythe gemaild om te kijken of ze de fan van de scythe big shuriken 2 rev. b ook los leveren als replacement part...in de US schijnen ze dat in ieder geval wel te doen (dan heb je wel een PWM model, dit i.t.t. de retail slim versies die alleen 3 naar 4 pin adapters hebben).
Edit: net een reply van hun customer support, voor €6 + €4 wordt hij in een padded enveloppe opgestuurd. Erg netjes!

Ik ga ook nog even kijken of de fan van de Cooler Master GeminII M4 los te krijgen is...contact met de support van Cooler Master vereist alleen weer een account, irritant is dat. Die fan is 15mm (de Scythe 12mm) en die komt dus wat beter uit op static pressure.

[ Voor 5% gewijzigd door Zarhrezz op 03-06-2016 17:16 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1