Toon posts:

Telefooncentrale bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik eerst zelf op Google gezocht, maar wordt daar weinig tot niets wijzer behalve dat ik veel onbekende (malafide) bedrijven tegenkom die vooral nummers aanbieden.

Ik lees veel over softwarepakketten als Askterisk en FreePBX en de haast onbegrensde mogelijkheden ervan. Het lastige is dat je deze pakketten zelf moet hosten en technisch onderlegd moet zijn om dit goed in te stellen. Is er geen hoster die een soort telefooncentrale in de cloud in zijn aanbod heeft zitten?

Ik weet wel dat er genoeg bedrijven zijn die losse nummers aanbieden maar ik zie nauwelijks bedrijven die een totaalpakket aanbieden waarmee je direct aan de slag kan. Anders zou ik zelf aan de slag moeten gaan, en een VPS of dedicated server regelen maar het liefste zou ik een kant en klaaroplossing willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, die zijn er zat. Voys bijv. Je hebt gewoon een hosted PBX oplossing nodig. Je kan dan niet alles zelf tweaken, maar als je niet zelf een FreePBX op kan zetten kan je ook niet 'tweaken' in dit geval :p dus dan maakt dat ook weinig uit.

Wil je lokaal een PBX, dan heeft hosted natuurlijk weinig zin, net als dat je er ook weinig aan hebt als je PSTN of ISDN wil gebruiken naast VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Ik gebruik zelf freecentral. Is een gratis programma in een grafische omgeving.nadeel is dat er weinig over staat op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Euhm, volgens mij bieden alle aanbieders wel Hosted PBX. Volgens mij nemen de meeste aanbieders Broadsoft af bij RoutIT.

Wij zitten overigens zelf bij KPN Een (= Broadsoft/RoutIT). RoutIT zonder KPN Een is overigens wel veel goedkoper en zit nota bene in hetzelfde platform als KPN Een. En zonder KPN Een heb je een maandcontract ipv een driejarig contract :)

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 03-06-2016 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
[knip]

[ Voor 96% gewijzigd door Equator op 03-06-2016 13:06 . Reden: Verkopen doen we niet op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:14

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

als je hebt heb over een kant en klare oplossing, dan rijmt dat niet erg met zelf bouwen.

Hier draait thuis een Asterisk centrale op een raspberry pi. werkt prima met die 3 aangesloten telefoons. Natuurlijk niet geschikt voor professionele toepassingen, maar als je zoiets wilt opbouwen heb je aan een telefoon en een pi genoeg..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Ik was niks aan het verkopen, ik verdien dat niks aan. Ik wil gewoon advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 16:56
Cloud hosted goede ervaringen met x2com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat bedoel je met een kant & klare oplossing? Want dat zijn in wezen die nummerverkopers...

Er is niet echt iets tussen zelf asterisk opzetten op een vps of grotendeels enkel maar nummers afnemen...

Want als een asterisk in de basis draait dan is het enige werk zo ongeveer nummers toevoegen. Dus dat is ook het enige wat verkocht wordt (nou ok er zitten wel wat diensten bij maargoed)

Ik krijg een beetje het idee dat jij een soort van pre-installed asterisk zoekt oid, zonder kosten per nummer etc. Dat is ook wel mogelijk, maar dan moet je voornamelijk gewoon een handige it-club opzoeken en die op uurbasis inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 09:56
FreePBX distro, draai het om een VM, op een andere server, done! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 01:49

macnerd

No Apples please :-)

Even gezocht op Raspberry Pi en FreePBX, dit leek me een mooie tutorial:
http://www.algissalys.com...erry-pi-2-voip-sip-server

Als je modem een RJ11 aansluiting heeft en ook SIP ondersteunt kun je daar verwijzen naar je eigen VoIP-servertje (IP-adres i.p.v. DNS-naam). Mocht je je telefoon rechtstreeks op je Raspberry aan willen sluiten dan kan dat ook vast via de GPIO-pinnen.

Ben benieuwd naar hoe je dit gaat aanpakken, succes in ieder geval!

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19
macnerd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 03:50:
Even gezocht op Raspberry Pi en FreePBX, dit leek me een mooie tutorial:
http://www.algissalys.com...erry-pi-2-voip-sip-server
Niet om jouw oplossing af te kraken, maar deze heb ik gebruikt voor een raspi 2 raspberry-asterisk.org

Dan downloads page, bestand downloaden en flashen naar je kaart en in de pi, de rest leidt zich vanzelf

Ik gebruik overigens deze pi niet als een fulltime pbx maar heb em gebruikt als testmachine op locaties om uitleg over voip te geven.

Ik gebruik zelf thuis een elastix machine voor mijn voip needs

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 09:56
Zelfde oplossing, iets meer uitgelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:28
Trommelrem schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:10:
Euhm, volgens mij bieden alle aanbieders wel Hosted PBX. Volgens mij nemen de meeste aanbieders Broadsoft af bij RoutIT.

Wij zitten overigens zelf bij KPN Een (= Broadsoft/RoutIT). RoutIT zonder KPN Een is overigens wel veel goedkoper en zit nota bene in hetzelfde platform als KPN Een. En zonder KPN Een heb je een maandcontract ipv een driejarig contract :)
KPN ÉÉN is ook een product dat per maand op te zeggen is.
Er bestaan geen KPN ÉÉN telefonie producten waarop een 3 jarig contract zit. Tenzij je het zo afgesproken heb met je leverancier.
Per situatie kan het verschillen of je goedkoper uit bent.
Pagina: 1