Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkabel heeft extra koperen draadjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HenkdePenk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig mijn netwerkkabel te verleggen. Ik heb een stuk afgeknipt en moet er dus een nieuwe connector op plaatsen. Gereedschap heb ik, en omdat het mijn eerste keer is heb ik er een tutorial bijgepakt. Alleen nadat ik mijn kabel gestript had, zag ik dat er naast de 8 draadjes die ik op de tutorial ook zag staan, ook een losse koperen draadje zit, zonder isolatie eromheen, zoals op de foto te zien is. Ik heb nog een paar tutorials bekeken, maar nergens wordt deze extra draad weergegeven.
Nu weet ik niet wat ik hiermee moet doen, kan iemand mij dit uitleggen?

Groetjes HenkdePenk

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/e24aw.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door HenkdePenk op 02-06-2016 21:25 ]

Beste antwoord (via HenkdePenk op 02-06-2016 21:11)

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niks, gewoon afknippen en de connector op de 8 aders zetten :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niks, gewoon afknippen en de connector op de 8 aders zetten :)

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
Dee draad is voor de stevigheid of zo, neem ik aan. Een functie heeft 'ie niet voor zover ik weet.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27

kraats

Ik rol

Deze aders zorgen samen met de geleidende folie (die je weggeknipt hebt) voor de afscherming. Als je afgeschermde connectoren hebt moet je het aansluiten, anders kun je deze aders ook wegknippen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

kraats schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:56:
Deze aders zorgen samen met de geleidende folie (die je weggeknipt hebt) voor de afscherming. Als je afgeschermde connectoren hebt moet je het aansluiten, anders kun je deze aders ook wegknippen
Daar dacht ik eerst ook aan, maar ik zie screening (folie) zitten en de koperen aders lijken daar binnen te zitten. Dan is het dus trekontlasting.

Ik heb nog niet eerder gezien dat dit met koper wordt gedaan, ik kabel die ik ken is dit vaak een plastic divider, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41OU4sv3uwL._SX355_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 02-06-2016 21:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• HenkdePenk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik kan dit weer vanaf mijn PC posten, dus het is gelukt! Alleen jammer dat ik nu pas zie dat het beschermkapje eerst om de kabel moet, haha

Het koperen draadje zat inderdaad in het midden, zelf heb ik geen idee wat de functie is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan grounding/shielding zijn, of een ripcord in plaats van een nylon draadje om makkelijk de mantel open te trekken (maar komt niet vaak voor, want duurder dan nylon :p ). In elk geval vrij normaal.
Pagina: 1