Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetradio en IP camera op WiFi met akkoord voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Voor iemand in een verzorgingstehuis ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende:

De persoon heeft een internetradio en IP camera welke via het WiFi netwerk van het verzorgingstehuis werken. Dit ging voorheen goed, tot er recent een wijziging doorgevoerd is, waardoor voor een WiFi verbinding eerst akkoord gegaan moet worden via een pagina die automatisch verschijnt als je naar een internetpagina toe gaat.

Het probleem is dat de internetradio en IP camera dit niet kunnen doen, en daardoor geen internetverbinding krijgen.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor. Ik dacht in eerste instantie aan een WiFi extender, om zo een eigen WiFi verbinding op te bouwen, welke zijn internetverbinding weer krijgt van de WiFi verbinding van het verzorgingstehuis. Maar ik denk dat ik dan weer tegen hetzelfde probleem aanloop en de WiFi extender ook geen akkoord op de voorwaarden kan geven, zodat deze een internetverbinding krijgt.

Er is daar geen bekabelde internetverbinding mogelijk, de WiFi verbinding van het verzorgingstehuis is de enige optie om verbinding te maken met het internet. 4G internet is ook geen optie, allereerst om de kosten, maar ook omdat de verbinding met het mobiele netwerk daar heel slecht is.

Weten jullie wellicht een mogelijkheid om de internetradio en IP camera toch te laten werken op een dergelijk WiFi netwerk?

Beste antwoord (via alexwel op 02-06-2016 23:19)

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44
Je bent op zoek naar een vakantie router. Dat zijn kleine routers die je eenmalig via je laptop configureert op de WiFi van een hotel of vakantie park of in jouw geval een verzorgingstehuis hiermee kun je via je laptop de captive portal accepteren. Vervolgens zend die router een eigen WiFi signaal uit waarmee de ip camera en ds ip radio verbinding mee kunnen maken.

Ik kan helaas nu even niet op de exacte naam van deze producten komen. Maar dat weet vast een andere tweaker wel. Ook wel bekend als travel routers!

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat je hiervoor zelf aan de gang moet met een DD-WRT router ofzo die het signaal oppikt, met een script de voorwaarden accepteert en zelf een netwerk uitzend waar je de internetradio en IP-camera mee laat verbinden.

https://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=625524

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 14:02 ]

Verwijderd

Hoe vaak moet je dat doen? Is dat éénmalig, of moet dat iedere dag opnieuw gedaan worden?

Het verzorgingstehuis heeft dus een "captive portal" opgezet, met een OK knop of zo.

Kan je aan de beheerder / IT afdeling vragen of ze jouw twee MAC adressen (van de radio en IP camera) in een soort DMZ zetten (walled garden bij Mikrotik), zodat deze buiten de captive portal omgaan. Dat moet kunnen (technisch); het is de vraag of ze dat willen doen.

Maar als je het aardig vraagt, misschien willen ze wel helpen, helemaal als je vertelt dat de oude persoon heel erg verknocht is aan de radio, en dat jij de IP camera nodig heeft, om te kijken of die persoon OK is, en zodat de kleinkinderen op kunnen zien etc..... Hang maar een goed onderbouwd verhaal onder....

• alexwel
ThinkPadd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:14:
Ik denk dat je hiervoor zelf aan de gang moet met een DD-WRT router ofzo die het signaal oppikt, met een script de voorwaarden accepteert en zelf een netwerk uitzend waar je de internetradio en IP-camera mee laat verbinden.
Weet je misschien waar ik een voorbeeld script voor zoiets kan vinden? Ik ben zelf namelijk niet zo heel handig om zoiets zelf te schrijven. Met een voorbeeld script kan ik denk ik wel de nodige aanpassingen maken om dit te laten werken.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:05:
Hoe vaak moet je dat doen? Is dat éénmalig, of moet dat iedere dag opnieuw gedaan worden?

Het verzorgingstehuis heeft dus een "captive portal" opgezet, met een OK knop of zo.

Kan je aan de beheerder / IT afdeling vragen of ze jouw twee MAC adressen (van de radio en IP camera) in een soort DMZ zetten (walled garden bij Mikrotik), zodat deze buiten de captive portal omgaan. Dat moet kunnen (technisch); het is de vraag of ze dat willen doen.

Maar als je het aardig vraagt, misschien willen ze wel helpen, helemaal als je vertelt dat de oude persoon heel erg verknocht is aan de radio, en dat jij de IP camera nodig heeft, om te kijken of die persoon OK is, en zodat de kleinkinderen op kunnen zien etc..... Hang maar een goed onderbouwd verhaal onder....
Voor zover mij bekend, moet het elke dat er een WiFi verbinding vanaf een apparaat gemaakt wordt een akkoord gegeven worden. Het is volgens mij niet periodiek.

Helaas is het contact met beheer van het verzorgingstehuis al heel slecht, en is contact met de IT beheer al helemaal niet mogelijk. Dus dat is helaas geen optie.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing welke kan werken zonder tussenkomst van de IT beheerder van het verzorgingstehuis.

Verwijderd

Dan moet je veel in huis hebben, veel weten van scripts, websites etc,..... En een router neerzetten die een script kan laten draaien, zoals ThinkPad aangeeft.

Acties:
  • Beste antwoord

• CrazyFool
Je bent op zoek naar een vakantie router. Dat zijn kleine routers die je eenmalig via je laptop configureert op de WiFi van een hotel of vakantie park of in jouw geval een verzorgingstehuis hiermee kun je via je laptop de captive portal accepteren. Vervolgens zend die router een eigen WiFi signaal uit waarmee de ip camera en ds ip radio verbinding mee kunnen maken.

Ik kan helaas nu even niet op de exacte naam van deze producten komen. Maar dat weet vast een andere tweaker wel. Ook wel bekend als travel routers!

• alexwel
CrazyFool schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:35:

Dat ziet eruit als een goede oplossing. Nu heb ik een paar travel routers bekeken, maar bij geen een wordt aangegeven hoe je zoiets instelt op een WiFi netwerk waar je akkoord moet gaan met voorwaarden, voordat je een internetverbinding krijgt. Er wordt steeds alleen gesproken over het invoeren van het WiFi wachtwoord, maar verder niet.

Kan elke travel router dat doen, of moet ik een specifiek merk/type hiervoor hebben?

• CrazyFool
Je hebt bepaalde types travel routers die je Mac adres kunnen klonen. In de praktijk werkt dat als volgt.

Sluit router aan
Verbind laptop met de router
Verbind de router via het beheer gedeelte met de betreffende WiFi
Open op je laptop de browser en accepteer de captive portal
Open router beheer
Kloon je Mac adres naar de router in het beheer
Hierdoor denkt de betreffende WiFi dat je laptop verbonden is terwijl het in werkelijkheid de betreffende router is.

Je bent dus 1 nodig die een Mac adres kan klonen.

Even heel beknopt. Zoek hier op het forum ook eens op travel routers zijm meerdere malen aan bod gekomen hier

Zie bijvoorbeeld: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1580017

[ Voor 6% gewijzigd door CrazyFool op 02-06-2016 23:02 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
alexwel schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:16:
Helaas is het contact met beheer van het verzorgingstehuis al heel slecht, en is contact met de IT beheer al helemaal niet mogelijk. Dus dat is helaas geen optie.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing welke kan werken zonder tussenkomst van de IT beheerder van het verzorgingstehuis.
Heb je überhaupt geprobeerd contact te leggen met de partij die het netwerk in het verzorgingstehuis beheert? (dus langs het beheer van het verzorgingshuis heen.). Dat is toch de partij die je in dit geval eigenlijk zou moeten aanspreken.

Verwijderd

Precies. Zoek even uit wie de beheer doet van de IT (meestal een aardige conciërge of klusjesman weet ALLES). Even bij hem informeren wie en wat doet. Wie zij bellen als het internet niet werkt enz.....

Zoek ook even uit, komt er iedere keer één dezelfde persoon, of verschillende etc.....

Dit is dus meer social engineering i.p.v. technical engineering....

• alexwel
CrazyFool schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:47:
Je hebt bepaalde types travel routers die je Mac adres kunnen klonen. In de praktijk werkt dat als volgt.

Sluit router aan
Verbind laptop met de router
Verbind de router via het beheer gedeelte met de betreffende WiFi
Open op je laptop de browser en accepteer de captive portal
Open router beheer
Kloon je Mac adres naar de router in het beheer
Hierdoor denkt de betreffende WiFi dat je laptop verbonden is terwijl het in werkelijkheid de betreffende router is.

Je bent dus 1 nodig die een Mac adres kan klonen.

Even heel beknopt. Zoek hier op het forum ook eens op travel routers zijm meerdere malen aan bod gekomen hier

Zie bijvoorbeeld: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1580017
Bedankt voor de informatie, ik ga dit binnenkort proberen met een travel router.
nachtnet schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Heb je überhaupt geprobeerd contact te leggen met de partij die het netwerk in het verzorgingstehuis beheert? (dus langs het beheer van het verzorgingshuis heen.). Dat is toch de partij die je in dit geval eigenlijk zou moeten aanspreken.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:10:
Precies. Zoek even uit wie de beheer doet van de IT (meestal een aardige conciërge of klusjesman weet ALLES). Even bij hem informeren wie en wat doet. Wie zij bellen als het internet niet werkt enz.....

Zoek ook even uit, komt er iedere keer één dezelfde persoon, of verschillende etc.....

Dit is dus meer social engineering i.p.v. technical engineering....
Dat is helaas heel lastig in dit geval. Personeel wat er loopt weet niks, beheer is vrijwel geen contact met te krijgen. Het is er helaas erg slecht geregeld, ook al hebben ze een storing, laten ze het ook gerust een paar dagen zo. Er gaat daar helaas zoveel verkeerd en het is heel lastig om contact met verantwoordelijken voor dergelijke dingen te krijgen. Vandaar dat mijn voorkeur ook was om het buiten hun om te regelen.

[ Voor 40% gewijzigd door alexwel op 02-06-2016 23:24 ]

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:04

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De toegevoegde waarde van de router zie ik nog niet: Om het werkend te krijgen heb je eerst een computer nodig om de portal te passeren, vervolgens gebruik je de router met een gespooft mac-adres om de andere apparaten te laten verbinden. Die computer kan je dan niet meer tegelijkertijd op het hoofdnetwerk gebruiken.

Als je dan toch een computer nodig hebt, laat die dan de mac-adressen van de camera en de radio spoofen om de portal te passeren waarna alle drie de apparaten op het originele netwerk kunnen verbinden. Voorwaarde is wel dat de netwerkkaart dat ondersteunt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nextron schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:15:
De toegevoegde waarde van de router zie ik nog niet: Om het werkend te krijgen heb je eerst een computer nodig om de portal te passeren, vervolgens gebruik je de router met een gespooft mac-adres om de andere apparaten te laten verbinden. Die computer kan je dan niet meer tegelijkertijd op het hoofdnetwerk gebruiken.

Als je dan toch een computer nodig hebt, laat die dan de mac-adressen van de camera en de radio spoofen om de portal te passeren waarna alle drie de apparaten op het originele netwerk kunnen verbinden. Voorwaarde is wel dat de netwerkkaart dat ondersteunt.
Dan pak je toch je eigen laptop met live Linux(als je dat sowieso niet als echte Tweaker dual-boot). Spoof dan je mac-adres naar die van de IP-camera, logt in. Disconnect, connect de IP-camera. Zelfde trucje voor de internetradio.
Zou ik het juist niet andersom doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Ezhotspot van engenius

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb toevallig net zo'n travelrouter aangeschaft, om te gebruiken op de zomervakantie.
Op de camping kun je vaak ook een wifi abbo afsluiten, maar dan kun je maar met 1 apparaat gebruik maken. Hetzelfde in hotels overigens.

Met een travelrouter log je eenmaal in op de "wifi-pagina" van de camping, en vervolgens loggen alle apparaten (telefoons, ipads) in op de wifi router. Daarmee kun je dus de verbinding delen.

Ik denk dat je hier wel mee geholpen bent. Ik heb zelf deze gekozen, maar er zijn ook goedkopere beschikbaar. http://us.dlink.com/produ...ble-router-and-charger-3/

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Kijk dan toch naar een 4G oplossing. Je kan al data only abonnement voor 10 euro per maand afsluiten. Ja, het kost geld, maar je bent wel van het "gezeik" af.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
alexwel schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:16:
[...]
Weet je misschien waar ik een voorbeeld script voor zoiets kan vinden? Ik ben zelf namelijk niet zo heel handig om zoiets zelf te schrijven. Met een voorbeeld script kan ik denk ik wel de nodige aanpassingen maken om dit te laten werken.
[...]
Ik kon zo 123 geen voorbeeld van een script vinden, maar eigenlijk zijn dit de stappen die je moet ombouwen naar een script: Thralas in "Automatisch verbinden met FON/Telenet Homespot/TelenetWifree"
Het voordeel zit hem erin dat er niet zo heel veel verschillende systemen zijn die zo'n captive portal mogelijkheid hebben. Op vakantie merkte ik vaak dat het Mikrotik spul was, of Cisco. Op die manier wordt het al een stuk makkelijker om informatie te zoeken.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:36:
Kijk dan toch naar een 4G oplossing. Je kan al data only abonnement voor 10 euro per maand afsluiten. Ja, het kost geld, maar je bent wel van het "gezeik" af.
Met internetradio en een IP-camera, wat allebei apparaten zijn die continu data verstoken, kon dat best wel eens een prijzige oplossing worden.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 10:02 ]

Verwijderd

Dat valt wel mee. Het is ongeveer 80 Mbyte per uur wat een WiFi radio trekt. Wat een IP camera doet weet ik niet. Is het continu naar een server uploaden, of is het alleen traffic als jij gaat kijken naar de camera.

Ook kan je kijken naar een abonnement dat als jij over het maximum gaat, gaat de snelheid terug naar 64 kBps (Vodafone doet dat volgens mij). Dat is voor een radio meer dan zat (die trekt ongeveer 10 - 13 kBps).

Dus het kán wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 11:08 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:36:
Denk je?
Wellicht lees je eerst de startpost eens voordat je iets roept?

Ik citeer:
"Er is daar geen bekabelde internetverbinding mogelijk, de WiFi verbinding van het verzorgingstehuis is de enige optie om verbinding te maken met het internet.4G internet is ook geen optie, allereerst om de kosten, maar ook omdat de verbinding met het mobiele netwerk daar heel slecht iss."

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Laatste keer dat ik zoiets heb gehad, heb ik gewoon een TP Link repeater gepakt. Deze op stopcontact aangesloten, laptop verbonden via wifi met deze extender, via de webinterface van de extender het wifi netwerk van in mijn geval een vakantiepark opgezocht, en verbinding gemaakt. Willekeurige pagina opgezocht, captive page komt ervoor. Daar de gekochte code ingerammeld, et voila: wifi van het park denkt dat 1 gebruiker met het MAC-adres van de wifi extender de gehele dag verbonden is. Daarachter zaten vervolgens 1 laptop, 2 tablets en 4 smartphones.. werkte prima!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Tja, als je via 3G geen 16 Kbps kan halen, dan maar via 4G. En de radio buffert ook wel.

• alexwel
Case schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:22:
Ik heb toevallig net zo'n travelrouter aangeschaft, om te gebruiken op de zomervakantie.
Op de camping kun je vaak ook een wifi abbo afsluiten, maar dan kun je maar met 1 apparaat gebruik maken. Hetzelfde in hotels overigens.

Met een travelrouter log je eenmaal in op de "wifi-pagina" van de camping, en vervolgens loggen alle apparaten (telefoons, ipads) in op de wifi router. Daarmee kun je dus de verbinding delen.

Ik denk dat je hier wel mee geholpen bent. Ik heb zelf deze gekozen, maar er zijn ook goedkopere beschikbaar. http://us.dlink.com/produ...ble-router-and-charger-3/
Bedankt ik ga daar even naar kijken.

Voor diegene die 4G / 3G roepen: Zoals ik al eerder aangaf, is dit geen optie vanwege het slechte bereik van het mobiele netwerk.

Verwijderd

"slecht bereik" = (zijn dat de streepjes op de telefoon?).... Nou ik zal je zeggen, dat het netwerk jouw de capaciteit (en dus NIET de dekking) toewijst. Dus die balkjes hebben daar niets mee te maken.

Als je in principe goed kan bellen, dan zal de radio gewoon werken. Voor de grap, zet een WiFi hotspot met je telefoon op, en laat die IP radio maar connecten met die Wifi op je telefoon. Laat dit een minnuut of 10 draaien, en kijk hoe het gaat....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

alexwel schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Bedankt ik ga daar even naar kijken.

Voor diegene die 4G / 3G roepen: Zoals ik al eerder aangaf, is dit geen optie vanwege het slechte bereik van het mobiele netwerk.
Exact well mobiel netwerk en welke frequentiebanden met welk toestel?

Vooral met 4G maakt dat uit. T-Mobile heeft bijv op 4G 900MHz en 1800MHz. Die laatste biedt fantastische snelheid maar met kort bereik. 900MHz is daarentegen even goed qua dekking als GSM (2G), met nog steeds acceptabele snelheden. Maar 900MHz, band 8, is nog vrij nieuw en de support van telefoons/tablets/USB modems is nog beroerd - het is echt zeldzaam dat een device het ondersteunt.

Maw, als je T-Mobile hebt en een 4G toestel, is de kans groot dat je alleen op 1800MHz kunt werken, wat idd vrij brak is. Maar dat zegt weinig over hoe het zou kunnen zijn met een apparaat dat wel 900MHz ondersteunt.

Idem bij de overige operators, daar gaat het om 800MHz, band 20, wat een stuk beter support heeft dan band 8, maar nog altijd geen sinecure is. Ook daar is het mogelijk dat je dus zelf bezig was met een apparaat dat alleen 1800MHz en/of 2600MHz ondersteunde en daadoor een vertekend beeld kreeg.

Trouwens, nog los van verhaal met frequenties, bedenk dat een smartphone een iel klein antennetje heeft. Met een dedicated 4G / WiFi router kun je een knoert van een antenne erop zetten wat veel db scheelt.

Kortom, zou nog heel goed kunnen dat je hier op basis van te weinig info de mobiele optie onterecht afschrijft :o

Oslik blyat! Oslik!

• alexwel
dion_b schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:55:
[...]

Exact well mobiel netwerk en welke frequentiebanden met welk toestel?

Vooral met 4G maakt dat uit. T-Mobile heeft bijv op 4G 900MHz en 1800MHz. Die laatste biedt fantastische snelheid maar met kort bereik. 900MHz is daarentegen even goed qua dekking als GSM (2G), met nog steeds acceptabele snelheden. Maar 900MHz, band 8, is nog vrij nieuw en de support van telefoons/tablets/USB modems is nog beroerd - het is echt zeldzaam dat een device het ondersteunt.

Maw, als je T-Mobile hebt en een 4G toestel, is de kans groot dat je alleen op 1800MHz kunt werken, wat idd vrij brak is. Maar dat zegt weinig over hoe het zou kunnen zijn met een apparaat dat wel 900MHz ondersteunt.

Idem bij de overige operators, daar gaat het om 800MHz, band 20, wat een stuk beter support heeft dan band 8, maar nog altijd geen sinecure is. Ook daar is het mogelijk dat je dus zelf bezig was met een apparaat dat alleen 1800MHz en/of 2600MHz ondersteunde en daadoor een vertekend beeld kreeg.

Trouwens, nog los van verhaal met frequenties, bedenk dat een smartphone een iel klein antennetje heeft. Met een dedicated 4G / WiFi router kun je een knoert van een antenne erop zetten wat veel db scheelt.

Kortom, zou nog heel goed kunnen dat je hier op basis van te weinig info de mobiele optie onterecht afschrijft :o
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:16:
"slecht bereik" = (zijn dat de streepjes op de telefoon?).... Nou ik zal je zeggen, dat het netwerk jouw de capaciteit (en dus NIET de dekking) toewijst. Dus die balkjes hebben daar niets mee te maken.

Als je in principe goed kan bellen, dan zal de radio gewoon werken. Voor de grap, zet een WiFi hotspot met je telefoon op, en laat die IP radio maar connecten met die Wifi op je telefoon. Laat dit een minnuut of 10 draaien, en kijk hoe het gaat....
Ik (en anderen) hebben daar eigenlijk hetzelfde probleem met het mobiele netwerk: internet is nauwelijks te doen, of super traag of maakt helemaal geen verbinding, bellen gaat ook 9 van de 10 keer niet. Verschillende toestellen en netwerken geprobeerd. Een GSM bureautelefoon (met externe antenne) kreeg ook niet voldoende signaal om te werken.

[ Voor 44% gewijzigd door alexwel op 03-06-2016 22:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

alexwel schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:55:
[...]

[...]

Ik (en anderen) hebben daar eigenlijk hetzelfde probleem met het mobiele netwerk: internet is nauwelijks te doen, of super traag of maakt helemaal geen verbinding, bellen gaat ook 9 van de 10 keer niet. Verschillende toestellen en netwerken geprobeerd. Een GSM bureautelefoon (met externe antenne) kreeg ook niet voldoende signaal om te werken.
Je geeft nog steeds geen info over toestellen of providers...

Ander punt: kan zijn dat er sprake is van HR++ glas op het raam. Kan dat raam open? Zo ja, steek je telefoon eens naar buiten en kijk wat situatie daar is. Is dat verschil als dag en nacht, dan kun je overwegen om een extern antenne via kort kabeltje naar buiten te leiden (kabels zijn dun genoeg dat raam vervolgens weer dicht kan).

Oslik blyat! Oslik!

• alexwel
Toestellen:
Honor 7, Huawei Ascend P7, Samsung Galaxy (weet even niet welk model, was niet van mij), Fysic FM-2900 Bureau GSM telefoon.

Providers:
Simyo, T-Mobile, KPN, Ben

Met balkon deur open, en telfoon buiten houden geeft het nog geen verbetering.

Daarnaast zal mobiel internet (al zou het werken) alsnog afvallen, omdat de kosten te hoog worden als je hele dagen radio en IP camera erover laat streamen.

[ Voor 8% gewijzigd door alexwel op 03-06-2016 23:25 ]

Pagina: 1