Desktop/Game +/- 500E

Pagina: 1
Acties:

• Bauntziee
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo luitjes!

Ik wil graag een nieuwe PC kopen en wil graag jullie hulp hierbij. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik met de PC wil doen is de studentenstuff. Dus Office en al die programma's die daarin voorkomen. Daarnaast vind ik gamen af en toe ook erg vermakelijk. Zo speel ik LoL en CS:GO, verder wil ik ook Overwatch gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt bij de 500 euro, met uitschieters tot 520E!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?/Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?/Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil dat de computer lekker vlot loopt en dus niet om de minuut moet wachten voordat iets geladen is. En als laatste wil ik er ook draadloos internet mee kunnen ontvangen.

Ik heb op internet een beetje rond gekeken en kom uit eindelijk op 3 samenstellingen terecht.

Intel I3-6100 - 8GBRAM DDR4 - 1TB - GTX 750 Ti (520E)
AMD FX-6300 - 8GBRAM DDR3 - 500GB - GTX 950 2gb (500E)
Intel I3-4160 - 4GBRAM DDR3 - 500GB - GTX 950 2gb (520E)

Dus nu is mijn vraag aan jullie. Wat raden jullie mij aan met kijk op de toekomst? GTX 950 is beter dan GTX 750 maar is natuurlijk ook weer iets duurder. Daarnaast het verschil in RAM geheugen en de processors, i3 is weer nieuwer etc.
Is het dan verstandig om een betere CPU te nemen ipv GPU ondanks ik geen nieuwe spellen speel of weer andersom? Hierbij hoor ik graag jullie suggesties :)

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Dat ik geholpen kan worden met de juiste keuze uit deze 3. Of misschien wel een heel ander systeem.

(ik ben niet van plan losse onderdelen te kopen en zelf in elkaar te zetten omdat ik weet dat het daar fout gaat bij mij :+ )

--

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Weet niet of je problemen hebt met 2e hands? :

V&A aangeboden: Bijna Compleet; i5-4690/16GiB/R9 280X/250GB SSD/1TB HDD/etc.

Alleen een voeding a 50 euro nodig : pricewatch: Corsair CX450M

Dan heb je een pc die veel sterker is dan de door jou genoemde combi's, daarbij is de pc ook nog eens zeer compleet. Snelste i5 van de haswell generatie. 250GB SSD, 1TB HDD, windows. Voor dat geld krijg je het nooit zelf bij elkaar. Kan qua power nog jaren mee :)

Zeer betrouwbare tweaker. Kijk maar naar de z'n beoordelingen. Verder zeer actief lid van de tweakers community.
Ik denk dat hij ook wel even de voeding er in wil zetten voor je.

Zou een mooie optie zijn voor je :)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Baloes schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:17:

Dan heb je een pc die veel sterker is dan de door jou genoemde combi's, daarbij is de pc ook nog eens zeer compleet. Snelste i5 van de haswell generatie. 250GB SSD, 1TB HDD, windows. Voor dat geld krijg je het nooit zelf bij elkaar. Kan qua power nog jaren mee :)

Zeer betrouwbare tweaker. Kijk maar naar de z'n beoordelingen. Verder zeer actief lid van de tweakers community.

jup mooie build voor die prijs denk niet dat je veel beter kan krijgen voor die build en een ssd erbij ik zeker mooi. Is tegenwoordig eigelijk wel een must.

En Bauntziee het is ook handig als je je lijstjes in Handleiding Pricewatch zet is voor ons net wat overzichterlijker en heb je direct ook inzicht in de kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door mcmlevi op 02-06-2016 20:23 ]

• Bauntziee

Dat is zeker een mooie optie, daarom ook gelijk contact opgenomen. Thx hiervoor!
Maar mocht het niet lukken, nog suggesties voor deze build?

@mcmlevi Ik wil mijn pc het liefst niet in onderdelen kopen, daarom kan de prijs nogal verschillen. Zal het onthouden voor de volgende keer!

• Baloes
Tsja.. Blijf voor dit bedrag toch ff op V&A kijken omdat wanneer je alles nieuw moet aanschaffen met windows en assemblage er nog bij je op een vrij karig pctje gaat uitkomen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
...

...
1) Waar zie jij staan dat er Windows bij wordt geleverd?

2) Ik laat het inelkaar zetten liever aan de koper zelf over. Om een inelkaar zittend systeem te versturen zie ik niet zo zitten, grotere kans dat er dan wat kapot gaat. Ophalen kan, maar dat kost de koper geld terwijl ik het aanbied inclusief verzendkosten.

3) De TS wil draadloos internet, daar heeft dit systeem geen mogelijkheid voor. Dat betekent dus dat er ook nog een WiFi kaartje moet komen en met alle kosten van dien, kom je dan wel boven het maximum van €520 uit.

Misschien kan de ts een tweaker in de buurt vinden die het systeem inelkaar zou willen zetten voor een kop koffie maar dan zit hij nog steeds met de kosten van psu en wifi kaart en eventuele verzendkosten daarvan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Baloes
Shoot.. das erg stom van me.. Sorry daarvoor

Keek er finaal overheen..

Misschien kan TS aan windows komen via school...

Hij kan idd een adv zetten op V&A voor de assemblage. Als TS enigzins in de buurt van Oss woont dan wil ik dat wel voor hem doen :)
Of andere onderdelen als deze boven budget uitvalt. Gamen kan ook via een extern wifi antennetje. Niet ideaal btw. Zeker niet voor games als Overwatch en CS GO...

Even wachten op antwoord dan maar.

• Bauntziee
Leuk dat er zo gereageerd word haha!

Ik kan via derden aan Windows komen ja, daar heb je gelijk in.

Verder woon ik in Eindhoven, maar mijn roots liggen dichtbij Doetinchem. Dus ik kom bijna elk weekend wel voorbij Oss met de trein (arme student :/)

Over wifi; Ik weet niet zeker maar het kan zijn dat er thuis nog wel een het ander ligt dat voor wifi gebruikt kan worden. Deze zou dan eventueel geïnstalleerd kunnen worden. Daarnaast zou een goede usb adapter voor wifi ook werken, geen pleuris spul x)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
jammer beide plaatsen zijn te ver om voor mij lags te kunnen komen met helpen nouja een andere tweaker mischien wel :D

• Baloes
Dus op zich zou dat bouwen wel kunnen. Leer je nog wat van ook :)
Dus mocht je dat willen stuur dan maar ff een berichtje via DM.

• Bauntziee
Hier heb ik wel interesse in! @Baloes/@NitroX infinity PM
Pagina: 1