cas 2-2-2 ? 3-3-3?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die cas 2-2-2 en 3-3-3 geheugens, of zo..
Hoe stel je ze in?
Welke is beter?
Dat soort dinges..

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3-3-3 is beter, 2-2-2 is sneller
sim-pel ;)

Hoe je ze insteld:
Zoek opties in je bios als "cas latency" zet die op 2,
2-3-3 heb je nu
heb ik ook en IK kan geen eens 2-2-2 krijgen :(
Moeten andere tweakers je maar ff verder helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2-3-3? dat iets tussen 2-2-2 en 3-3-3..
Welek geheugens zijn compatible met die 2-2-2 en 3-3-3, of moet dat gewoon testen door ze te proberen?
Als het werkt is het compatible, anders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 15:21
Die 2-2-2 of 3-3-3, staat voor
CAS - Cas_to_RAS - RAS
CAS=Colom Adres Selection
CAS_to_RAS=minimale tijd tussen CAS en RAS
RAS= Row Adres Selection
Dus gewoon hoelang het duurt voor ie een adres heeft gevonden ( geheugen is een matrix, dus als je de rij en colom weet is de plek bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...merhaba celik. hier effe een link waar het een en ander duidelijk wordt uitgelegd :
>>>>KLIK HIER<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen, nou is heel duidelijk wat het verschil is en zo maar hoe zet je ze op 2-2-2 of 3-3-3?
Ik heb tb900 en k7t pro , gf2 mx,maar mijn pc zit soms vast als ik spellen speel of zo.. Ik weet niet of dit aan de instellingen van de geheugen zit?
Ik heb de laatste versie driver voor gf2mx 12.??, maar ik kan geen bios updates vinden voor die msi k7t pro mobo.. Mischien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dat is heel goed mogelijk, als je je geheugen op 2-2-2 zet terwijl hij het niet kan heb je kans op vastlopers

in de bios is het 2-2-2 3-3-3 in te stellen

moet je maar kijken bij CAS latency's
staat iets van 2T of 3T

(bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
dus gewoon 2,5-2,5-2,5

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 13:26 schreef dtjiang het volgende:
dus gewoon 2,5-2,5-2,5
bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Op maandag 25 juni 2001 13:28 schreef Saus het volgende:

[..]

bestaat dat?
Crucila verkoopt 2,5 modules, maar zijn in feite 2,5-3-3

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Als het goed is zet je moederbord de CAS waardes zelf goed in BIOS aan de hand van het SPD eprommetje op de geheugenmodule. Je moet dan wel "SDRAM configuration by SPD" ingesteld hebben.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer ideeeen? :? :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Op maandag 25 juni 2001 13:34 schreef dtjiang het volgende:

[..]

Crucila verkoopt 2,5 modules, maar zijn in feite 2,5-3-3
Je bedoel Crusial en dat zijn DDR geheugens..
Voor SD-Ram kan je geen 2,5 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je zult moeten uitvinden of je geheugen het snellere CAS 2-2-2 aankan. Dit kun je opzoeken met behulp van de code die op de geheugenmodule staat. Schrijf deze op en zoek op de website van de fabrikant welke specificaties erbij horen.
Als je een CAS 3-3-3 module op CAS 2-2-2 laat lopen kan je systeem onstabiel worden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 13:59 schreef EXX het volgende:
Als het goed is zet je moederbord de CAS waardes zelf goed in BIOS aan de hand van het SPD eprommetje op de geheugenmodule. Je moet dan wel "SDRAM configuration by SPD" ingesteld hebben.
juist en dan hoef je er niet eens naar te kijken. stelt hij et zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb zelf cas 322 geheugen, geen idee of ik het op 222 kan krijgen, mijn pc is nu stabiel, en dat wil ik graag zou houden.
Hoeveel is ongeveer het verschil in prestatie met een 222 reepje?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 12:20 schreef SickBastard het volgende:
3-3-3 is beter, 2-2-2 is sneller
sim-pel ;)
Waar slaat dat nou op: 3-3-3 is beter!!!
Cas 2 geheugen is beter!! Net zo stabiel en nog sneller ook, dus ik snap jouw argument van "3-3-3 is beter" niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 25 juni 2001 16:28 schreef SLaSH! het volgende:
Ik heb zelf cas 322 geheugen, geen idee of Hoeveel is ongeveer het verschil in prestatie met een 222 reepje?
HEEEEEL weinig. Je geheugen wordt in theorie 33% sneller. Maar je processor haalt gemiddeld genomen 80% van zijn instructies uit de cache. Dus van die 33% blijft maar 1/5 over. Maximaal een procent of 6 dus. Er was een of andere geheugenfabrikant die er een stukje over had geschreven. Die noemde 'lower single digits' Dat zal dus zelfs minder dan 5% zijn. Het zelfde geldt voor het verschil tussen 100 en 133 MHz.

Natuurlijk moet jet het niet laten als je het kan krijgen. Maar ik heb liever 512 Mb cas 3 100 MHz dan 256 Mb cas 2 133 MHz. Als je een enkele keer je swap file moet aanspreken door te weinig geheugen, dan is alle winst al de deur uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:30
Op maandag 25 juni 2001 17:05 schreef Ortep het volgende:

[..]

HEEEEEL weinig. Je geheugen wordt in theorie 33% sneller.
Idd héééél erg weinig (je merkt het niet). Het is overigens niet zo dat CL2 geheugen in theorie 33% sneller is als CL3. Je moet het zo zien: CL2 houd in dat er qua tijd twee clockcycles zitten tussen de aanvraag van een hoeveelheid data en het moment dat de DIMM de aangevraagde data aan zijn pin's ter beschikking stelt (zodat het via de memorycontroller aan b.v. de cpu geleverd kan worden). Bij CL3 kost dit drie klokslagen. Nu geldt dit alleen voor het eerste blokje data wat opgevraagd wordt, de rest van de aangevraagde data stroomt er gewoon achteraan. Worden er veel verschillende kleine aanvragen gedaan, dan komt CL2 dus iets beter uit de verf, maar dan nog is de totale winst nagenoeg niet merkbaar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1