iPhone 6 garantie - Waterschade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beste mensen,

Het volgende:

Ik heb mijn iPhone 6 opgestuurd ter reparatie naar de winkel (winkel waar ik het toestel heb aangeschaft). Het toestel is defect. Ik heb een aantal klachten en het toestel is al langer dan een jaar oud, dus kan geen aanspraak maken op de eenjarige fabrieksgarantie via Apple. Bij de winkel heb ik nog wel een jaar garantie.

Op internet lees je natuurlijk talloze berichten over dat garantieclaims afgehandeld worden met als conclusie "waterschade". Hiervoor ben ik een dag van te voren naar de Apple Store geweest om het toestel te controleren op defecten. De Genius vertelde mij dat er geen schade aan het toestel zichtbaar is. Heeft voor mij netjes een reparatienota opgesteld waarin wordt bevestigd dat er geen schade is en ben toen weggegaan. De dag erna is het toestel opgestuurd naar de reparatiebedrijf. Ik heb de reparatienota bij de verzending niet bijgevoegd, omdat ik wou kijken hoe ze dit zouden afhandelen.

Ik krijg een aantal dagen later een e-mail, met daarin het bericht: Helaas kan uw toestel niet binnen de garantie worden hersteld omdat er gebruikersschade is vastgesteld (vochtschade), met bijgevoegd: een foto.

Ik heb de foto bekeken, maar ik kan er niet uit opmaken dat er vochtschade is aangetroffen op mijn toestel. Verschillende filmpjes laten zien dat de indicator echt rood gekleurd moet zijn, als er water binnen is gekomen. Natuurlijk heb ik het toestel ook voor het verzenden gecontroleerd, maar de vraag hier is nu eigenlijk: Kan iemand zien of er vocht in het toestel terechtgekomen? Ik zie het namelijk niet.

Alvast bedankt! :)

RWK__ :)

[ Voor 93% gewijzigd door MysticX op 03-06-2016 18:29 ]

hi!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Haha, ik heb iets te snel op versturen gedrukt! Ik was bezig met typen! :+

[ Voor 11% gewijzigd door MysticX op 02-06-2016 19:51 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:49:
Volgens mij is er iets fout gegaan met het submitten van deze topic. Je hebt namelijk niets ingevuld. Op basis van je titel kan ik wel achterhalen wat je wilt vragen. Ik heb dit topic gevonden:
https://support.apple.com/en-us/HT204104
Heb mijn bericht aangevuld! :)

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Die wit ovaal sticker rechtsboven de batterij is een vochtindicator. Die lijkt mij gewoon wit en ik zie geen sporen van vocht.

Nou kan er ook vocht in zitten zonder dat de indicator af gaat, maar ik zie daar nergens sporen van. Raar verhaal allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

En wat is de reden dat je naar een reparatiebedrijf bent gegaan en het niet bij de Apple Store hebt laten fixen dan?
Ik ben daar ook geweest dat was prima en snelle service.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
3DDude schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:49:
En wat is de reden dat je naar een reparatiebedrijf bent gegaan en het niet bij de Apple Store hebt laten fixen dan?
Ik ben daar ook geweest dat was prima en snelle service.
RWK__ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:48:
Beste mensen,

Het volgende:

Ik heb mijn iPhone 6 opgestuurd voor reparatie naar een telecombedrijf (het bedrijf waar ik het toestel heb aangeschaft). Het toestel was defect, ik had een aantal klachten en het toestel is al langer dan een jaar oud, dus kan geen aanspraak maken op de garantie via Apple.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Oppernerd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:41:
Die wit ovaal sticker rechtsboven de batterij is een vochtindicator. Die lijkt mij gewoon wit en ik zie geen sporen van vocht.

Nou kan er ook vocht in zitten zonder dat de indicator af gaat, maar ik zie daar nergens sporen van. Raar verhaal allemaal.
Bedankt voor je bericht. Ik vind het ook allemaal heel raar, maar vandaar dat ik het even hier vraag. Wie weet dat iemand hier wel iets ziet. :)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Ik zal het herformuleren:
Je garantie is verlopen check.

Je kan tegen bedrag x nog steeds het laten fixen bij Apple
Of je kan je knaken aan een 3rd partij geven voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Laat me raden.
1 ) Dynafix die de reparatie afhandelt ?

En voor mijzelf, ik zie helemaal geen verkleurde indicatoren of ook maar iets wat op vochtschade lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3DDude schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:02:
[...]

EC zegt toch 2 jaar? Lees genoeg verhalen die gewoon in 2de jaar bij Apple nog aankloppen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:06:
Laat me raden.
1 ) Dynafix die de reparatie afhandelt ?

En voor mijzelf, ik zie helemaal geen verkleurde indicatoren of ook maar iets wat op vochtschade lijkt.
Nee, gek genoeg niet. Ik weet niet of ik hier het bedrijf kan noemen, maar het is in dit geval geen Dynafix. Wel een bedrijf waar het woord "fix" wel in voorkomt. :P

[ Voor 7% gewijzigd door MysticX op 02-06-2016 23:49 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
3DDude schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Je kan tegen bedrag x nog steeds het laten fixen bij Apple
Of je kan je knaken aan een 3rd partij geven voor de reparatie.
De garantie is niet verlopen. Ik heb mijn toestel opgestuurd naar de winkel waar ik het toestel heb aangeschaft. Daar heb ik nog recht op mijn (consumenten)garantie. Bij Apple kost het geld, en waarom zou ik geld moeten betalen als ik nog garantie heb?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Dat had je dan wel helder in de TS mogen zetten :P
Dat kan ik er niet terug uit opmaken, opgestuurd naar repatiebedrijf via de winkel waar je het toestel hebt gekocht dus.

Dan zou ik die winkel om de oren slaan met het feit van dat ovaalvormige witte indicator dingetje. En dat je bij de Apple Store bent geweest en die zeiden dat het verder op orde was en je verwacht dat ze het toestel gewoon repareren onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
3DDude schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:34:
Dat had je dan wel helder in de TS mogen zetten :P
Dat kan ik er niet terug uit opmaken, opgestuurd naar repatiebedrijf via de winkel waar je het toestel hebt gekocht dus.

Dan zou ik die winkel om de oren slaan met het feit van dat ovaalvormige witte indicator dingetje. En dat je bij de Apple Store bent geweest en die zeiden dat het verder op orde was en je verwacht dat ze het toestel gewoon repareren onder garantie.
Duidelijk, dat heb ik inmiddels gedaan. Ik wou hier even jullie mening weten, aangezien ik zelf verder niks geks zie op die foto! Dank dank! :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Volgens de Apple site zit er ook een indicatoren bij de simkaart. Deze kun je makkelijk(er) controleren in geval van (mogelijke) waterschade.
Maar ik vertrouw die winkel niet aangezien de indicator altijd rood kleurt bij waterschade.

De Genius zei dat er géén gebruikers schade vast te stellen is maar het reparatie bedrijf zegt dat er wél (vocht) schade is? Heeft de Genius ook naar de indicator gekeken of alleen buitenkant?

Daarnaast valt hij niet te repareren binnen de garantie maar in een andere reactie zeg je juist zelf dat de Apple garantie al is vervallen?
Naar welke garantie kijkt de reparatie bedrijf? Ik zou ze anders eens flink achter de broekaan zitten en eisen dat je je telefoon gerepareerd terug krijgt zonder te betalen.

Succes!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Vincitore schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:27:
Volgens de Apple site zit er ook een indicatoren bij de simkaart. Deze kun je makkelijk(er) controleren in geval van (mogelijke) waterschade.
Maar ik vertrouw die winkel niet aangezien de indicator altijd rood kleurt bij waterschade.

De Genius zei dat er géén gebruikers schade vast te stellen is maar het reparatie bedrijf zegt dat er wél (vocht) schade is? Heeft de Genius ook naar de indicator gekeken of alleen buitenkant?

Daarnaast valt hij niet te repareren binnen de garantie maar in een andere reactie zeg je juist zelf dat de Apple garantie al is vervallen?
Naar welke garantie kijkt de reparatie bedrijf? Ik zou ze anders eens flink achter de broekaan zitten en eisen dat je je telefoon gerepareerd terug krijgt zonder te betalen.

Succes!
De indicator bij de simkaart heb ik ook bekeken, die is wit. Het toestel heeft geen garantie (1 jarige fabrieksgarantie) bij Apple meer, maar nog wel consumenten garantie (2 jaar) bij de winkel waar ik hem heb aangeschaft. Misschien heb ik dat iets te onduidelijk geformuleerd.

Het toestel is dus opgestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb ter reparatie. Voordat ik dit gedaan had, heb ik het toestel eerst laten controleren bij de Apple Store in Den Haag uit voorzorg van vele verhalen die op internet dwalen over waterschade. De conclusie bij de Apple Store was dat het toestel geen schade aan de binnen/buiten kant heeft (= dus ook geen vochtschade). Het gekke nu is dat de winkel dit wel beweert, wat natuurlijk heel raar is, en hiervan heb ik dus bovenstaande foto opgestuurd gekregen. Uit de foto kan ik niks opmaken en aan jullie reacties te zien, zien jullie het ook niet. De indicator is gewoon wit.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Dan word je gewoon opgelicht waar je bij staat, niet accepteren dus! Zeker als alle indicatoren wit zijn en je hun 'excuus' zo van tafel kan bergen daarmee.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit:

Ik zie nu dat het topic van 2 juni is en vandaag was het natuurlijk 3 juni. Dus ik neem even aan dat je contact gehad hebt?

Wat zeiden ze op het feit dat de vocht indicator op de foto gewoon keurig wit is?

Ik snap verder echt niet wat ze nou laten zien op deze foto. Vind hem behoorlijk niets zeggend voor een foto die het punt van garantie afkeur moet bewijzen.
RWK__ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:09:
[...]

Nee, gek genoeg niet. Ik weet niet of ik hier het bedrijf kan noemen, maar het is in dit geval geen Dynafix. Wel een bedrijf waar het woord "fix" wel in voorkomt. :P
Natuurlijk kan dat wel.
Is het Microfix?

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 04-06-2016 00:46 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:42:
Edit:

Ik zie nu dat het topic van 2 juni is en vandaag was het natuurlijk 3 juni. Dus ik neem even aan dat je contact gehad hebt?

Wat zeiden ze op het feit dat de vocht indicator op de foto gewoon keurig wit is?

Ik snap verder echt niet wat ze nou laten zien op deze foto. Vind hem behoorlijk niets zeggend voor een foto die het punt van garantie afkeur moet bewijzen.

[...]

Natuurlijk kan dat wel.
Is het Microfix?
Ik heb een mailtje verstuurd maar nog geen reactie gehad. Telefonisch konden ze me niet helpen. Neem maandag wel opnieuw contact met ze op.

En ja, het is Microfix!

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 04-06-2016 01:01 ]

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincitore
En heb je vandaag nog contact gehad? Zo ja, we horen graag of je meer info hebt :+

Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Wauw. Ik heb veel waterschade toestellen gezien, maar nog nooit een die in zo'n goede conditie was!

Oftewel you got screwed mate. Direct verhaal halen want dit is komplete bullshit. Vocht indicator is nog niet eens lichtelijk verkleurd. Helemaal niets noppes nada. Daarnaast is de donkere "vochtplek" rondom het chipje in het midden van de foto normaal. Die zit er juist op om het toestel te beschermen tegen condensvorming. De foto zegt helemaal niets en het lijkt niet eens op vocht schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Vincitore schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
En heb je vandaag nog contact gehad? Zo ja, we horen graag of je meer info hebt :+
Vandaag helaas geen tijd gehad om te bellen, zal dit morgen ochtend gaan doen. :) Heb wel een e-mail gekregen zie ik nu dat ze het toestel opnieuw gaan bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door MysticX op 06-06-2016 23:39 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
supersnathan94 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:14:
Wauw. Ik heb veel waterschade toestellen gezien, maar nog nooit een die in zo'n goede conditie was!

Oftewel you got screwed mate. Direct verhaal halen want dit is komplete bullshit. Vocht indicator is nog niet eens lichtelijk verkleurd. Helemaal niets noppes nada. Daarnaast is de donkere "vochtplek" rondom het chipje in het midden van de foto normaal. Die zit er juist op om het toestel te beschermen tegen condensvorming. De foto zegt helemaal niets en het lijkt niet eens op vocht schade.
Ja dat dacht ik dus ook! Mooi om hier te lezen dat anderen ook niets vreemds zien op de foto :)
Wat echter wel vreemd is, is dat ze met vochtschade komen.

Ik zal het dus morgen zien, ga ze dan wel even bellen en laat het hier wel weten. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
RWK__ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:30:
[...]

Vandaag helaas geen tijd gehad om te bellen, zal dit morgen ochtend gaan doen. :) Heb wel een e-mail gekregen zie ik nu dat ze het toestel opnieuw gaan bekijken.
Ik ben benieuwd! Het is in ieder geval goed dat ze hem nog eens bekijken.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vincitore schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:50:
[...]

Ik ben benieuwd! Het is in ieder geval goed dat ze hem nog eens bekijken.
"Zeggen" opnieuw te bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Ik heb net contact gehad en ze gaan het toestel netjes repareren als ik de medewerker die ik net sprak aan de telefoon mag geloven. We gaan het zien. Ik denk dat hij gewoon omgeruild gaat worden, maar over drie dagen zou ik een bericht via de mail moeten krijgen.

Vind het allemaal wel heel vaag. Als ik het toestel niet gecontroleerd zou hebben bij de Store, zou ik iets minder sterk staan lijkt het mij nu. En wie weet wat ze allemaal wel niet gedaan hebben aan mijn huidige toestel. Als je de verhalen op internet leest, vertrouw ik het gewoon niet.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Jullie gaan dit niet geloven. Ik krijg net een e-mail binnen met het volgende:
Beste RWK__,

Wij hebben opnieuw bericht ontvangen van het reparatiecentrum. De garantieclaim is wederom afgewezen door Apple omdat bij nieuwe beoordeling is gebleken dat het frame/de behuizing van uw toestel is gebogen.
Uw defecte toestel kan definitief niet binnen garantie worden hersteld.
Wij vragen u vriendelijk om via beantwoording van deze mail te bevestigen of u akkoord gaat met de genoemde kosten, uw defecte toestel tegen onderzoekskosten (€49,-) ongerepareerd retour wenst te ontvangen of kosteloos afstand wil doen.

Met vriendelijke groet,

RMA
Ik weet honderd procent zeker dat het toestel niet is gebogen. Ik heb wel een aantal foto's gemaakt voordat ik hem verzonden had, en daaruit kan ik ook niet opmaken dat hij gebogen is. Als hij gebogen had moeten zijn, dan zou de Genius dat toch echt gezegd hebben.

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:05:

[...]

Ik weet honderd procent zeker dat het toestel niet is gebogen. Ik heb wel een aantal foto's gemaakt voordat ik hem verzonden had, en daaruit kan ik ook niet opmaken dat hij gebogen is. Als hij gebogen had moeten zijn, dan zou de Genius dat toch echt gezegd hebben.
Wow. Klinkt alsof ze alles eraan doen om onder hun verantwoordelijkheid te komen. Bizar slecht. Mag ik weten waar je het gekocht hebt? Niet dat het je helpt, maar dan weet ik in ieder geval waar ik mijn spullen niet meer moet halen...

Volgens mij staat je wel sterk met je reparatie nota van de Apple store. Als er een dergelijke schade werd ontdekt, dan werd dat echt wel bij de Apple store vermeld en was de oplossing sowieso anders.

Door bedrijven zoals deze is waarom consumenten altijd service afdeling/garantie afhandeling een beetje wantrouwen. Ik zou gewoon aangeven dat je het eerst bij Apple hebt laten controleren omdat je dit soort verhalen kent en het wou vermijden. Mocht dat niet lukken, dan zou ik rechterlijke stappen nemen. Anders contact opnemen met Apple om de werkwijze van deze "geautoriseerd service provider" aan te kaarten.

Een vriendin had ooit een vergelijkbaar verhaal. De winkel waar ze het kocht wou het niet omruilen (aMac), terwijl ze daar wel recht op had volgens de Apple Store. Na een paar keer heen en weer, was ze later naar de Apple store gegaan om haar verhaal te delen. De manager van de Apple Store had toen gebeld naar de aMac om verhaal te halen. Na een verhitte gesprek had de aMac gewoon opgehangen. Uiteindelijk had de Apple store het geregeld zonder dat ze daar eigenlijk toe verplicht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

[...]

Terug bij de winkel klagen, dan moeten zij het maar oplossen met hun reparatiecentrum. Je staat erg sterk met een offerte van Apple (welke geen interne of externe schade hebben geconstateerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Oppernerd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Wow. Klinkt alsof ze alles eraan doen om onder hun verantwoordelijkheid te komen. Bizar slecht. Mag ik weten waar je het gekocht hebt? Niet dat het je helpt, maar dan weet ik in ieder geval waar ik mijn spullen niet meer moet halen...

Volgens mij staat je wel sterk met je reparatie nota van de Apple store. Als er een dergelijke schade werd ontdekt, dan werd dat echt wel bij de Apple store vermeld en was de oplossing sowieso anders.

Door bedrijven zoals deze is waarom consumenten altijd service afdeling/garantie afhandeling een beetje wantrouwen. Ik zou gewoon aangeven dat je het eerst bij Apple hebt laten controleren omdat je dit soort verhalen kent en het wou vermijden. Mocht dat niet lukken, dan zou ik rechterlijke stappen nemen. Anders contact opnemen met Apple om de werkwijze van deze "geautoriseerd service provider" aan te kaarten.

Een vriendin had ooit een vergelijkbaar verhaal. De winkel waar ze het kocht wou het niet omruilen (aMac), terwijl ze daar wel recht op had volgens de Apple Store. Na een paar keer heen en weer, was ze later naar de Apple store gegaan om haar verhaal te delen. De manager van de Apple Store had toen gebeld naar de aMac om verhaal te halen. Na een verhitte gesprek had de aMac gewoon opgehangen. Uiteindelijk had de Apple store het geregeld zonder dat ze daar eigenlijk toe verplicht waren.
Bij studentmobiel, nu inmiddels mobiel.nl.

Ben nu in gesprek met ze. Ze zeggen dat de mensen van de Apple Store geen technische kennis hebben met betrekking tot het vaststellen van schade, Dynafix en Microfix wel, want die werken samen met Apple. Niet normaal dit. 8)7

Het is ook onwijs lastig om ze uit te leggen dat het toestel reeds gecontroleerd is, omdat ze zelf geen verstand van hebben wat een Apple Store is. Krijg net een foto gestuurd waar een iPhone gebogen is. Ik weet 100% zeker dat dit niet het geval is geweest. Onwijs lastig dit. Ze hebben vast met het toestel gekloot, dat staat nu wel duidelijk. Eerst was het vochtschade en nu dat hij gebogen is.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Bij studentmobiel, nu inmiddels mobiel.nl.

Ben nu in gesprek met ze. Ze zeggen dat de mensen van de Apple Store geen technische kennis hebben met betrekking tot het vaststellen van schade, Dynafix en Microfix wel, want die werken samen met Apple. Niet normaal dit. 8)7

Het is ook onwijs lastig om ze uit te leggen dat het toestel reeds gecontroleerd is, omdat ze zelf geen verstand van hebben wat een Apple Store is. Krijg net een foto gestuurd waar een iPhone gebogen is. Ik weet 100% zeker dat dit niet het geval is geweest. Onwijs lastig dit. Ze hebben vast met het toestel gekloot, dat staat nu wel duidelijk. Eerst was het vochtschade en nu dat hij gebogen is.
sidenote: Dynafix / Microfix zijn geen erkende Apple Repair centers. Gebruiken daardoor ook geen orginele onderdelen, zie https://locate.apple.com/nl/nl/service/. Als Dynafix / Microfix je toestel heeft aangeraakt, kun je nooit meer bij Apple terecht voor reparatie. https://forum.t-mobile.nl...vervalt-per-direct-212155

Gewoon dagvaarden die hap. Je hebt genoeg bewijs dat ze onzin uitkramen.
r_bleumer / Sovereign kom er maar in ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 07-06-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Dat is hetzelfde als zeggen dat de Audi dealer niks weet van Audi's. En dat "garage pannefix" die kennis wel heeft omdat ze met Audi's werken. 8)7 8)7 8)7

Ontzettend frustrerend allemaal. Dit klinkt als een makkelijke smoes om over het consumentenrecht te komen van hun. Een van de regels is dat de consument na 6 maanden van gebruik zelf moet aantonen dat de schade geen gebruikers schade is. Dat heb je m.i. gedaan door eerst een diagnose vast te stellen door een geautoriseerde partij (veel geautoriseerder dan de Apple store voor Apple producten is er niet. In ieder geval niet microfix...). Je staat sterk in je schoenen, maar die gasten moeten wel meewerken..

Veel succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Whatson schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:40:
[...]

sidenote: Dynafix / Microfix zijn geen erkende Apple Repair centers. Gebruiken daardoor ook geen orginele onderdelen, zie https://locate.apple.com/nl/nl/service/. Als Dynafix / Microfix je toestel heeft aangeraakt, kun je nooit meer bij Apple terecht voor reparatie. https://forum.t-mobile.nl...vervalt-per-direct-212155

Gewoon dagvaarden die hap. Je hebt genoeg bewijs dat ze onzin uitkramen.
r_bleumer / Sovereign kom er maar in ;).

[...]

[...]
Micro fix is wel een erkende serviceprovider. Ze zitten in Leiden en hebben gewoon een licentie, maar dat ik van de medewerker hoor dat Microfix iPhones beter controleren dan Apple zelf, dat is de grootste leugen die ik ooit gehoord heb :+
Oppernerd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Dat is hetzelfde als zeggen dat de Audi dealer niks weet van Audi's. En dat "garage pannefix" die kennis wel heeft omdat ze met Audi's werken. 8)7 8)7 8)7

Ontzettend frustrerend allemaal. Dit klinkt als een makkelijke smoes om over het consumentenrecht te komen van hun. Een van de regels is dat de consument na 6 maanden van gebruik zelf moet aantonen dat de schade geen gebruikers schade is. Dat heb je m.i. gedaan door eerst een diagnose vast te stellen door een geautoriseerde partij (veel geautoriseerder dan de Apple store voor Apple producten is er niet. In ieder geval niet microfix...). Je staat sterk in je schoenen, maar die gasten moeten wel meewerken..

Veel succes in ieder geval.
Klinkt inderdaad als een smoes.. Heel vaag als ze eerst met vochtschade aankomen en daarna zeggen dat het toestel gebogen is.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? De medewerker die ik net gesproken heb kan voor mij verder niks doen. Ze blijven volhouden dat Microfix hun reparaties zorgvuldiger uitvoeren dan Apple zelf. Ik kan het toestel wel weer terug laten sturen naar mij toe(wat mij 49 euro gaat kosten), waarna ik vervolgens weer naar Apple kan toe stappen, maar met een gebogen toestel (mocht dat nu zo zijn). Dan weet ik nu ook zeker dat Apple zelf hem gaat afkeuren.

[ Voor 43% gewijzigd door MysticX op 07-06-2016 16:30 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Micro fix is wel een erkende serviceprovider. Ze zitten in Leiden en hebben gewoon een licentie, maar dat ik van de medewerker hoor dat Microfix iPhones beter controleren dan Apple zelf, dat is de grootste leugen die ik ooit gehoord heb :+
https://locate.apple.com/...=4.4901527&address=Leiden

Je hebt gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:

Hier een foto van het gebogen toestel.

Iemand nog tips wat ik kan doen?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:36:

Nou ja, hij ziet er wel gebogen (zij het lichtjes) uit. Ik snap niet dat ze bij de Apple Store dit niet hebben gezien. Kan je niet nog een keer naar de Apple Store en vragen of dit binnen de marges dient te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Volkan1984 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:58:
[...]

Nou ja, hij ziet er wel gebogen (zij het lichtjes) uit. Ik snap niet dat ze bij de Apple Store dit niet hebben gezien. Kan je niet nog een keer naar de Apple Store en vragen of dit binnen de marges dient te vallen?
Hij ziet er op de foto idd gebogen uit, maar dat was helemaal niet het geval toen ik hem heb gecontroleerd bij de store. Anders had de genius dat mij wel gemeld? Hij heeft letterlijk tegen mij gezegd dat als dit toestel nog onder de garantie zou vallen, dat hij hier onder garantie gerepareerd zou worden.

Ik heb echt sterk het gevoel dat ze hier onderuit proberen te komen, en dat ze zeer waarschijnlijk aan het toestel gerommeld hebben.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:15
Heb je zelf foto's waaruit blijkt dat het toestel volledig recht was?
Ik vind het een erg vreemd verhaal en het lijkt erop alsof ze gewoon niet willen betalen en je geld afhandig willen maken, Dynafix praktijken alleen onder een andere naam.

Ze gooien het eerst op waterschade, terwijl dat niet eens te zien is.
Daarna maar op een gebogen toestel, wat volgens jou niet waar is.

Ik zou zeggen ga even met iemand van het juridisch loket praten, gratis informatie over hoe je dit het beste op kunt lossen. Ik zou in ieder geval niet je verlies nemen en de €49 overmaken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Hij ziet er op de foto idd gebogen uit, maar dat was helemaal niet het geval toen ik hem heb gecontroleerd bij de store. Anders had de genius dat mij wel gemeld? Hij heeft letterlijk tegen mij gezegd dat als dit toestel nog onder de garantie zou vallen, dat hij hier onder garantie gerepareerd zou worden.

Ik heb echt sterk het gevoel dat ze hier onderuit proberen te komen, en dat ze zeer waarschijnlijk aan het toestel gerommeld hebben.
Stond er in het eerste rapport dat er is gemaakt door Microfix dat het toestel gebogen was? Of is er anderszins een melding van gemaakt bij de inname van het toestel voor reparatie? Zo niet, dan zou ik dat rapport meenemen en met een juridisch loket gaan spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:26
Laat ze eerst maar eens foto's sturen waar het imei nummer op zichtbaar is. Elke foto kan namelijk van een willekeurige iPhone zijn.

Je hebt bewijs van de Apple store (ik haal eruit dat het een echte Apple store is en geen reseller) welke je kan overleggen en die zal microfix moeten accepteren en indien nodig moeten overleggen met Apple.

Ook zal ik contact opnemen met een eventuele rechtsbijstandverzekering. Dit soort maatschappijen staan erom bekend de klant een poot uit te draaien.
http://kassa.vara.nl/nieu...artphone-door-waterschade

Ook zal ik duidelijk zijn dat zodra je het toestel terug ontvangt je direct voor een second opinion gaat via Apple zelf dan niet via een ander erkend reparatiebedrijf.

Succes

Edit: Ook dit is een defect wat onder de garantie moet vallen. Ik had ze op de knieën willen zien zitten na dit soort onklantvriendelijk gedrag. Wellicht kan je ze bij kassa of VARA aangeven.
http://consumentenjurist....ogen:-dit-zijn-uw-rechten

[ Voor 15% gewijzigd door MrXzombie op 07-06-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Volkan1984 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:19:
[...]

Stond er in het eerste rapport dat er is gemaakt door Microfix dat het toestel gebogen was? Of is er anderszins een melding van gemaakt bij de inname van het toestel voor reparatie? Zo niet, dan zou ik dat rapport meenemen en met een juridisch loket gaan spreken.
Nee, dat stond er niet. Ze kwamen eerst gewoon met vochtschade. Ik stuur bericht terug: Heb nota van Apple store, toestel valt gewoon binnen garantie + vochtindicator is wit. Er is geen schade.

Vandaag bericht terug. Toestel is gebogen, hij valt niet onder de garantie. U moet betalen of anders houden wij hem gratis.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
MrXzombie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:24:
Laat ze eerst maar eens foto's sturen waar het imei nummer op zichtbaar is. Elke foto kan namelijk van een willekeurige iPhone zijn.

Je hebt bewijs van de Apple store (ik haal eruit dat het een echte Apple store is en geen reseller) welke je kan overleggen en die zal microfix moeten accepteren en indien nodig moeten overleggen met Apple.

Ook zal ik contact opnemen met een eventuele rechtsbijstandverzekering. Dit soort maatschappijen staan erom bekend om de klant een poot uit te draaien.
http://kassa.vara.nl/nieu...artphone-door-waterschade

Ook zal ik duidelijk zijn dat zodra je het toestel terug ontvangt je direct voor een second opinion gaat via Apple zelf dan niet via een ander erkend reparatiebedrijf.

Succes

Edit: Ook dit is een defect wat onder de garantie moet vallen. Ik had ze op de knieën willen zien zitten na dit soort onklantvriendelijk gedrag. Wellicht kan je ze bij kassa of VARA aangeven.
http://consumentenjurist....ogen:-dit-zijn-uw-rechten
Dank voor je bericht. Ik ga nu alles verzamelen en het maar aanmelden bij mijn rechtsbijstand verzekering. Ze proberen er onderuit te komen, toestel was niet gebogen. Ik weet wel zeker dat ik een gebogen toestel terugkrijg als ik 50 euro ga betalen. En als ik voor een second opinion naar Apple ga, is een gebogen iPhone wel het eerste wat ze gaan opvallen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SgtElPotato schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:10:
Heb je zelf foto's waaruit blijkt dat het toestel volledig recht was?
Ik vind het een erg vreemd verhaal en het lijkt erop alsof ze gewoon niet willen betalen en je geld afhandig willen maken, Dynafix praktijken alleen onder een andere naam.

Ze gooien het eerst op waterschade, terwijl dat niet eens te zien is.
Daarna maar op een gebogen toestel, wat volgens jou niet waar is.

Ik zou zeggen ga even met iemand van het juridisch loket praten, gratis informatie over hoe je dit het beste op kunt lossen. Ik zou in ieder geval niet je verlies nemen en de €49 overmaken.
Ik heb wel een aantal foto's, maar niet waar je duidelijk kan zien dat het toestel kaarsrecht is. Ik had er niet bij stil gestaan, erg jammer. :/

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:30:
[...]

Dank voor je bericht. Ik ga nu alles verzamelen en het maar aanmelden bij mijn rechtsbijstand verzekering. Ze proberen er onderuit te komen, toestel was niet gebogen. Ik weet wel zeker dat ik een gebogen toestel terugkrijg als ik 50 euro ga betalen. En als ik voor een second opinion naar Apple ga, is een gebogen iPhone wel het eerste wat ze gaan opvallen.
Ik vermoed dat je rechtsbijstandverzekering hier zeker in actie gaat komen. Die kunnen je op juridisch vlak veel beter helpen en dat maakt 1000 keer zoveel indruk op een bedrijf als Microfix.

Wat ik mijzelf wel afvraag, heb jij het toestel direct naar microfix opgestuurd? Of hebben ze het toestel afgehaald? Of is die eerst naar een webshop gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
MrXzombie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:34:
[...]

Ik vermoed dat je rechtsbijstandverzekering hier zeker in actie gaat komen. Die kunnen je op juridisch vlak veel beter helpen en dat maakt 1000 keer zoveel indruk op een bedrijf als Microfix.

Wat ik mijzelf wel afvraag, heb jij het toestel direct naar microfix opgestuurd? Of hebben ze het toestel afgehaald? Of is die eerst naar een webshop gestuurd?
Het toestel is eerst gecontroleerd bij de Apple Store. De dag daarna heb ik zelf het toestel opgestuurd naar de winkel. Uiteraard goed verpakt etc.

De winkel heeft hem dan doorgestuurd waarschijnlijk naar de reparateur. In dit geval, Microfix.

[ Voor 8% gewijzigd door MysticX op 07-06-2016 18:36 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:35:
[...]

Het toestel is eerst gecontroleerd bij de Apple Store. De dag daarna heb ik zelf het toestel opgestuurd naar de winkel. Uiteraard goed verpakt etc.

De winkel heeft hem dan doorgestuurd waarschijnlijk naar de reparateur. In dit geval, Microfix.
Ook hier zit dan een kink in de kabel. De winkel heeft dus jouw toestel ontvangen, gecontroleerd en herverpakt verzonden. Wie zegt dat het hier niet mis is gegaan? En waarom stuurt de winkel een toestel dat gebogen is door naar een reparatiecentrum als die klacht/defect niet bekend is gemaakt bij de aanmelding van de reparatie.

In mijn opinie kan voor jou de uitkomst alleen maar goed aflopen. Het is alleen ontzettend jammer dat bedrijven zover gaan om makkelijk geld te verdienen. 9/10 mensen zullen akkoord gaan met die 49 euro en het toestel elders laten repareren voor een fractie van het bedrag maar dan zonder garantie. Overleg even met je verzekering of je tussentijds een topic op radar mag openen over dit onderwerp. Veel mensen zullen zich herkennen in jouw klacht en al levert het niks voor jou op, het zal in de toekomst voor andere mensen wel iets extra's kunnen betekenen.

Nogmaals succes en houd ons op de hoogte. Ben benieuwd hoe het afloopt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

[...]

Wat een onzin, bij ons op het werk loopt iedereen met een iPhone 6 en 6+ en dat zijn er een stuk of 10 15.

En die zijn allemaal krom !

En sommige zijn nog geen eens 3 maanden oud, hek mijn vrouw der iPhone 5 is zelfs "krom als je hem plat op tafel neerlegt"
Ze zoeken dus gewoon mogelijkheden om er onderuit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mektheb schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:49:
[...]

Wat een onzin, bij ons op het werk loopt iedereen met een iPhone 6 en 6+ en dat zijn er een stuk of 10 15.

En die zijn allemaal krom !

En sommige zijn nog geen eens 3 maanden oud, hek mijn vrouw der iPhone 5 is zelfs "krom als je hem plat op tafel neerlegt"
Ze zoeken dus gewoon mogelijkheden om er onderuit te komen.
Ik heb hem al ruim een jaar en bij mij is hij nog kaarsrecht, wel beschadigd maar niet krom..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SgtElPotato schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:59:
[...]

Ik heb hem al ruim een jaar en bij mij is hij nog kaarsrecht, wel beschadigd maar niet krom..
Als ik hem plat op het bureau leg en ik druk op 1 van de hoeken dan zie je hem bewegen van het is niet vlak.

Dit hebben mijn collega's ook allemaal, er zijn er al een aantal toen omgeruild.

Maar nadat ook die het weer hadden zijn we daar mee gestopt.

https://www.google.nl/sea...ei=l_9WV5W3L-rG8AfXx5XQAQ

Je krijgt naar mijn idee niet voor niets mega veel hits over dit als je erop zoekt, al zou heus niet elk model het hebben op de planeet maar het is bekend iets in iedergeval.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 07-06-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Nee, dat stond er niet. Ze kwamen eerst gewoon met vochtschade. Ik stuur bericht terug: Heb nota van Apple store, toestel valt gewoon binnen garantie + vochtindicator is wit. Er is geen schade.

Vandaag bericht terug. Toestel is gebogen, hij valt niet onder de garantie. U moet betalen of anders houden wij hem gratis.
Als er in het eerste rapport niets over een kromme iPhone staat, dan kan het dit keer niet ineens zo zijn dat ze het daar wel op gooien. Dat is klinkklare onzin. En ze controleren alle toestellen die ze binnen krijgen zodat ze niet aansprakelijk gesteld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mektheb schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:09:
[...]

Als ik hem plat op het bureau leg en ik druk op 1 van de hoeken dan zie je hem bewegen van het is niet vlak.

Dit hebben mijn collega's ook allemaal, er zijn er al een aantal toen omgeruild.

Maar nadat ook die het weer hadden zijn we daar mee gestopt.

https://www.google.nl/sea...ei=l_9WV5W3L-rG8AfXx5XQAQ

Je krijgt naar mijn idee niet voor niets mega veel hits over dit als je erop zoekt, al zou heus niet elk model het hebben op de planeet maar het is bekend iets in iedergeval.
Dat is denk ik de uitstekende camera op de achterkant die daar voor zorgt. Als ik hem (achterkant) plat neer leg wiebelt ie ook.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Volkan1984 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:14:
[...]

Als er in het eerste rapport niets over een kromme iPhone staat, dan kan het dit keer niet ineens zo zijn dat ze het daar wel op gooien. Dat is klinkklare onzin. En ze controleren alle toestellen die ze binnen krijgen zodat ze niet aansprakelijk gesteld worden...
In het eerste rapport staat er dit:
Het door u aangeleverde product heeft schade welke niet onder de fabriekgarantie valt. Wij doen u hierbij een offerte voor een omruil product. Op dit product is het restant van de oorspronkelijke garantie van toepassing.
In het tweede rapport staat er dit:
Herziende prijsopgaaf: Garantie claim is afgewezen door Apple vanwege schade. Hierbij offerte voor vervangend product.
Er staat in het eerste rapport niet specifiek dat hij gebogen is, maar in de eerste e-mail hebben ze daar ook niks over gezegd.

Ik laat het hier wel horen als ik meer krijg te horen van mijn verzekering..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SgtElPotato schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Dat is denk ik de uitstekende camera op de achterkant die daar voor zorgt. Als ik hem (achterkant) plat neer leg wiebelt ie ook.
Klopt dat is ook zo, maar het is erger dan dat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:16
Wellicht een idee om dit verhaal ook op de social media pagina's te gooien van het desbetreffende bedrijf. Vinden ze wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:44

XallaX

Meow

@TS ga eens terug naar stap 1.

Toestel is gecontroleerd, in een Apple Store i.v.m. garantie, er was geen schade of defect op dat moment.

Je mag er vanuit gaan dat men ook naar een kromming of gebogen toestel gekeken heeft bij het onderzoek. Ga eens terug naar die Store en vraag waar men naar kijkt en waar niet en geef aan wat op dit moment de discussie is. Kans is groot dat ze een checklist voor je hebben van zaken die ze standaard controleren behalve de waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
XallaX schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:28:
Je mag er vanuit gaan dat men ook naar een kromming of gebogen toestel gekeken heeft bij het onderzoek.
Dus als jij de garage laat kijken naar je auto met een defect "radio werkt niet meer" dan denk je dat de garage kijkt of de verwarming niet toevallig stuk is? Lijkt me wat optimistisch gedacht _/-\o_ hooguit is er gekeken naar een aantal algemene zaken, maar ik zou van de Genius bar zeker geen wonderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
XallaX schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:28:
@TS ga eens terug naar stap 1.

Toestel is gecontroleerd, in een Apple Store i.v.m. garantie, er was geen schade of defect op dat moment.

Je mag er vanuit gaan dat men ook naar een kromming of gebogen toestel gekeken heeft bij het onderzoek. Ga eens terug naar die Store en vraag waar men naar kijkt en waar niet en geef aan wat op dit moment de discussie is. Kans is groot dat ze een checklist voor je hebben van zaken die ze standaard controleren behalve de waterschade.
Degene die mij geholpen heeft, heeft het toestel van binnen en buiten bekeken en is toen naar binnen gegaan met het toestel. Wat daar is gebeurt, weet ik niet. Hij kwam toen naar buiten met de conclusie dat er binnen geen schade is aangetroffen en het toestel, als hij nog onder de garantie via Apple zou vallen, gewoon in aanmerking zou komen.

Als het toestel zo gebogen was op de foto, dan had ik niet eens de moeite genomen om het toestel op te sturen. Daarnaast is hij wel redelijk goed gebogen op de foto, dat zou je als eerst moeten opmerken als je hem in je hand hebt. Een Genius zou helemaal uit zijn dak moeten gaan en tegen mij zeggen van "hey je iPhone is gebogen". Ze proberen er gewoon onderuit te komen en ze hebben aan het toestel gekloot, het kan gewoon niet anders.

[ Voor 18% gewijzigd door MysticX op 07-06-2016 22:56 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:36:

Dit is niet een foto van "het" gebogen toestel maar van "een" gebogen toestel neem ik aan?

Zo krom heb je hem toch niet ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Dit is niet een foto van "het" gebogen toestel maar van "een" gebogen toestel neem ik aan?

Zo krom heb je hem toch niet ingeleverd?
Nee, natuurlijk niet! :| Dan weet ik ook wel dat hij makkelijk afgekeurd wordt, en dat het einde zaak is. 8)7

Had ik echt niet zoveel moeite gedaan..

[ Voor 18% gewijzigd door MysticX op 07-06-2016 23:05 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:44

XallaX

Meow

pprs schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:41:
[...]Dus als jij de garage laat kijken naar je auto met een defect "radio werkt niet meer" dan denk je dat de garage kijkt of de verwarming niet toevallig stuk is? Lijkt me wat optimistisch gedacht _/-\o_ hooguit is er gekeken naar een aantal algemene zaken, maar ik zou van de Genius bar zeker geen wonderen verwachten.
Volgens de TS is het toestel op defecten gecontroleerd, er is geen schade aan het toestel zichtbaar.
Als je met een banaan aankomt bij de Apple Store (zoals op de foto) mag ik aannemen dat de medewerker dat opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RWK__ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:58:
[...]

Nee, natuurlijk niet! :| Dan weet ik ook wel dat hij makkelijk afgekeurd wordt, en dat het einde zaak is. 8)7

Had ik echt niet zoveel moeite gedaan..
Ja dit rammelt aan alle kanten.
Wat hierboven ook al vaker staat.

Morgen direct met je rechtbijstandsverzekering overleggen, ik denk dat je heel sterk staat met je keuring door Apple + geen kromheid constatering bij studentmobiel + geen kromheid constatering tijdens eerste test Microfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is idd een vreemde claim. Ik wil een paar dingen ophelderen. Tijdens een inspectie kijk je of het toestel gebogen is, putjes heeft oftewel valschade en of deze gerepareerd is door derden etc. Vind een reparateur sporen van waterschade. Dan moeten daar foto's van worden gemaakt. Dit kunnen verkleuringen op onderdelen zijn of de stickers die verkleurd zijn. Op deze foto is het heel slecht te zien en deze zou ook niet als bewijslast gebruikt mogen worden. Simpelweg omdat deze te onduidelijk is.

Heb je meerdere foto's ontvangen of alleen deze? Er worden als de inspectie goed is uitgevoerd meerdere foto's gemaakt. Van verschillende stickers En deze zullen gemarkeerd moeten worden. De stickers kun je vinden onder het afdekplaatje voor de connectoren van het display, op de backplate van het display en in de rand van het simtray slot. Verder kun je waterschade herkennen aan kringen op de verschillende onderdelen.
Het komt wel eens voor dat de sticker licht verkleurd is en door het kunstmatige licht boven een werkplek kan dan de foto overbelicht raken. Waardoor je heel slecht kan zien of de sticker is verkleurd.

Jouw toestel is ook licht gebogen wat waarschijnlijk niet opgemerkt is door de genius deze beschikken overigens niet over alle kennis voor dit soort claims. Dus hij kan het niet opgemerkt hebben. De specifieke kennis heeft de reparateur samen met zijn collega's die jouw toestel gaan behandelen. De genius heeft genoeg kennis om jou advies te geven. Dit advies is niet bindend.

Jouw toestel is licht verbogen helaas. Maar wel zodanig dat deze niet opgestuurd kan worden naar Apple voor een garantie claim. Er is namelijk een periode van een jaar op het toestel dat dit mogelijk is. Maar let op. Zodra een toestel duidelijke schade heeft dan wordt deze door Apple afgewezen voor een kostenloze reparatie of vervanging van het betreffende toestel. Geldt voor waterschade putjes buigingen en andere schade. Jouw toestel moet in bijna mint staat zijn om door te kunnen. Apple is heel erg strict hierin. Alles buiten de 1 jarige periode wordt een prijs opgave voor een ander toestel. Dit kan een vervangend goedkoper om aan te schaffen toestel zijn of een compleet nieuw toestel wanneer de schade zeer ernstig is. Er zijn uitzonderingen waaronder gezwollen batterijen bij bepaalde toestellen of sommige technische defecten.

Even terug naar jouw situatie. Wanneer je aantoonbare vochtschade hebt dan is dit een reden om de garantie te laten vervallen en een prijsopgave te maken. Ook wanneer je dit meld dan heb je al toegegeven geen claim meer te kunnen maken. Nu is jouw toestel buiten de garantie periode en het is aantoonbaar gebogen. Buiten de garantieperiode betekend dat jouw toestel altijd een prijsopgave gaat krijgen. En in combinatie met externe schade en niet duidelijk aantoonbare waterschade zal de externe schade leidend zijn. Hiervoor ontvang je dan een prijsopgave. Dat dit niet eerder is gebeurd is erg slordig. Maar technici zijn ook mensen en maken weleens fouten.

Waarschijnlijk is jouw toestel door een andere monteur nagekeken. En wanneer je het toestel voor de tweede keer opstuurt geef je een tweede kans om schade te ontdekken. Vind de monteur dit dan ben je de sjaak en kun je gewoon betalen.

Ik vind het heel vervelend voor je maar er valt vrij weinig te doen hiermee. Tenzij je kan aantonen dat er geen schade was voordat je deze opstuurde. Je mag hopen dat de betreffende monteur zijn documentatie niet in orde heeft. Dan valt er wel wat mee te doen.
Maar neem van mij aan dat we toestellen niet express gaan slopen. En deze monteur goed wordt nagekeken op fouten.

De monteur zit er niet om klanten af te zetten. Deze zal alleen maar volgens richtlijnen jouw toestel controleren, of ie je mag of niet hij zal gewoon een diagnose stellen volgens de richtlijnen van Apple en die laten weinig ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:20:
Dit is idd een vreemde claim. Ik wil een paar dingen ophelderen. Tijdens een inspectie kijk je of het toestel gebogen is, putjes heeft oftewel valschade en of deze gerepareerd is door derden etc. Vind een reparateur sporen van waterschade. Dan moeten daar foto's van worden gemaakt. Dit kunnen verkleuringen op onderdelen zijn of de stickers die verkleurd zijn. Op deze foto is het heel slecht te zien en deze zou ook niet als bewijslast gebruikt mogen worden. Simpelweg omdat deze te onduidelijk is.

Heb je meerdere foto's ontvangen of alleen deze? Er worden als de inspectie goed is uitgevoerd meerdere foto's gemaakt. Van verschillende stickers En deze zullen gemarkeerd moeten worden. De stickers kun je vinden onder het afdekplaatje voor de connectoren van het display, op de backplate van het display en in de rand van het simtray slot. Verder kun je waterschade herkennen aan kringen op de verschillende onderdelen.
Het komt wel eens voor dat de sticker licht verkleurd is en door het kunstmatige licht boven een werkplek kan dan de foto overbelicht raken. Waardoor je heel slecht kan zien of de sticker is verkleurd.

Jouw toestel is ook licht gebogen wat waarschijnlijk niet opgemerkt is door de genius deze beschikken overigens niet over alle kennis voor dit soort claims. Dus hij kan het niet opgemerkt hebben. De specifieke kennis heeft de reparateur samen met zijn collega's die jouw toestel gaan behandelen. De genius heeft genoeg kennis om jou advies te geven. Dit advies is niet bindend.

Jouw toestel is licht verbogen helaas. Maar wel zodanig dat deze niet opgestuurd kan worden naar Apple voor een garantie claim. Er is namelijk een periode van een jaar op het toestel dat dit mogelijk is. Maar let op. Zodra een toestel duidelijke schade heeft dan wordt deze door Apple afgewezen voor een kostenloze reparatie of vervanging van het betreffende toestel. Geldt voor waterschade putjes buigingen en andere schade. Jouw toestel moet in bijna mint staat zijn om door te kunnen. Apple is heel erg strict hierin. Alles buiten de 1 jarige periode wordt een prijs opgave voor een ander toestel. Dit kan een vervangend goedkoper om aan te schaffen toestel zijn of een compleet nieuw toestel wanneer de schade zeer ernstig is. Er zijn uitzonderingen waaronder gezwollen batterijen bij bepaalde toestellen of sommige technische defecten.

Even terug naar jouw situatie. Wanneer je aantoonbare vochtschade hebt dan is dit een reden om de garantie te laten vervallen en een prijsopgave te maken. Ook wanneer je dit meld dan heb je al toegegeven geen claim meer te kunnen maken. Nu is jouw toestel buiten de garantie periode en het is aantoonbaar gebogen. Buiten de garantieperiode betekend dat jouw toestel altijd een prijsopgave gaat krijgen. En in combinatie met externe schade en niet duidelijk aantoonbare waterschade zal de externe schade leidend zijn. Hiervoor ontvang je dan een prijsopgave. Dat dit niet eerder is gebeurd is erg slordig. Maar technici zijn ook mensen en maken weleens fouten.

Waarschijnlijk is jouw toestel door een andere monteur nagekeken. En wanneer je het toestel voor de tweede keer opstuurt geef je een tweede kans om schade te ontdekken. Vind de monteur dit dan ben je de sjaak en kun je gewoon betalen.

Ik vind het heel vervelend voor je maar er valt vrij weinig te doen hiermee. Tenzij je kan aantonen dat er geen schade was voordat je deze opstuurde. Je mag hopen dat de betreffende monteur zijn documentatie niet in orde heeft. Dan valt er wel wat mee te doen.
Maar neem van mij aan dat we toestellen niet express gaan slopen. En deze monteur goed wordt nagekeken op fouten.

De monteur zit er niet om klanten af te zetten. Deze zal alleen maar volgens richtlijnen jouw toestel controleren, of ie je mag of niet hij zal gewoon een diagnose stellen volgens de richtlijnen van Apple en die laten weinig ruimte over.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je helemaal lid wordt om dit te posten?

Ik bedoel we hebben het verhaal van de topic starter. Een bewijs van Apple en twee schimmige foto's.

Toch ga je als nieuw lid enorm de reparerende partij zitten verdedigen.

Edit: Ik zie in je stuk een aantal keer terug komen dat je meld dat de garantie verlopen is dat is echter niet zo, de topic starter heeft nog garantie via een webshop welke hem voor reparatie doorstuurt naar Microfix. Ook is het toestel niet voor een tweede keer opgestuurd maar daar gebleven, lees jezelf dus even in voordat je een pleidooi afsteekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 07-06-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

pprs schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:41:
[...]

Dus als jij de garage laat kijken naar je auto met een defect "radio werkt niet meer" dan denk je dat de garage kijkt of de verwarming niet toevallig stuk is? Lijkt me wat optimistisch gedacht _/-\o_ hooguit is er gekeken naar een aantal algemene zaken, maar ik zou van de Genius bar zeker geen wonderen verwachten.
Ja als het een auto was zou ik je gelijk geven. Maar voor een telefoon toestel dat defect is, is dat natuurlijk geen vergelijking. Mijn ervaring is bij diverse zaken met een iPhone dat de genius medewerker altijd eerst de uiterlijke kenmerken bekijkt. Dus óók dat deze krom is, want als je telefoon krom is hebben zij ook een reden om een bepaalde reparatie (bijvoorbeeld scherm) te weigeren. Dus ik kan me écht niet voorstellen dat de TS langs een genius bar gaat voor controle dat de hem zo even bekijken en niet zien dat deze krom is. En als ik de historie van de TS zo al een tijdje volg, is dat de reparateur er alles aan gelegen om zoveel mogelijke claims af te wentelen op gebruikschade. Extra garantie, wat leuk lijkt voor de klant, maar als het nodig is en je telefoon ligt bij de reparateur en ze wijzen het af, wil je wél je telefoon terug. Dus betalen of pech, slimme business case imho. Ook al is het op een bullshit reden. En als ik vanaf het begin van de TS zie dat ze schermen met waterschade en met een foto (zonder enig bewijs dat het de telefoon is van TS) van waterschade en dat ze dan later zeggen dat hij krom is (ook zonder enig bewijs dat het de telefoon is van de TS), dan kan je toch bijna maar 1 conclusie trekken: ze naaien je een oor aan. Dus ik zou echt met je rechtsbijstand gaan praten om dit opgelost te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:26:
[...]

Ben ik de enige die het vreemd vind dat je helemaal lid wordt om dit te posten?

Ik bedoel we hebben het verhaal van de topic starter. Een bewijs van Apple en twee schimmige foto's.

Toch ga je als nieuw lid enorm de reparerende partij zitten verdedigen.

Edit: Ik zie in je stuk een aantal keer terug komen dat je meld dat de garantie verlopen is dat is echter niet zo, de topic starter heeft nog garantie via een webshop welke hem voor reparatie doorstuurt naar Microfix. Ook is het toestel niet voor een tweede keer opgestuurd maar daar gebleven, lees jezelf dus even in voordat je een pleidooi afsteekt.
En dan zegt ie ook nog dat de Apple Store niet alles weet :X De geniussen beschikken niet over alle kennis :+ Do not disrespect de Geniusbar..
Voelt een beetje als reclame/goedmaak praat van een medewerker van Microfix.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 08-06-2016 00:19 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Donstil en @AntonyterHorst. Ik ben een poos terug lid geweest van tweakers maar was mn account vergeten. Dus heb ik mezelf opnieuw aangemeld omdat ik dat makkelijker vond dan alles opgaan zoeken op mn telefoon. Ik weet niet waarom jullie zo wantrouwend zijn over nieuwe leden. maar sorry als het je niet aanstaat dat ik wat wilde toevoegen aan de discussie. Dat dit jouw mening niet bevestigt kan ik weinig aan veranderen. Als jullie zo met nieuwe leden omgaan vind ik dat maar vreemd. Sommige mensen lezen en zijn geen actief lid.

Dat ik niet alle informatie helder had is omdat ik op mijn telefoon niet kan zien wat er gezegd is nadat ik start met schrijven van een nieuwe reactie dus dan kan ik wel eens details missen. Ik heb de hele conversatie eerst gelezen voordat ik ging reageren. Dat er dan wel eens wat door elkaar wordt gehaald kan gebeuren. Ik ben ook niet perfect excuus daarvoor.

Ik wilde met goede bedoelingen uitleggen hoe de monteur tot die conclusie kwam. Het klopt dat ik zelf dit werk ook doe. Maar dat wil niet zeggen dat ik werk voor Microfix . Of deze partij wil verdedigen. Ik vind het namelijk zeer slordig en heb ook duidelijk gezegd dat de monteur geen poot heeft om op te staan met deze foto van vochtschade en de manier van afhandelen van de klacht. Maar omdat er een nieuwe case is gestart deze een tweede kans heeft gekregen om nog eens te kijken naar de telefoon. of ie nou voor de tweede keer is opgestuurd of daar ligt is dan iets wat onzinnig is om over te gaan vallen en voegt verder weinig toe. Hij is voor de tweede keer aangeboden. In geen enkele manier zal ik de eerste case kunnen verantwoordden zijnde waterschade vanwege deze onduidelijke foto. En heb uitgelegd waarom. De tweede kan ik wel verantwoordden als ik dit toestel zou behandelen. Maar dit heb ik uitgebreid uitgelegd.

Omdat deze telefoon gebogen is krijg je volgens de procedure een prijsopgave. Dit gebeurd bij elke klant die deze schade heeft. Nou zou je dit aan kunnen vechten maar daar weet ik vrij weinig van of dit nut heeft. Ook omdat de carry in garantie of hoe het mag heten vervalt met externe schade. Apple dingetje niet iets dat ik ga verzinnen om de werkwijze goed te praten. Maar dit gebeurt bij meerde merken zodra er schade wordt aangetroffen. Er wordt dan wel voor een lagere prijs voor een ander toestel gekeken bij Apple omdat deze eerder vervangt dan een reparatie uitvoert.

Je kan natuurlijk ook lezen wat je wilt lezen. Citaat "En dan zegt ie ook nog dat de Apple Store niet alles weet :X De geniussen beschikken niet over alle kennis :+ Do not disrespect de Geniusbar.."

Wat ik heb gezegd:
"Jouw toestel is ook licht gebogen wat waarschijnlijk niet opgemerkt is door de genius deze beschikken overigens niet over alle kennis voor dit soort claims. Dus hij kan het niet opgemerkt hebben. De specifieke kennis heeft de reparateur samen met zijn collega's die jouw toestel gaan behandelen. De genius heeft genoeg kennis om jou advies te geven. Dit advies is niet bindend"

Ik heb gezegd dat de Genius niet over specifieke kennis beschikt om een volledige diagnose te stellen maar wel advies kan geven. Ik ben in no way een apple fanboy dus de do not disrespect the Geniusbar gaat niet op bij mij. Apple is gewoon een electronica merk met af en toe defecte toestellen klaar. ik behandel vaak genoeg toestellen waarbij bepaalde schade die in de case niet gemeld wordt voorkomt.

In geen enkele manier is het de bedoeling geweest om iemand te verdedigen. Dat je dat uit mijn stukje op pikte is dan wat je zelf wilt lezen. Ik heb mijn best gedaan om onafhankelijk advies te geven. En gekeken naar dit toestel volgens de gegeven informatie. En deze conclusie komt er bij elke andere reparateur ook uit wanneer dit toestel opnieuw wordt bekeken. Ik kan daar weinig aan veranderen. De monteur heeft fouten gemaakt met zijn constatering maar bij een tweede case is er schade geconstateerd die vervolgens leidend wordt voor deze case. vanwege niet voldoende bewijs van vochtschade. Nu is het aan OP om aan te tonen dat deze schade er niet was. Zo krom gaat dat. Ik kan er verder niets van maken. Misschien een creatief iemand in consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid bedankt voor de snelle reactie. ik heb dankzij hem mijn oude account weer kunnen vinden. Was vergeten dat de naam niet zoveel verschilde en uit gemakzucht maak je wel eens een fout. Dus ga niet roepen dat ik geband was omdat ik zogenaamd microfix wilde verdedigen ;) Was clone account blijkbaar dus dat is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020

Nou ik vind het apart dat volgens jou de genius niet bevoegd is en niet genoeg kennis heeft.
Waarom kunnen ze dan wel ter plekke zelf toestellen repareren?
En zelf een koe kan zien dat dit toestel op de foto krom is, dan was een genius dat ook opgevallen?
Vind het allemaal maar krom jou verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Als er een partij bevoegd is dan is het wel de genius bar. Zij worden direct door Apple getraind. Het IS zelfs Apple.

En trouwens, een genius gaat nooit zomaar een toestel openmaken met een buiging. Het terugplaatsen van het scherm zal dan voor problemen kunnen zorgen. Er zal dus altijd eerst op buiging gecontroleerd worden voordat ze het toestel openmaken. En de iPhone op de foto is dermate krom dat dat wel moet zijn opgevallen mocht dat destijds aanwezig zijn.

1) Het feit dat de genius het toestel heeft opengemaakt en geen issue's heeft geconstateerd
2) en de TS zelf claimt dat er geen buiging in de telefoon zat
3) allereerst door microfix een vage foto van de internals waar niks mis mee is (als het zo'n grote buiging was, dan hadden ze dat wel als eerst gestuurd/vermeld)
Leid mij ertoe om microfix te verdenken van fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Wat een onzin ... ik ben recentelijk bij apple geweest omwille van een probleem met mijn scherm van mij 6 Plus en de persoon aan de Genius bar onderzocht het toestel en het eerste wat ze doen alvorens een toestel open te maken is inderdaad te controleren op buigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
@TS blijkbaar is dit reparatie centrum (Microfix) officieel erkend door Apple. Ik zou daarom eens bellen met de Apple Care lijn (ook al heb je dat niet) en ze eens haarfijn uitleggen wat er gaande is en dat je dit niet op prijs stelt van een door Apple goedgekeurd bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 06:51:

Je kan natuurlijk ook lezen wat je wilt lezen. Citaat "En dan zegt ie ook nog dat de Apple Store niet alles weet :X De geniussen beschikken niet over alle kennis :+ Do not disrespect de Geniusbar.."

Wat ik heb gezegd:
"Jouw toestel is ook licht gebogen wat waarschijnlijk niet opgemerkt is door de genius deze beschikken overigens niet over alle kennis voor dit soort claims. Dus hij kan het niet opgemerkt hebben. De specifieke kennis heeft de reparateur samen met zijn collega's die jouw toestel gaan behandelen. De genius heeft genoeg kennis om jou advies te geven. Dit advies is niet bindend"

Ik heb gezegd dat de Genius niet over specifieke kennis beschikt om een volledige diagnose te stellen maar wel advies kan geven. Ik ben in no way een apple fanboy dus de do not disrespect the Geniusbar gaat niet op bij mij. Apple is gewoon een electronica merk met af en toe defecte toestellen klaar. ik behandel vaak genoeg toestellen waarbij bepaalde schade die in de case niet gemeld wordt voorkomt.
Laat me je dit vertellen, een vriend van me is zo'n Genuis in de Genuisbar. Die gasten weten echt haarfiijn hoe je schade moet herkennen en herstellen. Ik heb veeeel meer vertrouwen in hun dan in zo'n repair center. Zelf ook al slechte ervaringen met Dynafix bijvoorbeeld gehad. Niet zozeer vanwege garantie issues, want alles is kosteloos afgehandeld. Maar ze deden gewoon maar wat, toestel is 3x terug geweest, van alles vervangen maar het probleem was er nog. Heb uiteindelijk het probleem zelf maar opgelost. |:( En dat zijn dan de Experts? Ongetwijfeld zullen ze veel weten en wellicht vaardig zijn, maar zij hebben ook gewoon de tijd niet om een probleem dat niet a la minute optreed op te lossen. Ze mogen er waarschijnlijk gewoon niet meer tijd aan besteden.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online

Er zijn verder geen foto's gemaakt, alleen de foto's die ik hier ook gepost heb. Zoals je kan zien is er niks gemarkeerd. Daarnaast heeft iedereen hier de foto bekeken en iedereen ziet duidelijk dat de indicator wit is. Zie jij wat anders?
Dat is het eerste waar ze naar kijken en zo'n gebogen toestel zou sowieso opgemerkt worden. Kan je mij uitleggen waar jij het vandaan hebt dat de Genius niet over deze kennis beschikt? Een jaar terug was een gebogen iPhone wereld nieuws, en jij komt hier vertellen dat een Genius daar niets van afweet? 8)7
Ik weet niet waar je het hier over hebt, maar ik heb recht op 2 jaar garantie (recht op een deugdelijk product). Als het toestel bij Apple zelf aangeschaft zou zijn, had ik daar ook recht op 2 jaar garantie. Van een iPhone mag en kan je niet verwachten dat hij buigt. Los daarvan was mijn toestel recht en niet krom. Daarnaast was er in de eerste controle alleen waterschade geconstateerd. Ik kwam daarna met mijn nota van de store en nu 'plotseling' is mijn toestel gebogen. Ik mag hopen dat het toestel grondig is gecontroleerd tijdens de eerste controle maar ik heb zo mijn twijfels. Mocht dat niet zo zijn geweest, dan hebben ze daar al fouten gemaakt.
Het toestel zit gewoon nog in de garantieperiode. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Het toestel is maar één keer opgestuurd en sindsdien is hij nog steeds in het reparatiecentrum van Microfix.
Dat heb ik al aangetoond doordat ik eerst naar de Apple Store ben gegaan.
Als het toestel werkelijk zo gebogen zou zijn als op de foto, dan zouden ze bij hun eerste conclusie dat vastgesteld moeten hebben. Dat klopt dus helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 08-06-2016 15:25 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Sorry maar ik lach me echt helemaal stuk intern. Hoe krijgen ze het verzonnen. Vraag ze alsjeblieft om een foto van de kromming. Ik durf te wedden dat iedere genius dit per direct opvalt. Ik zie het zelf namelijk ook gelijk als ik een toestel in handen krijg. Er is sowieso een bekangrijk detail bij de volume knoppen wat per direct opvalt bij iedere verbogen iphone (of het nu een 5 of een 6 is maakt dan niet uit).

Ik weet iig wel dat ik een toestel niet bij hun ga laten repareren XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
supersnathan94 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:48:
Sorry maar ik lach me echt helemaal stuk intern. Hoe krijgen ze het verzonnen. Vraag ze alsjeblieft om een foto van de kromming. Ik durf te wedden dat iedere genius dit per direct opvalt. Ik zie het zelf namelijk ook gelijk als ik een toestel in handen krijg. Er is sowieso een bekangrijk detail bij de volume knoppen wat per direct opvalt bij iedere verbogen iphone (of het nu een 5 of een 6 is maakt dan niet uit).

Ik weet iig wel dat ik een toestel niet bij hun ga laten repareren XD.
Heb je de foto van de kromming niet gezien?

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
RWK__ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Heb je de foto van de kromming niet gezien?
Aha ik dacht dat die van een random toestel kwam van the internets. No way dat een genius zou zeggen dat die nog in de garantie zit. Direct rechtsbijstand erbij halen. Dit gaat em niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Een update voor de geïnteresseerden:

Ik heb afgelopen week mijn rechtsbijstand ingeschakeld, maar hier is nog verder niets mee gebeurd. Mocht het onderstaande allemaal niet lukken, dan kan ik altijd hierop terugvallen.

Ik heb navraag gedaan bij Apple en blijkbaar heeft Microfix het toestel dus daadwerkelijk opgestuurd naar de servicecentrum van Apple.

Bij de eerste controle @Microfix is geconstateerd dat het toestel vochtschade heeft.
Bij de tweede controle @Apple is geconstateerd dat het toestel gebogen is.

De senior advisor vond het wel erg vreemd dat bij de eerste controle vochtschade is geconstateerd. Hij kon zelf niets uit de foto opmaken waaruit zou blijken dat er vochtschade aanwezig zou zijn op het toestel. Daarnaast vond hij het ook vreemd dat er bij de eerste controle de buiging niet opgemerkt is. Dit zou iedereen moeten opmerken. Daarnaast ook nog mijn bewijs dat ik het toestel vooraf gecontroleerd heb bij de Apple Store, was de advisor ook van mening dat iets hier niet goed gegaan is. Toestel ben ik nu zo'n kleine 4 weken kwijt en dan kan er van alles gebeurd zijn.

De senior advisor heeft uiteindelijk een uitzondering gegeven dat het toestel kosteloos binnen de garantie vervangen mag worden. Dat is goed nieuws ( :D ), maar..

Hier moet Microfix en/of Mobiel.nl wel akkoord mee gaan had de advisor erbij verteld. Mochten zij daar niet akkoord mee gaan, dan zou ik het toestel wel alsnog bij Apple zelf mogen repareren. Enige nadeel is wel dat ik 50 euro (onderzoekskosten) moet betalen, mochten zij daar niet akkoord mee gaan en ik mijn toestel terug wil. Heb inmiddels een e-mailbericht verstuurd en telefonisch contact opgenomen met Mobiel.nl maar die hebben verder niks vernomen van Apple, dus het blijft nog afwachten.

Ik neem aan dat mocht het zo zijn dat zij de uitzondering van de advisor afwijzen en ik mijn toestel terug wil, moet ik dan alsnog voldoen aan de onderzoekskosten? Het zou mij niet verbazen als Microfix hier ook moeilijk om gaan doen, maar ja het is nog afwachten.

Wil iedereen bedanken voor alle reacties. Waardeer het enorm! _/-\o_

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Yor

Yor1313#2571

Je hebt gewoon geluk gehad nu, want wie zegt ons dat in de periode tussen je Apple Store bezoek en het daadwerkelijk opsturen er niets gebeurd is? Juist, Niemand.

Zoals je de zaak nu beschrijft, kun je dus met een iPhone naar de Apple Store gaan, die laten checken, hem dan goed verbuigen of laten zwemmen en dan bij eventuele problemen jezelf beroepen op een momentopname dat het ding door een Genius bekeken werd.

Snap niet dat niemand hier dat eerder ter sprake heeft gebracht.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:55:
Je hebt gewoon geluk gehad nu, want wie zegt ons dat in de periode tussen je Apple Store bezoek en het daadwerkelijk opsturen er niets gebeurd is? Juist, Niemand.

Zoals je de zaak nu beschrijft, kun je dus met een iPhone naar de Apple Store gaan, die laten checken, hem dan goed verbuigen of laten zwemmen en dan bij eventuele problemen jezelf beroepen op een momentopname dat het ding door een Genius bekeken werd.

Snap niet dat niemand hier dat eerder ter sprake heeft gebracht.
De periode van controle in de Apple Store en het daadwerkelijk verzenden van het toestel was 1 dag. Maandag gecontroleerd en dinsdag verzonden. Uiteraard heel goed verpakt.

Uit de eerste controle die door Microfix is uitgevoerd is door hun geconstateerd dat het toestel vochtschade heeft, terwijl er op de foto niets te zien is. De senior advisor heeft ook niks kunnen opmaken uit de foto die naar mij verzonden is. Tijdens de eerste controle was er nog geen sprake van een gebogen toestel, anders zou dat (natuurlijk) gemeld worden. Het toestel werd alleen afgewezen op het feit dat het toestel vochtschade had.

Uit de tweede controle bij de servicecentrum van Apple is geconstateerd dat het toestel gebogen is. In dit geval kan het zijn dat er iets mis is gegaan tijdens de verzending, maar dat is dan niet mijn fout.

Of ik geluk heb gehad? Nee, eerder pech want heb mijn toestel nog steeds niet en we zijn nu al een maand verder. Daarnaast, zou ik minder sterk in mijn schoenen staan als ik het toestel niet vooraf gecontroleerd zou hebben. Dat heeft toch wel geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 24-06-2016 15:13 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Yor

Yor1313#2571

RWK__ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:11:
[...]

De periode van controle in de Apple Store en het daadwerkelijk verzenden van het toestel was 1 dag. Maandag gecontroleerd en dinsdag verzonden. Uiteraard heel goed verpakt.

Uit de eerste controle die door Microfix is uitgevoerd is door hun geconstateerd dat het toestel vochtschade heeft, terwijl er op de foto niets te zien is. De senior advisor heeft ook niks kunnen opmaken uit de foto die naar mij verzonden is. Tijdens de eerste controle was er nog geen sprake van een gebogen toestel, anders zou dat (natuurlijk) gemeld worden. Het toestel werd alleen afgewezen op het feit dat het toestel vochtschade had.

Uit de tweede controle bij de servicecentrum van Apple is geconstateerd dat het toestel gebogen is. In dit geval kan het zijn dat er iets mis is gegaan tijdens de verzending, maar dat is dan niet mijn fout.

Of ik geluk heb gehad? Nee, eerder pech want heb mijn toestel nog steeds niet en we zijn nu al een maand verder. Daarnaast, zou ik minder sterk in mijn schoenen staan als ik het toestel niet vooraf gecontroleerd zou hebben. Dat heeft toch wel geholpen.
Ik snap je verhaal, neemt niet weg dat de controle door de Genius niks bewijst: Je had immers in de tussentijd een ongelukje met je Phone kunnen hebben...In één dag tijd kan je heel wat uitspoken.

Dat het herstelcentrum waterschade opgeeft en wellicht niet verder kijkt naar de verbuiging, zegt eerder iets over de interne procedures daar. Waterschade is natuurlijk een killer voor een iPhone, dus waarom verder kijken? Nogmaals, je hebt gewoon geluk gehad.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:31:
[...]

Ik snap je verhaal, neemt niet weg dat de controle door de Genius niks bewijst: Je had immers in de tussentijd een ongelukje met je Phone kunnen hebben...In één dag tijd kan je heel wat uitspoken.

Dat het herstelcentrum waterschade opgeeft en wellicht niet verder kijkt naar de verbuiging, zegt eerder iets over de interne procedures daar. Waterschade is natuurlijk een killer voor een iPhone, dus waarom verder kijken? Nogmaals, je hebt gewoon geluk gehad.
Inderdaad, een ongelukje kan iedereen overkomen, maar als dat zou gebeuren dan had ik het toestel helemaal niet opgestuurd voor reparatie binnen de garantie. Ik snap eigenlijk niet wat geluk hier mee te maken heeft? Ik had gewoon recht op garantie?

Inmiddels net een bevestiging gekregen dat ik een vervangend toestel morgen binnen krijg. :D

hi!

Pagina: 1