win 98, ik heb twee p166's die wil ik in een netwerk hebben, ik heb geen crosslink dus uit armoede een 8-utp hub. De ene pakt het netwerk perfect en die andere krijg ik helemaal niets op gedaan. Er zit nu een kabelmodem op en de netwerkkaart zelf doet het perfect. Een vriend zei dat met een icoontje "netwerkomgeving" hij het voor elkaar kan krijgen maar die zit er niet op. Wat ik ook probeer, dat icoontje is er niet en krijg ik niet. Wie helpt mij?
Verwijderd
D'r in moeten:
- Client voor MS netwerken
- Netwerkadapter
- TCP/IP
verder geef je ze allebei een ipnummer en probeer ze ff te pingen
dan zou t goed moeten zijn
- Client voor MS netwerken
- Netwerkadapter
- TCP/IP
verder geef je ze allebei een ipnummer en probeer ze ff te pingen
dan zou t goed moeten zijn
Als dat icoontje er niet is, heb je waarschijnlijk je network rommel niet geinstalleerd. Dus effe in je control panel -> add/remove software, netwerk installeren.
En dan aan de gang met de post van ZeroX15
En dan aan de gang met de post van ZeroX15
Verwijderd
natuurlijk bestands- en printerdeling niet vergeten te installeren he! anders zien ze mekaar nog nie bij netwerkomgeving
Het wil allemaal niet. Ik heb hier in de windowssoftware niets minder staan dan in die andere computer. Als ik een Ip adres instel heeft dat alleen tot gevolg dat mijn kabelmodem het niet meer doet. Maar er is nog steeds geen icoontje van netwerkomgeving op mijn bureaublad. Ik heb voor de rest al die adapters en protocollen al geinstalleerd en er af gehaald enz,
Heb je wel het icoontje van netwerkomgeving in je configuratie scherm ?
En zo ja, wat komt daar allemaal in voor ?
En zo ja, wat komt daar allemaal in voor ?
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Ben je niet de verkeerde netwerkadapter aan t instellen???Op maandag 25 juni 2001 14:42 schreef aapnootmies het volgende:
Het wil allemaal niet. Ik heb hier in de windowssoftware niets minder staan dan in die andere computer. Als ik een Ip adres instel heeft dat alleen tot gevolg dat mijn kabelmodem het niet meer doet. Maar er is nog steeds geen icoontje van netwerkomgeving op mijn bureaublad. Ik heb voor de rest al die adapters en protocollen al geinstalleerd en er af gehaald enz,
Je moet er 2 hebben he... 1 voor je kabelmodem en 1 voor je LAN
client microsoft nw
externe toegangssadapter
ne2000 compatible
ipx/spx protocol externe toegang
idem ne200 compa
tcp/ip ext toeg
idem ne200 comp
Best en print deling voor msft netw
aanmelding:
client voor msft nw's.
Volgens mij moet ik met dit rijtje al lang een netwerkomgevings icoontje hebben verdient.
externe toegangssadapter
ne2000 compatible
idem ne200 compa
tcp/ip ext toeg
idem ne200 comp
aanmelding:
client voor msft nw's.
Volgens mij moet ik met dit rijtje al lang een netwerkomgevings icoontje hebben verdient.
Je hebt maar 1 netwerkkaart, het is dan OF netwerk OF kabelmodem.....voor het netwerk heb je een 2e kaart nodig.Op maandag 25 juni 2001 15:10 schreef aapnootmies het volgende:
client microsoft nw
externe toegangssadapter
ne2000 compatible
idem ne200 compa
tcp/ip ext toeg
idem ne200 comp
aanmelding:
client voor msft nw's.
Dat weet ik... dat is nu even niet aan de orde. Ik wil gewoon die netwerkomgeving icoon vinden. Die moet ik ook hebben als ik een kabelmodem heb. Ik heb ook al talloze keren die kabelmodem er af gegooid en dan gespeeld maar dat heeft ook geen effect. Waar komt dat icoontje vandaan? Zijn er toevallig mensen die ook geen icoontje hebben en zo ja: hebben die een netwerk kaart? Zijn er ook andere mensen met een netwerk kaart die dat ding niet hebben? Wat is de zin van het leven? Hoeveel kost een stevige dosis antidepressiva tegenwoordig?
Verwijderd
raar
Op maandag 25 juni 2001 12:18 schreef aapnootmies het volgende:
win 98, ik heb twee p166's die wil ik in een netwerk hebben, ik heb geen crosslink dus uit armoede een 8-utp hub. De ene pakt het netwerk perfect en die andere krijg ik helemaal niets op gedaan. Er zit nu een kabelmodem op en de netwerkkaart zelf doet het perfect. Een vriend zei dat met een icoontje "netwerkomgeving" hij het voor elkaar kan krijgen maar die zit er niet op. Wat ik ook probeer, dat icoontje is er niet en krijg ik niet. Wie helpt mij?
Klinkt misschien een beetje dom hoor maar wat voor kabel modem heb je?? Is het zo'n casema geval wat je aan je compoort moet hangen?Op maandag 25 juni 2001 15:42 schreef aapnootmies het volgende:
Dat weet ik... dat is nu even niet aan de orde. Ik wil gewoon die netwerkomgeving icoon vinden. Die moet ik ook hebben als ik een kabelmodem heb. Ik heb ook al talloze keren die kabelmodem er af gegooid en dan gespeeld maar dat heeft ook geen effect. Waar komt dat icoontje vandaan? Zijn er toevallig mensen die ook geen icoontje hebben en zo ja: hebben die een netwerk kaart? Zijn er ook andere mensen met een netwerk kaart die dat ding niet hebben? Wat is de zin van het leven? Hoeveel kost een stevige dosis antidepressiva tegenwoordig?
En het icoontje netwerk omgeving op je bureablad zou zichtbaar moeten zijn op het moment dat je een kant en klaar netwerk hebt. Dus een client er op protocol adapter en eventueel een service.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Ik kom er ook al niet uit.
Ja ik heb al die dingen in mijn netwerk staan, maar dat helpt niet. Ik heb een zeelandnet kabelmodem op irc3=netwerk kaart. Het is een standaard com21.
Dit is een IBM computer waar ik ook al geen cdromdrive op aan de praat krijg, anders had ik al lang windows er op nieuw op gegooid.
Ja ik heb al die dingen in mijn netwerk staan, maar dat helpt niet. Ik heb een zeelandnet kabelmodem op irc3=netwerk kaart. Het is een standaard com21.
Dit is een IBM computer waar ik ook al geen cdromdrive op aan de praat krijg, anders had ik al lang windows er op nieuw op gegooid.
Sorry, maar ik kan je ff iet meer volgen.Op maandag 25 juni 2001 16:27 schreef aapnootmies het volgende:
Ik kom er ook al niet uit.
Pak es voor de gein je handleiding die meegeleverd is met je Abo en ga daar eens mee aan de slag, heb je alles ingesteld ip nrs e.d.
Dan werkt of netwerkkaart niet of je drivers zijn brak.
Als je je kabelmodem aansluit heb je achterop je netwerkkabel wel activity leds aan?
> Pak es voor de gein je handleiding die meegeleverd is met je Abo en ga daar eens mee aan de slag,
Uhm, geen handleiding.
> heb je alles ingesteld ip nrs e.d.
Nu niet, maar als ik ze instel voor het netwerk dan krijg ik nog geen netwerkomgeving.
> Dan werkt of netwerkkaart niet of je drivers zijn brak.
Standaard windowsdriver voor deze kaart. Super compatible.
> Als je je kabelmodem aansluit heb je achterop je netwerkkabel wel activity leds aan?
Jep. Alles werkt, de hub geeft ook aan dat er 2 computers op zitten.
Als niemand het weet he, kan ik dan ik hoger beroep?
Uhm, geen handleiding.
> heb je alles ingesteld ip nrs e.d.
Nu niet, maar als ik ze instel voor het netwerk dan krijg ik nog geen netwerkomgeving.
> Dan werkt of netwerkkaart niet of je drivers zijn brak.
Standaard windowsdriver voor deze kaart. Super compatible.
> Als je je kabelmodem aansluit heb je achterop je netwerkkabel wel activity leds aan?
Jep. Alles werkt, de hub geeft ook aan dat er 2 computers op zitten.
Als niemand het weet he, kan ik dan ik hoger beroep?
In dat geval, al je netwerkspul deinstallen, en weer herinstallen. NIC eruit, nieuwste driver downen.Op dinsdag 26 juni 2001 15:09 schreef aapnootmies het volgende:
laatste poging...
Ik neem aan dat je wel bij je *.cab files kunt komen, want die heb je nodig... (Ivm geen CD-rom) dus ff over het netwerk de \\cdrom\windowscd\"setup" map op je disk raggen.
Aannames zijn fataal.
Pagina: 1