Muziek luisteren vanaf telefoon met ''ouder'' B&O systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06-2021
Beste forumleden,

Ik ben echt een leek als het op gebied van audio aankomt. Het enige wat ik hoor is of het geluid voor mij goed klinkt, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

Ik zit met het volgende:
Ik heb sinds kort de beschikking over een B&O Beosound 4 audiosysteem en twee B&O Beolab penta's mk2. Deze penta's zijn volgens mij al wel 20 jaar oud, maar het geluid is naar mijn mening nog steeds prima. De Beosound 4 is een paar jaar oud, maar heeft volgens mij geen aansluitingen voor de telefoon. Ik zou eigenlijk graag via bluetooth ofzo mijn telefoon willen aansluiten op deze penta's(evt. in combinatie met Beosound4), maar heb geen idee of hier mogelijkheden voor zijn. Ik ben niet in staat om honderden euro's uit te geven, dus ik zoek eigenlijk naar een goedkope oplossing.

Meer kan ik er eigenlijk niet van maken, maar als de onduidelijkheden zijn vraag gerust. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Superman_FCT schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:17:
.... maar heb geen idee of hier mogelijkheden voor zijn...
Dus dan sla je een zoekmachine naar keuze open en ga je zoeken. Op GoT verwachten we toch meer eigen inzet dan de huidige TS. Veel tekst maar weinig concreets.

Met de term "streamen" moet je toch al een heel eind komen. Genoeg apparatuur die dan naar boven komt. Van een paar tientjes tot meerdere malen "het gestelde" budget. De Beosound heeft zo te zien stereo RCA in en al gaat heel veel tegenwoordig digitaal is de oude vertrouwde RCA nog goed vertegenwoordigd (al dan niet met een verloop vanaf 3,5 mm jack).

Google laat mij op de genoemde term zo enkele producten zien van bijvoorbeeld Logitech, Teufel en Google.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je beste optie is denk ik een Chromecast Audio + een verloopje van 3,5mm naar RCA. Klaar voor rond de 40 euro?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Kan je een foto maken van de aansluiting van je B&O? Volgens mij heb jij geen RCA aansluiting maar een ongangbaar ander soort connector.

Iets als dit?

https://www.beoworld.org/assets/thumbnails/leepix_11.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door laurentbas op 02-06-2016 18:28 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
laurentbas schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:26:
Kan je een foto maken van de aansluiting van je B&O? Volgens mij heb jij geen RCA aansluiting maar een ongangbaar ander soort connector.

Iets als dit?

https://www.beoworld.org/assets/thumbnails/leepix_11.jpg
Het audiosysteem staat nog niet thuis bij mij.Onderstaande link zijn de aansluitingen van de Beosound 4. Gisteren nog gekeken en daar zijn de 2 powerlinks aansluitingen in gebruik voor beide penta's.

https://www.gebruikershan...ing-381785.html?page=0022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er bestaan bluetooth modules met een 3,5mm jack, dus die zou je met een verloopkabeltje aan je AUX tulp aansluiting kunnen hangen.

Zie hier.

Een Chromecast Audio zou ook kunnen op dezelfde manier.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman_FCT
strandbal schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:30:
Er bestaan bluetooth modules met een 3,5mm jack, dus die zou je met een verloopkabeltje aan je AUX tulp aansluiting kunnen hangen.

Zie hier.

Een Chromecast Audio zou ook kunnen op dezelfde manier.
Ik heb zelf een iphone en maak erg veel gebruik van Itube/playtube, dat kan ik vanaf Chromecast Audio niet streamen ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik heb zo'n bluetooth adapter van een paar tientjes, werkt perfect.

Blijft alleen de vraag over wat de inputs zijn aan de B&O apparatuur. Die link die je stuurde laat een AUX IN zien, dus dat komt goed.
Pagina: 1