Hosting voor backups

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05

Saven

Administrator

Topicstarter
Hola,

Ik ben sinds enige tijd verhuisd van webhoster (VPS). Bij mijn vorige kreeg ik er 'gratis' X GB aan backupruimte bij (een externe ftp-server). Je raad het al, nu dus niet meer :P

Ik zit te denken wat het handigste en financieel aantrekkelijk is. In principe hoeft er alleen maar (s?)FTP access te zijn en 50+GB aan diskspace. De standaard webhosters zijn véél te duur als je zoveel ruimte nodig hebt, thuis hosten zie ik niet echt zitten ook al is het een backup. Dan blijft naar mijn idee nog maar een optie open: nog een vpsje maar dan wat minder krachtig, kost zo'n 10 euro per maand.

Vind ik stiekem nog veel, ik dacht eigenlijk voor 5 euro per maand (excl btw) wel iets te kunnen vinden. Maar wellicht weet een mede-tweaker nog een mooie oplossing waar ik niet aan heb gedacht? Wil het liefst gewoon de backups uit DirectAdmin backup planner kunnen pompen via FTP naar de andere server :P

Beste antwoord (via Saven op 03-06-2016 16:50)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Als je alleen maar storage nodig hebt, €3,50 p/m bij Strato voor HiDrive 100GB. Of €7,50 p/m voor 1000GB.

https://www.strato.nl/cloud-storage/

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 03-06-2016 13:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet niet of de site van ze een beetje "defect" is maar je kan een unmanaged server al voor 5Euro/ex krijgen: www.kimsufi.nl Dat gezegd hebbende; ze bieden via www.ovh.nl ook hosting aan vanaf 3 Euro/maand en dat is inclusief snapshots van je instance.

Voor de rest weet ik even niet waar je voor weinig geld terecht kan. Er zijn hier en daar wel wat akties/startups te vinden die in de buurt komen van je gewenste budget maar iets met "gokken & meten" ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm ovh wordt wel weer prijzig met zoveel gb's. Misschien toch maar de instap vps bij transip anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Of stop het gewoon in AWS S3, Infrequent Access Storage, dan heb je 1TB voor 6-7 euro, of glacier voor nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Saven schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:06:
Hmm ovh wordt wel weer prijzig met zoveel gb's. Misschien toch maar de instap vps bij transip anders :P
Prijzig? Oke, dan heb ik mogelijk jouw startpost niet goed gelezen? De KS unmanaged servers zijn vanaf 500GB voor 4.99 ex. BTW.

Eventueel, maar je kan per maand of per gebruikt uur betalen; Vultr.com of Digitalocean.com hebben VPS'en. Lees alleen wel ff heel goed wat de uur-kosten zijn en/of wat je mogelijk "downtime" hiervoor is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
MAX3400 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:20:
[...]
Prijzig? Oke, dan heb ik mogelijk jouw startpost niet goed gelezen? De KS unmanaged servers zijn vanaf 500GB voor 4.99 ex. BTW.
Ik denk dat TS op 'VPS' heeft geklikt ipv. de dedicateds.

Verder, zelfde categorie als OVH:

Online.net (1 TB / 8,99)

Heel veel goedkoper gaat het niet worden, tenzij je de categorie 'geen idee of je VPS er volgende maand nog is' meerekent:

Time4VPS (1,49 per 500 GB bij jaar vooruit) - op 'storage' klikken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Als je alleen maar storage nodig hebt, €3,50 p/m bij Strato voor HiDrive 100GB. Of €7,50 p/m voor 1000GB.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 03-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hehe ik keek inderdaad bij cloud/vps ipv dedicated. Dedicated voor die prijs is iets weinig horsepower denk ik.
Wildfire schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:42:

Kijk eens, dit is zeker interessant. Beetje jammer dat je 4,50 extra moet betalen voor (s)ftp toegang. Als er iemand anders misschien nog iets weet hoor ik het graag, anders gaan we voor deze optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Saven schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:48:
Hehe ik keek inderdaad bij cloud/vps ipv dedicated. Dedicated voor die prijs is iets weinig horsepower denk ik.

[...]

Kijk eens, dit is zeker interessant. Beetje jammer dat je 4,50 extra moet betalen voor (s)ftp toegang. Als er iemand anders misschien nog iets weet hoor ik het graag, anders gaan we voor deze optie :)
Ik heb anders toch echt gewoon FTP, FTPS en SFTP toegang zonder daarvoor extra te betalen.

Ik zie op de site inderdaad dat extra protocollen extra geld kosten. Raar. Wellicht is dat later ingevoerd, ik heb mijn HiDrive account al een tijdje. Zit nu dankzij een actie van een tijd terug op 250GB voor €2,50 per maand.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 03-06-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik backup naar Google Cloud Storage. Nearline storage kost €0.01 per GB per maand.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Wildfire schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Ik heb anders toch echt gewoon FTP, FTPS en SFTP toegang zonder daarvoor extra te betalen.
zie ik iets over het hoofd? :+ of is het gewoon veranderd tegenwoordig? tijdens het bestellen staat aangegeven dat dit erbij moet wil je daar gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Saven schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:53:
[...]

zie ik iets over het hoofd? :+ of is het gewoon veranderd tegenwoordig? tijdens het bestellen staat aangegeven dat dit erbij moet wil je daar gebruik van maken
Heb m'n post al geëdit.

Ik heb even gekeken, ik zit al sinds eind 2013 bij Strato dus wellicht dat ik die protocollen heb als erfenis uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

CyBeR schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:53:
Ik backup naar Google Cloud Storage. Nearline storage kost €0.01 per GB per maand.
Google kent voor nearline storage een "retrieval pricing". Als ik het goed begrijp betaal je dus ook om je data weer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wildfire schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Google kent voor nearline storage een "retrieval pricing". Als ik het goed begrijp betaal je dus ook om je data weer te downloaden.
Dat is gewoon data transfer, ja, afgerekend per gigabite verstuurd. Het is niet zoals amazon waar je rustig een paar duizend euro kwijt bent voor data retrieval.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
CyBeR schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Dat is gewoon data transfer, ja, afgerekend per gigabite verstuurd. Het is niet zoals amazon waar je rustig een paar duizend euro kwijt bent voor data retrieval.
Dat is ook alleen bij Glacier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, het is wel iets waar je rekening mee zult houden. Bij diensten zoals HiDrive van Strato heb je gewoon een all-in bedrag: al download je elke dag je backup, dat kost je niets extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Wildfire schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:53:
Tsja, het is wel iets waar je rekening mee zult houden. Bij diensten zoals HiDrive van Strato heb je gewoon een all-in bedrag: al download je elke dag je backup, dat kost je niets extra.
En eerlijk is eerlijk, ik snap niet zo veel van die andere diensten. Wil gewoon lekker makkelijk via (s)ftp de backups vanuit directadmin kunnen overpompen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Megamind schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Dat is ook alleen bij Glacier.
En als je al je data nu wil hebben. Als je een maand lang gestaag wil downloaden, hoeft het niet veel te kosten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Saven schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:21:
[...]

En eerlijk is eerlijk, ik snap niet zo veel van die andere diensten. Wil gewoon lekker makkelijk via (s)ftp de backups vanuit directadmin kunnen overpompen :P
Ik ben iig erg tevreden over de Strato HiDrive. Ze hebben zelfs een app voor m'n Synology NAS. Lekker handig, elke nacht synced m'n PC m'n Firefox en Thunderbird profiel naar de NAS, de NAS draait elke nacht een backup :)

M'n minder snel groeiende muziek- en foto-collectie staat ook op de NAS. Gaat ook netjes mee naar de HiDrive :)

Pagina: 1