ISA verlengkabel voor displaymod

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Laatst kon ik goedkoop aan een paar diag POST-cards komen (heb er al een topic over gezet mbt de codes voor verschillende BIOS typen, dus utfs als je niet weet wat een POST-card is).

Enfin, eentje gaat in gebruik als POST card voor diag doeleinden, maar meer dan 1 heb ik niet nodig. Maar ze lichten wel als geweldige kerstboompjes op, dus ik zat te denken- casemod :9~

Wat ik wil doen is de kaart aan de voorkant van het systeem bevestigen zodat hex display en de 35-tal ledjes van buiten zichtbaar zijn (is ff wat anders dan de iPanel >:) ).

Goed, over gaten dremelen etc. weet ik genoeg, maar de hamvraag is: hoe krijg ik die ISA kaart die voorin m'n kast zit verbonden met dat ene ISA slotje onderin?

Ik weet dat er ISA (verleng)kabels bestaan (zag laatst een 8-bit versie in een grabbelton), maar heeft iemand enig idee waar een 16-bit versie te vinden zou zijn, en (belangrijker) of er stabiliteitsissues kunnen zijn? (leuk om mbv de hex display de vastlopers te kunnen verklaren, maar het is niet de bedoeling dat dat ding ze gaat maken!)

Oslik blyat! Oslik!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hmm nice id!, maar waarom verplaats je de leds gewoon niet van je kaart naar je front van je case, je hebt er toch meerdere zeg je , dus ach als het mislukt,, jammer dan..

lijkt me veiliger dan met van die tropische verleng rommelbeginnene, hee maar, kun je niet een isa experimenteer print kopen, en zodoende de boel verlengen, dua van die exp print draadjes solderen en dan op de aansluiting van je hex kaart... Ok veel werk maar goed....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
hmm nice id!, maar waarom verplaats je de leds gewoon niet van je kaart naar je front van je case, je hebt er toch meerdere zeg je , dus ach als het mislukt,, jammer dan..
Omdat er meer dan alleen LEDs op zit- een stuk of 12 ICs en nog wat weerstandjes. Bovendien is het naast allemaal lampies ook leuk om idd een werkende diag display te hebben. Maar goed, de brute-force methode van draardjes solderen had ik niet over nagedacht. ISA-experimenteerkaart is niet nodig lijkt me- gewoon een ouwe kaart nemen en alles boven de connectors loszagen moet lukken. Maar goed, ik ben in zoverre lui dat ik liever een kant-en-klare kabel neem als die makkelijk te krijgen is.

Iemand enige idee over potentiele stabiliteitsissues (lijkt me niet- die kaart hangt passief aan de bus, maar je weet maar nooit)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik heb wel een isa riser liggen uit een ouwe 486, die gaat van 1 isa naar 3 is poorten [was een 8cm dikke desktop kast]

tis dus gewoon een isa poort met een kabel eraan, en dan 3 andere isa poorten. Het ide moet dus kunnen, maar die van mij kun je niet kopen sorry