RAM upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Siebelef55
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-04-2021
hallo,
Een vriend vroeg om hem te helpen om het ram geheugen van zijn macbook pro medio 2009 uit te bereiden.
Het gaat om dit exemplaar. Er zit op dit moment 2GB ddr3 in. Aangezien het apple leek het me best om te na te vragen of je er ewoon willekeurig SODIMM kan plaatsen of dat het speciaal door apple goedgekeurd moet zijn. Als dat niet zo is, dacht ik
er Corsair 8GB DDR3-1600 CL9 Sodimm kit
Of
Crucial 4GB DDR4-2133 CL15 Sodimm
in te steken. Zou dat werken? En als het niet werkt. Waar vind ik geschikte ram modules voor deze macbook ?
Alvast bedankt

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 08:46
Ten eerste.. DDR4 in een DDR3 slot gaat niet passen,

Ten tweede kan je niet zomaar elke ddr3 in je macbook pro steken.

Aldus:
http://www.everymac.com/s...o-upgrade-ram-memory.html
The "Mid-2009" and "Mid-2010" MacBook Pro models support 1066 MHz PC3-8500 DDR3 SO-DIMMs and officially and unofficially support a maximum of 8 GB of RAM with one odd exception.

Specifically, as discovered by OWC, the 13-Inch "Mid-2010" MacBook Pro models (and only the 13-Inch models) -- the MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.4 13" Mid-2010 and "Core 2 Duo" 2.66 13" Mid-2010 identified by MacBookPro7,1 -- can support up to 16 GB of RAM with dual 8 GB memory modules if they are running OS X 10.7.5 or higher, have been updated to use the latest EFI, and are equipped with proper specification memory modules. If running a version of Mac OS X 10.6 "Snow Leopard," these models only can use 8 GB of RAM.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

stomp niet af, blijf slijpen

• Siebelef55
Dat van die DDR4 dat is inderdaad wel een onoplettendheid van mij.
Ik heb bijna kunnen weten dat het speciaal moet zijn voor apple. Zijn het echt alleen de modules op de site in de link die bruikbaar zijn? Geen manier om goedkoper aan ram voor een macbook te geraken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Siebelef55 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:02:
Dat van die DDR4 dat is inderdaad wel een onoplettendheid van mij.
Ik heb bijna kunnen weten dat het speciaal moet zijn voor apple. Zijn het echt alleen de modules op de site in de link die bruikbaar zijn? Geen manier om goedkoper aan ram voor een macbook te geraken?
De link van Vermeulen is al bijna bodemprijs; vergeet even niet dat we voor gewone PC's ook iets van 30 Euro per 8GB moeten/mogen betalen.

Ik vraag me alleen meer af, gezien het feit dat het goedkoop moet, wat uberhaupt het budget is en of je niet beter in http://tweakers.net/aanbod/ iets kan plaatsen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Siebelef55
Ik weet wel dat je voor 8Gb rond de €40 betaalt. Jullie kunnen er natuurlijk ook niets aan doen dat het meer kost voor apple. ik ga het zo ook overbrengen op de eigenaar van de macbook.
Pagina: 1