Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop CMD student.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren,

Aankomend jaar ga ik de studie communicatie en multimedia design volgen en heb ik hiervoor een nieuwe laptop nodig.

Ik ben van plan er maximaal €1200,- aan te besteden.
...

De zwaarste software die ik tijdens de studie ga gebruiken is naar mijn weten het volledige Adobe pakket (photoshop, premier enz.

Het liefst een 15"6 inch model en niet te zwaar omdat ik de laptop dagelijks mee moet nemen.
Een cd drive is ook geen must maar zou wel een pluspunt zijn.

De aangeraden specificaties zijn:
Processor: Intel core i7 (5gen of 6gen)
Videokaart: Nvidia
Opslag: SSD (geen cache, hierbij een HDD is optioneel heb namelijk nog een externe liggen van 1TB)

Zelf heb ik al wat rond gestruind op verschillende sites en ben ik een model van asus tegen gekomen waarvan ik denk dat het wel waardige laptop is voor mijn gebruik.

Namelijk de Asus PRO Essential P2530UJ-DM0101E

Dit omdat de laptop als eerste voldoet aan mijn eisen; dedicated videokaart en de processor. Het gewicht, de laptop is maar 2170 gram en is dus in mijn ogen geschikt om mee te reizen.

...

Suggesties en eigen ervaringen worden gewaardeerd!

PS. voor een Macbook pro heb ik geen geld _/-\o_

...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 16:30 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-06-2016 22:28)

• Manouk-vdB
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-02-2023
Dit jaar ga ik ook CMD studeren en ben daarom ook al eventjes op zoek naar een goede laptop. Daarbij heb ik de volgende laptops gevonden die kwa specificaties bijna gelijk aan elkaar staan en voor een redelijke prijs zijn:

- HP Pavilion 15-bc035nd
€1199, de officiële HP Store heeft ook nog een speciale studenten shop waar je de laptop voor nog maar
€1079,10 kunt krijgen. Dit is de goedkoopste laptop voor de beste specs.
- Asus ROG GL552VW-CN470T
€1199, deze laptop is helaas iets dikker dan de andere twee en ook de stevigheid is wat minder omdat
deze volledig van plastic is, of de HP steviger is kan ik niet zeggen.
- MSI GE62 6QD-691NL
€1383,38, een iets duurdere laptop dan de voorgaande twee maar deze heeft dan ook een Steelseries
toetsenbord met een Full-color toetsenbordverlichting. En hij is voor het grootste deel van brushed
aluminum en geen plastic, wat bij de vorige laptops wel het geval is.

Specificaties:
Schermdiagonaal: 15,6"
Resolutie: 1920 x 1080
CPU: Intel Core i7-6700HQ
Videochip: Nvidia GeForce GTX 960M
Geheugengrootte: 16GB
Geheugentype: DDR4 (SODIMM)
Opslagtype: SSD (bij de HP is dit een SSD M.2)
Opslagcapaciteit: 128GB (bij de HP is dit 256 GB)
Tweede opslagtype: 7200rpm HDD
Tweede opslagcapaciteit: 1TB

En voor als je zelf de vergelijking en volledige specs wilt bekijken: https://tweakers.net/pric...are/526539;482537;551633/

Haast geen verschil tussen deze drie laptops dus, het is maar net naar welke je voorkeur het meest uitgaat. Toch komt de HP als beste uit deze drie laptops kwa specificaties, verder is er heel weinig over te zeggen omdat deze laptop pas sinds 11 juni op de markt is. Bovendien is de HP het lichtst en dunst, wat makkelijker is omdat je er natuurlijk zowat elke dag mee moet reizen. Daarnaast hebben de andere twee laptops minder opslagcapaciteit op de SSD en heeft de HP een SSD M.2, iet wat sneller dus. De ASUS en de MSI hebben wel weer een DVD+/RW drive wat de HP dan weer niet heeft.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen! Succes met je zoektocht, ik moet er zelf ook nog even goed over na denken :P

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LAA beleid ;) Oftewel; licht ons eens in heldere & duidelijke bewoordingen in wat er allemaal moet / mag / wenselijk is omtrent de laptop en ongetwijfeld zijn er dan kleine zaken die je niet benoemd hebt, waar we dan gezamenlijk over kunnen brainstormen in je topic.

De laatste dagen zie ik veel topics van nieuwe studenten en ook daar zou je even doorheen kunnen struinen en lezen/bekijken wat er aan suggesties gegeven is. Een i7 met dedicated GPU gaat al rap richting de 1000 Euro; je hebt ook niet echt genoemd wat je wel te besteden hebt (je hebt sowieso al de template-vragen uit je startpost weggehaald, niet handig...)

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 02-06-2016 16:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord

• Manouk-vdB
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-02-2023
Dit jaar ga ik ook CMD studeren en ben daarom ook al eventjes op zoek naar een goede laptop. Daarbij heb ik de volgende laptops gevonden die kwa specificaties bijna gelijk aan elkaar staan en voor een redelijke prijs zijn:

- HP Pavilion 15-bc035nd
€1199, de officiële HP Store heeft ook nog een speciale studenten shop waar je de laptop voor nog maar
€1079,10 kunt krijgen. Dit is de goedkoopste laptop voor de beste specs.
- Asus ROG GL552VW-CN470T
€1199, deze laptop is helaas iets dikker dan de andere twee en ook de stevigheid is wat minder omdat
deze volledig van plastic is, of de HP steviger is kan ik niet zeggen.
- MSI GE62 6QD-691NL
€1383,38, een iets duurdere laptop dan de voorgaande twee maar deze heeft dan ook een Steelseries
toetsenbord met een Full-color toetsenbordverlichting. En hij is voor het grootste deel van brushed
aluminum en geen plastic, wat bij de vorige laptops wel het geval is.

Specificaties:
Schermdiagonaal: 15,6"
Resolutie: 1920 x 1080
CPU: Intel Core i7-6700HQ
Videochip: Nvidia GeForce GTX 960M
Geheugengrootte: 16GB
Geheugentype: DDR4 (SODIMM)
Opslagtype: SSD (bij de HP is dit een SSD M.2)
Opslagcapaciteit: 128GB (bij de HP is dit 256 GB)
Tweede opslagtype: 7200rpm HDD
Tweede opslagcapaciteit: 1TB

En voor als je zelf de vergelijking en volledige specs wilt bekijken: https://tweakers.net/pric...are/526539;482537;551633/

Haast geen verschil tussen deze drie laptops dus, het is maar net naar welke je voorkeur het meest uitgaat. Toch komt de HP als beste uit deze drie laptops kwa specificaties, verder is er heel weinig over te zeggen omdat deze laptop pas sinds 11 juni op de markt is. Bovendien is de HP het lichtst en dunst, wat makkelijker is omdat je er natuurlijk zowat elke dag mee moet reizen. Daarnaast hebben de andere twee laptops minder opslagcapaciteit op de SSD en heeft de HP een SSD M.2, iet wat sneller dus. De ASUS en de MSI hebben wel weer een DVD+/RW drive wat de HP dan weer niet heeft.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen! Succes met je zoektocht, ik moet er zelf ook nog even goed over na denken :P