Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Mijn vraag:

Ik heb een MSI GTX 980ti gekocht en met MSI Afterburner zie ik dat hij maximaal 80 graden word. Als ik de fans verhoog tussen de 75 en 90 procent dan blijft hij redelijk onder de 65/70 graden. Nu is mijn vraag is 80 graden heel erg en kan fans verhogen leiden tot het beschadigen van de kaart? Geluid van de fans maakt me niet zo veel uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

MSI GTX 980ti, MSI Afterburner

Beste antwoord (via MissMe NL op 02-06-2016 15:43)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

De maximum temperatuur die door Nvidia aangeraden wordt is 92 graden (http://www.geforce.com/ha...gtx-980-ti/specifications), dus 80 graden zit daar nog best een eindje onder.

Natuurlijk is het geen probleem om de fans wat sneller te laten draaien als je dat een prettigere gedachte vindt en je geen last hebt van het geluid. Die dingen zijn gemaakt om snel rondjes te draaien, dus het levert echt geen probleem op als je de fans wat sneller laat draaien dan wat de standaardinstellingen zouden opleveren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nee, en nee.

Je had ook een paar reviews erbij kunnen pakken, en dan zie je dat 80 graden gewoon prima is, en dat je door het verhogen van de fans niet opeens een kapotte kaart te pakken hebt (waarom zou een fan kapot gaan als je hem sneller laat draaien? Het is niet alsof de software het toelaat om hem hoger dan 100% te draaien).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

De maximum temperatuur die door Nvidia aangeraden wordt is 92 graden (http://www.geforce.com/ha...gtx-980-ti/specifications), dus 80 graden zit daar nog best een eindje onder.

Natuurlijk is het geen probleem om de fans wat sneller te laten draaien als je dat een prettigere gedachte vindt en je geen last hebt van het geluid. Die dingen zijn gemaakt om snel rondjes te draaien, dus het levert echt geen probleem op als je de fans wat sneller laat draaien dan wat de standaardinstellingen zouden opleveren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Ok bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon fijn om een direct antwoord te krijgen van mensen die er meer verstand van hebben. Ik heb altijd een GTX970 gehad en nog nooit echt bezig geweest met MSI afterburner. Daarom was ik een beetje bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bij 80gr is er zelfs nog wat ruimte om te OCen, allez trap em eens op zijn staart ;)

Ook heb je een fan curve profiel waarin je ziet wat bij welke temp de rpms van fans zijn, door deze aan te passen kun je dus dat percentage laten fluctueren waardoor je bji geen belastig amper wat hoort, en enkel bij diehard gaming je een wat harder spinnende fan hebt, dat is wrs nog beter dan een vast percentage instellen, want dan heb je continue die herrie..

[ Voor 68% gewijzigd door SAiN ONeZ op 02-06-2016 16:20 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
SAiN ONeZ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:01:
Bij 80gr is er zelfs nog wat ruimte om te OCen, allez trap em eens op zijn staart ;)

Ook heb je een fan curve profiel waarin je ziet wat bij welke temp de rpms van fans zijn, door deze aan te passen kun je dus dat percentage laten fluctueren waardoor je bji geen belastig amper wat hoort, en enkel bij diehard gaming je een wat harder spinnende fan hebt, dat is wrs nog beter dan een vast percentage instellen, want dan heb je continue die herrie..
Ok goede tip. thanks.
Pagina: 1