Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Auto bespuiten met graffiti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn auto is helemaal dof en lelijk geworden, dus ik ga mijn auto laten bespuiten met graffiti. Nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie er antwoord op hebben:

- Ik zie filmpjes op het internet waar mensen hun auto bespuiten met graffiti. De een heeft hem opgeschuurd, de ander niet. Mijn lak is voor de helft dof en mat geworden, de rest is glanzend. Wat raden jullie aan met die graffiti verf: opschuren of niet? Blijft graffiti verf zitten op een glanzende laklaag of moet de ondergrond wel grof zijn?

- En wat betreft afwerking. Op de muur gaat er natuurlijk geen beschermende finishing laag overheen, en het blijft gewoon mooi. Is dit bij een auto wel nodig of niet?

Ik ben benieuwd, groetjes!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Nodig wat lui uit, en herhaal dit na een jaar. Geen blanke laklaag nodig.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Is het de bedoeling dat de auto in de originele staat weer keert, dus geen doffe plekken meer heeft? Of in de zin van ''fun'' graffiti spuiten op je auto?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06
Wat ik er ooit van begrepen heb is er graffiti op verschillende acrylbasis en ook op andere manier gedragen. Aangezien autolak ook acrylgedragen is zou ik sowieso acrylgedragen graffiti nemen. Verschillende soorten verf over elkaar kan vreemde effecten geven, nauwelijks hechten enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ne aangemeld om hem tijdens een evenement beschikbaar te stellen aan die artist die 3 dagen lang hun werk mogen laten zien, en wil dit inderdaad volgend jaar evt. weer doen. Aangezien het wel super gave graffiti is, zou het ontzettend jammer zijn als hij inderdaad bijv. niet goed zou hechten of iets dergelijks

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 17:46

talin

ES-MA

en wat ga je bij de RDW opgeven als kleur?

kleur moet overeenkomen met wat op kentekenbewijs staat: https://www.rdw.nl/Partic...uw-voertuig-wijzigen.aspx

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 18:37
Heb je een foto van lak van de auto? Vaak is even met de polijstmachine er overheen ook voldoende om de auto als nieuw te maken. Anyways.. Ik zou de lak alleen schoonmaken en ontvetten, vervolgens kan er gewoon een nieuw lakje overheen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik aan beide zijkanten het vlak boven de voorbanden afplak. Daar is de rode lak nog glanzend en is de rode kleur nog overheersend. Dan hoef ik geen wijziging door te geven toch?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:28:
Ik heb ne aangemeld om hem tijdens een evenement beschikbaar te stellen aan die artist die 3 dagen lang hun werk mogen laten zien, en wil dit inderdaad volgend jaar evt. weer doen. Aangezien het wel super gave graffiti is, zou het ontzettend jammer zijn als hij inderdaad bijv. niet goed zou hechten of iets dergelijks
Ik zou daar informeren hoe je hem het beste kan afaanleveren, die kunnen je vast vertellen of het geschuurd of gepolijst moet worden of dat het zo prima is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet perse dat ik een mooie auto wil, dus polijsten hoeft voor mij niet. Vind het laten bespuiten met graffiti een gaaf en speels idee met hopelijk een vet resultaat! :) :)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-11 13:57

Aapje

Opel-beun
talin schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:29:

kleur moet overeenkomen met wat op kentekenbewijs staat: https://www.rdw.nl/Partic...uw-voertuig-wijzigen.aspx
Maakt gaan zak uit als je 'm onder de motorkap de originele kleur laat zijn.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:58
Alleen doffe lak -> licht schuren met waterproof schuurpapier

Lakschade (loslatende lak) -> lak geheel eraf schuren, anders gaat dit in verloop van tijd alsnog loslaten

Afwerking -> blanke lak, meerdere lagen

Bijzonder trouwens dat je je daarvoor aanmeldt bij dit forum :+

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 19:15

iichel

Gazoooo

YouTube: Red graffiti

geheel offtopic, maar moest hieraan denken

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11 15:09
Geen tips helaas, maar post je het resultaat tegen die tijd hier? Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 17:46

talin

ES-MA

Aapje schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:33:
[...]

Maakt gaan zak uit als je 'm onder de motorkap de originele kleur laat zijn.
mwah, laatst aangereden door een gewrapte auto, die had kleur ook niet aangepast, kreeg een WOK nagestuurd!
kost ook weer centen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-11 13:57

Aapje

Opel-beun
talin schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:42:
[...]

mwah, laatst aangereden door een gewrapte auto, die had kleur ook niet aangepast, kreeg een WOK nagestuurd!
kost ook weer centen.
Is ingeval van graffiti beetje lastig he
Voertuig met verschillende kleuren
Als u uw voertuig in verschillende kleuren heeft gespoten en u kunt één hoofdkleur onderscheiden, dan geeft u deze hoofdkleur door. Kunt u niet duidelijk aangeven wat de nieuwe hoofdkleur is, dan bepaalt de RDW met behulp van de foto welke hoofdkleur op de kentekencard komt.
Maargoed, RDW helpt dan wel :P

Verwijderd

in ieder geval niet waxen of polijsten! maar dat zal je al jaren niet gedaan hebben gezien het feit dat je lak dof en lelijk is :).

Wax of polijstmiddel kan siliconen bevatten en dat vind lak verre van leuk!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

-tom-562

Oliesjeik

"Diversen" :P

Afbeeldingslocatie: http://autopixx.de/bilder/0OyfaM4V/vw-polo-harlekin.jpg
J

Voertuigsoort
Personenauto (M1 /AB )

Carrosserietype
Hatchback (AB)

Inrichting
hatchback

D.1
Merk
VOLKSWAGEN

D.2
Type
Niet geregistreerd

D.2
Variant
Niet geregistreerd

D.2
Uitvoering
Niet geregistreerd

R
Kleur
Diversen

D.3
Handelsbenaming
POLO

Vaak bu'j te bang!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 19:15

iichel

Gazoooo

geloof het of niet, de polo harlekijn is zo door vw geleverd!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vandalisme trekt vandalisme aan, als jouw auto eruit ziet alsof-ie door vandalen bekladderd is, heb je best kans dat meer auto's in de buurt zo'n behandeling gaan krijgen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

RemcoDelft schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:35:
Vandalisme trekt vandalisme aan, als jouw auto eruit ziet alsof-ie door vandalen bekladderd is, heb je best kans dat meer auto's in de buurt zo'n behandeling gaan krijgen.
Als het goed gedaan is en er niet afgetrapt uitziet, denk ik dat het zo'n vaart niet lopen zal.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Dat is onzin, ze pakken een globale kleur. Oostindisch goud met paars randje wordt gewoon als geel in het systeem gezet.

Dus lekker onderkliederen dat ding. Ik heb mijn volvo 360 ooit met vingerverf door de scoutingjong laten onderkliederen. Jaar later was t pas eraf gespoeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.crinafa.com/daniel/360geschilderd.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Cool! Inderdaad niet echt het forum voor dit onderwerp, maar jullie komen wel.met antwoorden gelukkig! :)

Er is verder geen lakschade, de deuren en motorkap zijn glanzend en de rest is mat en vervaald, haha.

Dus.... eventueel wat opschuren en afwerken met 2 lagen blanke lak? :)

Ik post uiteraard het eindresultaat! Het zal er niet badass uit zien by the way... Het is maar een opel corsa'tje :-)
Pagina: 1