Rappe CPU voor gaming en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05-2025
Dag allemaal,
Mijn huidige PC begint langzamerhand wat traag te worden. Na vier 4 jaar intens gebruik is het tijd voor een nieuwe PC.

Ik ben van plan om een enorme snelle PC te bouwen, dit omdat ik veel werk met Adobe Premiere Pro, After Effects en Illustrator en in de toekomst waarschijnlijk wat 3D-designers. Nu veelal basis maar mijn projecten worden steeds complexer. Ook game ik best veel, en doe dat graag op de beste kwaliteit mogelijk. Ten slotte heb ik weinig geduld, en moet alles gewoon snel verlopen :p

Om een leuke samenstelling te kunnen maken, begint natuurlijk de vraag: welke CPU wil ik mijn PC zetten?
Mijn budget voor de alleen de CPU ligt op 700 euro maximaal. Ik heb goede ervaringen met Intel dus daar wil ik graag blijven ;)
Ik heb geduldig gewacht op de nieuwe line-up van Intel, maar de reacties van vele Tweakers en andere fora stellen mij in twijfel. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik sommige jargon totaal niet begrijp.

De CPU’s die ik gevonden heb:
Intel i7 6700 € 314,90
Intel i7 6800K € 465,00
Intel i7 6850 € 660,00
De 6800 bezit 6 cores wat prettig is voor videobewerking/rendering, maar ik lees ook dat een gewone i7 met hogere kloksnelheden beter is voor gaming. De vraag is welke CPU is het beste voor mijn werkzaamheden? Draaien games beter op een 6700?

Als ik kies voor de 6700 is het moederbord wel wat goedkoper gezien de chipset. Is het dan toch waard om te kiezen voor de 6800?

Alvast bedankt!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:09
Waarom niet een i7 6700k? Lijkt mij gewoon prima voor jou doeleinde. Goedkoper en snel genoeg in mijn ogen. Of doe je 24/7 videobewerking? En als ik het zosnel kan zien is de Intel i7 6850 voornamelijk zijn geld waard als je de 40 pci-e lanes gaat gebruiken. Dus ga je 4 GPU's Gebruiken? Zoniet zal ik eerder voor de i7 6700k of i7 6800k kijken.

http://www.guru3d.com/art...k_processor_review,1.html

/edit een en ander toegevoegt. inc benchmarks.

meer dan 100 euro voor alleen de CPU.. Ik zou het wel weten.

Of heb je echt quad channel memory nodig? en 28 pci-e lanes.

[ Voor 70% gewijzigd door loki504 op 02-06-2016 17:48 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Hoe ziet die huidige PC er eigenlijk uit?

Informaticus of vakkundig Googler?

• Spelvout
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben continu aan het researchen en de 6850 biedt inderdaad ondersteuning voor 40 lanes wat in mijn geval absoluut niet nodig is omdat ik slechts één videokaart heb. Ook niet de intentie om dit ooit uit te breiden. Het moet gewoon werken en snel zijn.

Ik ben niet 24/7 bezig met videobewerking maar stop er gemiddeld 10 tot 15 uur per week in. Ik zie ook dat de prestatiewinst nihil is tussen de 6700 en de 6800k. Ik denk dat dat de 6700 dan ook betere keus is.

@ TheTinusNL Mijn huidige PC draait op een i5 2500k

• TheTinusNL
  • Niet online
Zalmrocks schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:29:
...
Ik denk dat dat de 6700 dan ook betere keus is.
Ja.
@ TheTinusNL Mijn huidige PC draait op een i5 2500k
Een PC alleen draaien op een 2500k? Dat is knap!

MoBo / GPU / RAM / PSU / Voeding / Behuizing / HDD/SSD is net zo belangrijk. Noem die dus ook even.

• Spelvout
Ik zou vanavond even moeten kijken wat mijn huidige config is. Maar waarom is dat zi belangrijk?

• TheTinusNL
  • Niet online
Zalmrocks schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:57:
Ik zou vanavond even moeten kijken wat mijn huidige config is. Maar waarom is dat zi belangrijk?
Omdat die net zo hard verantwoordelijk zijn voor de prestaties van je computer.

Die 2500k zou met een leuke overclock nog makkelijk mee moeten kunnen. Waarschijnlijk dat er dus ergens anders een bottleneck zit, in één of meerdere van de componenten die ik noemde. Misschien dat een enkele SSD toevoegen al wonderen doet en hoef je helemaal geen nieuwe processor te kopen. Who knows.

Pagina: 1