Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software om een rar te creeren dmv een filelijst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 09:58
Mijn vraag
ik moet een set data kopiëren van 1 server naar een andere . dit zijn verschillende mappen op een server. hiermee bedoel ik dat het niet 1 map is die ik kan kopieren en dat hij alle submappen automatisch meepakt
het gaat om een dataset van producten die nog actief zijn .de programmeur van de applicatie heeft een tekstfile gegenereerd welke per regel aangeeft welke mappen er gekopieerd moeten worden
het lijk mij beter om het eerst te zippen/rarren/7zippen en dan kopieren over het netwerk ( dat leek me sneller dan dat hij een transactie moet starten voor elk plaatje)
TLDR: welke software kan je geautomatiseerd specifieke mappen mee kopiëren dmv een tekstbestand als bron te gebruiken

voorbeeld:
D:\images\producten\A\B\C\1123123123123\*.*
D:\images\producten\A\D\F\4444444444444\*.*
D:\PDF\producten\A\B\C\1123123123123\*.*

Relevante software en hardware die ik gebruik
Server 2008

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gekeken naar robocopy en vb scripts maar nog geen oplossing kunnen vinden waarbij je een testfile als bronbestand kan ingeven

Beste antwoord (via flashback1989 op 12-06-2016 10:39)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Commandline van 7zip?

code:
1
7z.exe a -tzip archief.zip @listfile.txt

Waar listfile.txt de files zijn die je wilt includen (Line seperated, wildcards supported) en archief.zip de zip file is ofc.

Zal ook wel met 7z formaat gaan veronderstel ik maar dit command is rechtstreeks van hun Manual page gekopieerd :D

Bron: https://sevenzip.osdn.jp/chm/cmdline/syntax.htm

@MAX3400

1 grote file kopieren van 20 GB gaat toch sneller hoor dan 20.000.000 bestandjes van 1kb kopieren over netwerk.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Alle reacties

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Winrar kun je wel dmv een command-line starten. Dus als het eenmalig is en het zijn geen honderden regels zou je een batch file kunnen maken.

Maar ik zou het niet comprimeren maar met b.v. Syncback doen. Je kan precies aangeven welke mappen gesynced moeten worden naar de andere server.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 09:58
Obelink schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:08:
Winrar kun je wel dmv een command-line starten. Dus als het eenmalig is en het zijn geen honderden regels zou je een batch file kunnen maken.

Maar ik zou het niet comprimeren maar met b.v. Syncback doen. Je kan precies aangeven welke mappen gesynced moeten worden naar de andere server.
het is jammergenoeg een bestand met 74723 regels

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

een tekstfile gegenereerd welke per regel aangeeft welke mappen er gekopieerd moeten worden
Nou, daar is bijna 100% van je input al voor je volledige script.
het lijk mij beter om het eerst te zippen/rarren/7zippen en dan kopieren over het netwerk ( dat leek me sneller dan dat hij een transactie moet starten voor elk plaatje)
Geen idee; dat zeg jij... We leven in 2016 en het gemiddeld netwerk kan 12MB/s tot 125MB/s doorvoeren. Dus tenzij jij een of andere gelimitieerd / VPN netwerk hebt, zou ik niet gaan zippen maar gewoon sec kopieren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
flashback1989 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:10:
[...]

het is jammergenoeg een bestand met 74723 regels
Euhm, tsja...

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Textfile lekker gebruiken als input voor een PowerShell scriptje lijkt mij.

edit: voorzetje:
https://blogs.technet.mic...olders-to-a-new-location/
en
https://technet.microsoft...e/2007.02.powershell.aspx

[ Voor 59% gewijzigd door wagenveld op 02-06-2016 16:34 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Normaal (als grote Powershell fan) zou ik zeggen : Get-Content zou moeten volstaan voor "maar" 74000 regels.

Er is echter een probleem met PS gebruiken voor grote file copy acties : je loopt snel tegen de beperking van .NET aan met filepaths groter als 260 karakters waardoor je vaak genoodzaakt bent om Robocopy te gebruiken (of je Powershell script moet gebruik maken van p/invoke om rechtstreeks de win32api's aan te spreken zodat je hier weer omheen komt).

Acties:
  • Beste antwoord

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Commandline van 7zip?

code:
1
7z.exe a -tzip archief.zip @listfile.txt

Waar listfile.txt de files zijn die je wilt includen (Line seperated, wildcards supported) en archief.zip de zip file is ofc.

Zal ook wel met 7z formaat gaan veronderstel ik maar dit command is rechtstreeks van hun Manual page gekopieerd :D

Bron: https://sevenzip.osdn.jp/chm/cmdline/syntax.htm

@MAX3400

1 grote file kopieren van 20 GB gaat toch sneller hoor dan 20.000.000 bestandjes van 1kb kopieren over netwerk.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

azz_kikr schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:07:

Eens... En je code klopt ook... Maar dan moet het wel uitgevoerd op de "fileserver"; anders ga je vanaf de client eerst elk bestand binnenhalen, lokaal zippen; dan haal je als enige verbetering dat er een zip-file is maar de doorlooptijd neemt alleen maar toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1