Toon posts:

Relaying

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik op de client van mijn netwerk geen mail via smtp kan versturen. Nou is er een fout mbt 'Relaying'

Weet iemand hier meer van en hoe ik dat kan doen? (server is Win2K)

bedankt!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

De mailserver ziet het systeem waar jij vanaf mailt niet als 'lokaal'. Relaying staat uit omdat anders derden gebruik kunnen maken van jou mailserver om bijvoorbeeld spam te gebruiken. De oplossing is dus vrij simpel, je moet gewoon effe aangeven in de config van je mailserver welke systemen vallen onder lokale systemen.

Welke MTA gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Wow...niet met TE moeilijke kreten smijten ajb ;-)

Het enige wat ik weet is dat ik gewoon een netwerk aan heb gelegd met Win2K als server en Win ME als client. Gewoon een directe verbinding met een cross. Voor de rest ben ik op Win2K gewoon ingelogd als Guest, dus misschien kan je iets met deze info?

[edit] ik zit via ADSL (die deel ik)...maar de mail zit via Filternet (smtp.filternet.nl)

in ieder geval bedankt voor je 1e reactie ;-)

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Dat je gebruikt maakt van Filternet is waarschijnlijk ook de veroorzaker van het probleem. Zij hebben relaying uitstaan om waarschijnlijk spam te verkomen. De meest gangbare oplossing is de uitgaande mailserver van je eigen provider in te stellen i.p.v. die van filternet.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: je bedoelt dus gewoon emails versturen met de ene provider (bijv. HCCnet) en blijven ontvangen met Filternet?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ja dat kan. Je kan mail opvragen van bij alle providers. En als uitgaande mailserver gebruik je die van de provider waarmee je op dat ogenblik verbonden bent.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 laatste ding: wat wel vreemd is, is dat ik in een ander netwerk met WXS hetzelfde probleem had...alleen toen ik daar netscape ipv outlook ging gebruiken was het probleem over.
Weet je wat daar de reden van is?

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Bij welke provider zit je nu ? Stel dan de juiste mailserver in die je bij je provider op de homepage kan vinden.

WXS / Planet Internet
XS4ALL
Demon
Worldonline
Euronet (beetje down)
Wanadoo (beetje down)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik echt helemaal de draad kwijt

nog ff 1 keer: ik ben client. Op de server draait win2k. Ik heb gewoon bij filternet een abbo (dat is voor mijn pa) en die mail wil ik op de client bekijken en versturen. De server (mijn broer) heeft gewoon zijn adsl/hccnet-mail.

Concreet: wat moet ik veranderen/instellen om gewoon mail op de client te versturen?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Dus de server is aangelogd op de adsl-servers van hccnet?

En dat filternet-account gebruikt je alleen voor e-mail?

Dan moet je de SMTP van dat filternet-account instellen op de SMTP van HCCnet!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, nou is het me in 1 keer perfect duidelijk!

harstikke bedankt voor jullie hulp !!!
Pagina: 1