Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (zowel AAA titels als dota2/overwatch). Voorlopig op 1080p, wellicht later op 1440p. Ik neem aan dat vooral de videokaart van invloed is (zie verderop in TS).
Minder belangrijk: photoshop en simpele videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800-900 euro exclusief videokaart (zie verderop in de TS). Bij genoeg prestatiewinst kan het budget omhoog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op wellicht een HDD na, nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toekomst bestendig MOBO, ik ga niet overklokken.
Kwalitatieve maar niet overpriced kast, ik houd van strak design en er hoeft geen window in.
Bang for buck processor, al betaal ik graag wat tientjes extra voor een hogere kloksnelheid
Videokaart:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De videokaart bepaal ik later op basis van beschikbaarheid en prijs/prestatie van de nieuwe modellen. De opties zijn:
GTX1070
AMD 480 (even afwachten op de benchmarks)
2e hands GTX980Ti
Ga je overklokken?
Nee. Ook geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Zoals jullie zien heb ik op basis van BBG en de pricewatch al wat geselecteerd. Ben benieuwd naar jullie algemene mening hierover. En of jullie wellicht toch een andere kast, mobo, en/of meer fans zouden adviseren.
De voeding ben ik ook benieuwd naar, de GTX980ti vraagt het meeste volgens mij. Dus laten we van dat scenario uitgaan.
Gamen (zowel AAA titels als dota2/overwatch). Voorlopig op 1080p, wellicht later op 1440p. Ik neem aan dat vooral de videokaart van invloed is (zie verderop in TS).
Minder belangrijk: photoshop en simpele videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800-900 euro exclusief videokaart (zie verderop in de TS). Bij genoeg prestatiewinst kan het budget omhoog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op wellicht een HDD na, nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toekomst bestendig MOBO, ik ga niet overklokken.
Kwalitatieve maar niet overpriced kast, ik houd van strak design en er hoeft geen window in.
Bang for buck processor, al betaal ik graag wat tientjes extra voor een hogere kloksnelheid
Videokaart:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De videokaart bepaal ik later op basis van beschikbaarheid en prijs/prestatie van de nieuwe modellen. De opties zijn:
GTX1070
AMD 480 (even afwachten op de benchmarks)
2e hands GTX980Ti
Ga je overklokken?
Nee. Ook geen interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Zoals jullie zien heb ik op basis van BBG en de pricewatch al wat geselecteerd. Ben benieuwd naar jullie algemene mening hierover. En of jullie wellicht toch een andere kast, mobo, en/of meer fans zouden adviseren.
De voeding ben ik ook benieuwd naar, de GTX980ti vraagt het meeste volgens mij. Dus laten we van dat scenario uitgaan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 223,95 | € 223,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 450,- | € 450,- |
| 1 | WD Blue WD40EZRZ, 4TB | € 132,- | € 132,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Scythe Kotetsu | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 140,95 | € 140,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1307,65 | |
[ Voor 6% gewijzigd door PascalvE op 05-06-2016 21:14 ]