Heb ik te maken met een geheugenkaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• witkop525
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-10-2025
Mijn vraag
Iedere keer wanneer ik mijn pc uit slaapmodus haal of thuis kom na een dag werk en gelijk op mijn pc verder wil gaan zonder uit te schakelen, loopt mijn pc vast en start deze opnieuw op.

Ik heb al eerder wat vragen hier geplaatst, omdat mijn computer al eerder problemen had en die heb ik kunnen oplossen door een nieuwe moederbord te gebruiken. Computer geformatteerd, opnieuw Windows op mijn SSD gezet en deze keer ook partities gemaakt. Alles werkt prima tot voor kort; gisteren haalde ik een Youtube filmpje van pauze af en computer liep onmiddellijk weer vast.

Omdat ik vaak foutmeldingen heb gezien dat het woord "memory" bevatte, vermoed ik dat het daarmee te maken zou kunnen hebben, maar het/de probleem/problemen die ik nu tegenkom laat/laten geen foutmeldingen meer zien. Het enige wat er gebeurd is dat mijn pc vast loopt als ik te veel (of waarschijnlijk te zware) applicaties draai of als de pc uit slaapstand haal of de pc een tijd niet heb aangeraakt en dan weer wat wil gaan doen met de pc.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Heeft iemand suggesties voor me hoe ik dit/deze probleem/problemen aan kan pakken? Heeft het mijn (RAM) geheugenkaarten te maken: Zal ik mijn geheugen kaarten vervangen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
  • Alle beschikbare drivers;
  • Google Chrome;
  • Internet Explorer;
  • Steam;
  • Aantal games;
  • Skype;
  • Discord
Hardware:
  • Intel Core i5-4670K
  • Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
  • Point of View GeForce GTX 660 Ti 2GB
  • Seagate Desktop HDD, 1TB
  • Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
  • XFX 550W Pro
  • Dell Ultrasharp U2412M
  • Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
  • ASRock B85 Anniversary
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vervangen van PSU en vervangen van moederbord.

Have a nice day! :3

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Post even een screenshot van dit tooltje (linkje onderaan):
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

En is je BIOS up to date?

• witkop525
wagenveld schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:56:
Post even een screenshot van dit tooltje (linkje onderaan):
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

En is je BIOS up to date?
Bedankt voor de snelle reactie, momenteel zit ik op mijn werk dus ik maakte de post met de gedachte dat ik thuis alle berichten op deze topic zou doornemen en erop zou reageren. Dat terzijde.

Ik zal het tooltje dus installeren zodra ik weer op mijn pc werk.

Wat betreft BIOS, ik heb volgens mij UEFI en ik heb geen idee hoe dat zit met de gedeelte van jouw opmerkingen "up to date". Kan ik dit ergens in zien?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

even memtest86 draaien? Dit lijkt mij het beste om te doen! Gezien dit waarschijnlijk niet je geheugenkaart te maken heeft ik denk dat je hiermee bedoelt een sd kaart..? Maar in iedergeval heb ik het nu over je RAM geheugen.

• witkop525
Galinsky schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:06:
even memtest86 draaien? Dit lijkt mij het beste om te doen! Gezien dit waarschijnlijk niet je geheugenkaart te maken heeft ik denk dat je hiermee bedoelt een sd kaart..? Maar in iedergeval heb ik het nu over je RAM geheugen.
Ik bedoelde inderdaad het RAM geheugen.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

witkop525 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Ik bedoelde inderdaad het RAM geheugen.
en dat geval veel succes:
http://www.memtest86.com/
aan te raden om hem s'nachts te laten runnen gezien een goede 12 uur wel verwacht word /aan te raden is voor een geldig resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Galinsky op 02-06-2016 14:15 ]

• witkop525
Galinsky schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:15:
[...]

en dat geval veel succes:
http://www.memtest86.com/
aan te raden om hem s'nachts te laten runnen gezien een goede 12 uur wel verwacht word /aan te raden is voor een geldig resultaat.
Bedankt, ik zal kijken wat beide van jullie tooltjes mij op zal leveren en het hier posten (indien mogelijk).

• witkop525
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ff36f92218ea4862b1785a6952d15b92.png

Dit is het resultaat van het tootltje van wagenveld.

Iets met Driver Power State?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
adf.sys lijkt de boordoener, van een ander forum:
afd.sys is a Microsoft driver used for Winsock operations.

Open a command prompt, right click to run as administrator, then type this command to repair lsp/winsock
netsh winsock reset

Press enter

Reboot/restart your computer.

This is a 'self healing' command, let us know if it worked.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• wagenveld
  • Niet online
Update ook even je netwerk drivers, gebruik je ook een wireless adapter? Heb je een firewall/security programma geïnstalleerd staan?

• witkop525
wagenveld schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:14:
Update ook even je netwerk drivers, gebruik je ook een wireless adapter? Heb je een firewall/security programma geïnstalleerd staan?
Netwerk drivers zijn 'up to date' als ik de woorden van Windows die ik lees moet geloven. Als ik die handmatig moet updaten zou ik niet weten naar wat voor driver naam ik zou moeten zoeken. Ik heb geen Firewall/security programma.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Driver Power State -> een van je drivers heeft moeite met wisselende power states, brakke firmware, hardware of windows drivers dus.

Probeer in je BIOS eens andere power states uit. STR, STD, repost on S3, dat soort ongein. Misschien kijken naar Minder C-states toestaan. In Windows kan je ook kiezen tussen standby en hibernation, ook daar kan genoeg verschil te halen zijn m.b.t. compatibiliteit.

Als aan het eind van de rit niks werkt ligt het waarschijnlijk aan een apparaat dat simpelweg nooit suspend/resume gaat ondersteunen en heb je pech.

• wagenveld
  • Niet online
witkop525 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:20:
[...]

Netwerk drivers zijn 'up to date' als ik de woorden van Windows die ik lees moet geloven. Als ik die handmatig moet updaten zou ik niet weten naar wat voor driver naam ik zou moeten zoeken. Ik heb geen Firewall/security programma.
Gebruik je de onboard netwerk kaart of heb je iets anders aangesloten om netwerk te krijgen?

• witkop525
wagenveld schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:32:
[...]

Gebruik je de onboard netwerk kaart of heb je iets anders aangesloten om netwerk te krijgen?
On board.

Pagina: 1