Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Topicstarter
Ik was gisteren in de Efteling, en ik zag er "Pandadroom" staan. Ik dacht bij mezelf: "wat zou dat zijn?" en ben er binnen geweest. Het was niets meer dan een film in 3,5D (beetje lucht blazen, boom die uit het plafond naar beneden komt, stoel die verzakt, ...) maar zodra de film begon merkte ik meteen dat er een probleem was, de 3D zat echt niet goed. Even later merkte ik ook waarom: ik zag niet alleen het - in mijn hersenen gecombineerde - 3D beeld, maar door dat beeld heen zag ik ook nog de gewone (dubbele) projectie op het scherm, ook met bril aan. Het was niet heel duidelijk, maar ik nam aan dat het wel de reden was waarom het 3D effect kaduuk leek.

Wat is er dan mis? Bril kapot? Hersenen kapot? Scherm te helder/donker?

( via )

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
PandaDroom is in 2002 opengegaan en daarna nooit geupdate qua techniek. Ik ken niemand die geen last heeft van die 'bioscoop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ben vaak zat in de efteling geweest en heb altijd dit gemerkt.

Ik weet niet of de gebruikte techniek verouderd is of misschien verkeerd staat afgesteld, maar hoe verder je achterin gaat zitten hoe beter. Het focussen van je ogen gaat dan wat makkelijker. dit merk ik echter ook bij de Imax3D films. heb hier ook altijd een half uurtje nodig voor ik het gewend ben en niet meer dubbel zie.

Hoe dan ook.... 3(,5) D is nog niet je van het

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Pandadroom is hopeloos verouderd. Ik weet nog dat ik vrij snel na de opening heen was geweest en was toen zeer onder de indruk! Een paar jaar terug nog een keer geweest en ik snapte werkelijk niet waarom ik het eerst zo tof vond. Het ziet er gewoon écht heel slecht uit. Misschien een idee voor de Efteling om die toko eens een flink upgrade te geven!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Pandadroom is inderdaad zwaar verouderd. In die tijd was 3D net nieuw en hip. Pandadroom was één van de eerste attracties die dit aanbood. Dát i.c.m. het '4D achtige'. was het toendertijd gewoon een massive attractie. Nu zeker tijd voor vernieuwing. Mocht je jezelf afvragen of 3D wel geschikt voor je is. Kijk dan één van de nieuwere films in één van de nieuwere bioscopen (JT/Vue in Eindhoven/Hilversum bijvoorbeeld. 4K laserprojectoren. Zeer zeer goed beeld!!!)

Professioneel Heftruck Syndroom