Windows 10 meenemen naar nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:10
Licentietechnisch ben ik er wel uit, ik heb een retail versie windows 10 en die kan ik meenemen naar een nieuw systeem. Alleen wil ik niet opnieuw installeren maar was het plan om mijn huidige SSD met installatie over te zetten in het nieuwe systeem. Dit zal ongetwijfeld tot resultaat hebben dat ik drivers moet installeren (en oude dien te verwijderen?), maar ik vraag me af of het systeem uberhaupt wel boot. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb hierop geprobeerd te zoeken maar kwam niet op - voor mij - relevante informatie uit. Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar weet liever van tevoren wat de impact kan zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Soms gaat dat, meestal gaat het niet.
Zelfde chipset, ongeveer dezelfde cpu heb je nog wel een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is de architectuur compleet verschillend of ga je van Skylake i3 naar Skylake i5? Maw, zet ff neer van waar naar waar je gaat upgraden. Normaal gesproken lukt zoiets wel trouwens, je zult sowieso wel kunnen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Excuus, had ik natuurlijk zelf kunnen verzinnen. Ik ga van een Sandy Bridge i5-2500 naar een Skylake i7-6700, behoorlijk anders dus. Videokaart gaat in eerste instantie mee, dus daar verwacht ik geen problemen, ook qua randapparatuur zal er niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grootste struikelblok zal waarschijnlijk zijn chipset & controller.

Ik denk trouwens dat je je plannetje eigenlijk helemaal niet wil uitvoeren; je gaat zoveel "legacy" meuk uit je registry meenemen naar en nieuw systeem dat als je zometeen "raar gedrag" hebt, je het echt niet meer inzichtelijk gaat krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan het toch gewoon even proberen?
Als het niet lekker werkt kan je een windows herstel proberen. Maar mijn advies is, schone instalatie. Kan me niet voorstellen dat dit echt lekker gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb het onder Windows 7 diverse keren prima voor elkaar gekregen, ook al verschilde de chipset totaal op de nieuwe PC. Wat voor Windows 7 opging gaat nu blijkbaar nog steeds op als ik er even naar zoek.

Goed lezen; http://www.tenforums.com/...into-complete-new-pc.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 10:37
Volgens mij ben je op zoek naar sysprep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mwah, ik zou het gewoon proberen hoor, Intel chipset drivers een keer erover heen en klaar.

Let wel even op of je huidige installatie op AHCI staat, en je waarschijnlijk geen UEFI/Secure Boot op je oude setup hebt. In die zin kan een schone installatie wel goed zijn aangezien je een stuk sneller boot met UEFI aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Oef, een hoop informatie, maar lijkt dus met sysprep wel mogelijk te zijn. Mijn oude systeem heeft al UEFI, dus dat maakt de zaken eenvoudiger (neem ik aan?). Een herinstallatie lijkt aantrekkelijk, maar er gaat dan weer veel tijd zitten in het installeren van alle software, en als dat niet strikt noodzakelijk is dan gaat mijn voorkeur er zeker niet naar uit.

In elk geval bedankt voor de info so far, als de nieuwe hardware er is maar proberen. Uiteraard laat ik hier weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Zoals beloofd een update. Sysprep was niet mogelijk omdat het een upgrade vanaf 7 bleek te zijn. De SSD op hoop van zegen overgeprikt. Tijdens het booten een melding dat ie apparaten aan het installeren was en daarna werkte alles als vanouds. Draait als een zonnetje en nog niets nadeligs gemerkt.
Pagina: 1