Brievenbuspost, onverzekerd, wie is er verantwoordelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Hallo,

wie is er verantwoordelijk voor een kwijtgeraakt pakketje welke door een webshop is verstuurd met de normale brievenbus post ?
de webshop biedt voor kleinere artikelen deze verzendwijze aan, wel met kanttekening dat het pakje niet verzekerd/traceerbaar is en dat de verzending langer kan duren.
voor de duidelijkheid, ik heb nog niet besteld, mocht ik zelf verantwoordelijk zijn mocht het mis gaan dan kies ik de duurdere pakket optie, mocht de winkel verantwoordelijk zijn dan neem ik de mogelijke extra verzendtijd voor lief en spaar ik een paar euro uit.

Mvg. Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:43
De webshop, zij zijn verantwoordelijk dat jij je product naar behoren geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De verzendende partij, de webshop dus.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Inderdaad de webshop:
https://www.security.nl/p...eraakte+post+vergoeden%3F

[ Voor 10% gewijzigd door Flapperbol op 02-06-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

De tweede hit die ik kreeg met de zoektermen "verantwoording webshop verzending" gaf deze pagina waarin onder andere staat:
"In beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. Indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. De verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. Dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.
Vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. Het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. Laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. Als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. De webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. Bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar."

Uiteraard is er altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is wel 1 mits.. maar lijkt me niet waarschijnlijk dat ze zich daar op kunnen beroepen in dit geval.
Als jij expliciet hebt aangegeven dat je niet de normale verzending wilt en op jouw verzoek de brievenbusoptie is gekozen dan is de webshop niet meer verantwoordelijk.

Echter als ik dit zo hoor is het gewoon een optie zij zelf aanbieden in de webshop maar probeert de webshop zich daar wel achter te verschuilen.

Overigens hoelang is het pakket zoek? al meer dan eens meegemaakt dat brievenbuspakjes er soms tot wel 2 weken over kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:14:
er is wel 1 mits.. maar lijkt me niet waarschijnlijk dat ze zich daar op kunnen beroepen in dit geval.
Als jij expliciet hebt aangegeven dat je niet de normale verzending wilt en op jouw verzoek de brievenbusoptie is gekozen dan is de webshop niet meer verantwoordelijk.

Echter als ik dit zo hoor is het gewoon een optie zij zelf aanbieden in de webshop maar probeert de webshop zich daar wel achter te verschuilen.

Overigens hoelang is het pakket zoek? al meer dan eens meegemaakt dat brievenbuspakjes er soms tot wel 2 weken over kunnen doen...
Quote uit de TS: voor de duidelijkheid, ik heb nog niet besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mjah, ik mis hier de eigen inzet en dit is ook al veel vaker gevraagd. Volgende keer svp eerst zelf op zoek gaan, of contact opnemen met de webshop om hun visie eerst te horen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.