Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 12:30

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Topicstarter
De ventilator van mijn in 2012 gekochte ALDI PC maakt (al vanaf het begin) erg veel herrie en slaat te pas en te onpas aan. Nu is de zolder een soort kantoor geworden, ook om thuis te werken en is dus veel herrie eigenlijk niet echt prettig werken. Ik ben dus op zoek naar een wat stillere ventilator voor in de PC.

Er zit nu een 8,5 cm variant in van AVC met een soort luchtgeleider

Ik heb al wat gegoogled, maar vind het erg lastig om een duidelijk antwoord te vinden.
Dat het ding vaak aanslaat vind ik niet zo erg, maar wat minder lawaai zou prettig zijn.

Kan iemand een suggestie doen voor een goeie en stille ventilator?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek je alleen een ventilator, of wil je ook de heatsink vervangen ( ik neem aan dat je de CPUfan bedoelt).

Is het ding echt 8,5CM? 80mm is de gangbare maat, als die van jou groter is dan kan dat nog wel eens lastig worden met vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Over het algemeen zitten er 3 a 4 ventilatoren in (kast voor en/of achter, voeding, grafische kaart en cpu). Dus welke fan is de boosdoender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

4 jaar oud? Dan is het misschien een idee om een schoonmaak te doen. Want het is best mogelijk dat er stof zit in plaatsen en dat het koelings vermogen heeft aangetast.

Zeker de CPU koeler kan wel een schoonmaak gebruiken na zo lang.

Het heeft waarschijnlijk een standaard Intel Koeler op de i7 zitten en die zijn relatief luid. Kleine fan op een niet zo'n groot koelings blok daarom.

Ik raad aan voorzichtig te gaan schoonmaken, verwijderen van het stof, zeker van de CPU koeler zal het systeem al minder luid maken. Het feit blijft dat de standaard CPU koeler niet de stilste fan had.

En kijk inderdaad welke fan zo'n lawaai maakt. Draai het systeem met de zijkant eraf en probeer erachter te komen precies waar het geluid vandaan komt. Het is mogelijk dat de fan versleten is geraakt en het geluid erger is geworden.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Kan je denk ik betere heatsink nemen. voor €20 heb je een goede stille cooler die aan je wensen voldoet.

En komt de herrie van een ongewoon geluid of gewoon een gezonde fan die hard draait?
Zoals gezegd kan een schoonmaak wonderen doen en eventueel in je bios de fan speed aanpassen.
niet dat hij al op de 60 graden vol gaat draaien.