Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Beste mensen,

Ik heb KODI op mijn SONY televisie. Draait helemaal super. Maar nu heb ik een kleine issue.

De situatie:
Ik heb netwerk storage via een USB-stick in mijn TP-LINK Archer C7 router.
Ik zet hier films op en stream deze met KODI naar mijn TV.

Het probleem:
Soms 'ziet' KODI de film niet welke op mijn netwerk storage staat. Terwijl andere films gewoon wel te vinden zijn (!)

Ik kan de film wel vinden en afspelen via PC/Laptop/Tablet maar via KODI wordt de film niet zichtbaar tijdens het browsen in de mappen op de router USB-storage.

Als ik de USB-stick uit mijn router trek en in de USB poort van de televisie steek ziet KODI hem meteen en speelt het zonder problemen af.

Dus,. ... waarom ziet KODI het bestand dan niet als ik deze via mijn netwerk probeer af te spelen?

En vooral, hoe kan ik dit oplossen?

Dank u, dank u _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Op welk bestandssysteem heb je de usb geformatteerd?
Bijvoorbeeld NTFS of EXT4?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
NTFS, omdat ik eerst al problemen had met schrijven van bestanden boven 4Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
http://kodi.wiki/view/Adding_video_sources

Vermoedelijk gaat het mis in Kodi, en kan Kodi je usb stick nog niet zien.
Kun je het toevoegen met behulp van bovenstaande link?

Is de hele usb niet te zien vanuit Kodi, of alleen sommige mappen op de usb?
Omdat je aangeeft dat Kodi ze soms wel kan zien.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Ook iets: als library mode aanstaat en hij "snapt" niet welk bestand het is omdat de titel bijv niet herkend wordt of niet te vinden is in de online library, laat KODI hem soms niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
@Wizai
Ik heb meer films op de USB staan. Deze ziet hij gewoon en de mappenstructuur ook. Het hele detecteren in KODI van het volume via UPnP gaat ook vlekkenloos

Het gekke is dus, als ik diezelfde USB rechtstreeks in de TV stop, dan ziet KODI de film wel in zijn map staan. Maar kijk ik dus via het netwerk ziet hij de film niet.

@ uncle mel

Ga ik even checken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
@Unkle Mel

Ik moest even opzoeken wat 'library mode'precies is. Ik heb library mode niet aan staan. Het bestand staat er gewoon niet bij het browsen in de mappen.

Ik heb net nog even geprobeerd de bestandsnaam te wijzigen via de laptop en hem in een andere map te zetten. Misschien dat bepaalde characters er voor zorgen dat de boel niet werkt. Maar ook hiermee krijg ik hem niet te zien.

Het gaat trouwens om een .mkv ik heb meerdere .mkv en anderen pakt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
BenVenNL schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:55:
Beste mensen,

Ik heb KODI op mijn SONY televisie. Draait helemaal super. Maar nu heb ik een kleine issue.

De situatie:
Ik heb netwerk storage via een USB-stick in mijn TP-LINK Archer C7 router.
Ik zet hier films op en stream deze met KODI naar mijn TV.

Het probleem:
Soms 'ziet' KODI de film niet welke op mijn netwerk storage staat. Terwijl andere films gewoon wel te vinden zijn (!)

Ik kan de film wel vinden en afspelen via PC/Laptop/Tablet maar via KODI wordt de film niet zichtbaar tijdens het browsen in de mappen op de router USB-storage.

Als ik de USB-stick uit mijn router trek en in de USB poort van de televisie steek ziet KODI hem meteen en speelt het zonder problemen af.

Dus,. ... waarom ziet KODI het bestand dan niet als ik deze via mijn netwerk probeer af te spelen?

En vooral, hoe kan ik dit oplossen?

Dank u, dank u _/-\o_
Het feit dat zodra je de USB-stick ergens anders insteekt hij wel meteen herkent doet mij sterk vermoeden dat jouw router debet aan het probleem is.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Inderdaad, maar dus geen idee waarom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Heb intussen de router nog eens moeten herstarten. Ineens werden de 'onzichtbare' films wel zichtbaar in de mappen. Vervolgens weer nieuwe .mkv er bij op gezet en ziet hij deze weer niet.

Grrrr ... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook bij mij zijn sommige bestanden niet zichtbaar in kodi op de HD die aan mijn TP-link Archer c7 gekoppeld is.

Heb je al een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Minxz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:37:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook bij mij zijn sommige bestanden niet zichtbaar in kodi op de HD die aan mijn TP-link Archer c7 gekoppeld is.

Heb je al een oplossing???
Sorry nee. Soms helpt het als ik de router compleet opnieuw opstart. Echt een goede fix heb ik nog niet.
Pagina: 1