Hoi,
Ik heb een klein meningsverschil met imagecopyresampled en ik hoor graag van jullie dat ik ongelijk heb
Ik wil een plaatje in een plaatje plakken, precies waar de functie voor bedoeld is lijkt mij. Daar komen nogal wat berekeningen bij kijken, maar uiteindelijk gaat het resizen mis. Omdat het een functie is met enorm veel variabelen en ik er tureluurs van werd heb ik maar even de uitleg van php.net misbruikt om het te snappen:
Dat geeft als output:
Het gebied wat ik plak heeft dus een afmeting van 1879 x 1242. En ik plak dat in een gebied met afmeting 242 x 160. Dezelfde aspect ratio, dus appeltje-eitje zou je zeggen. Hij plakt het plaatje echter op formaat 203 x 160.
Waarom?
Ik heb een klein meningsverschil met imagecopyresampled en ik hoor graag van jullie dat ik ongelijk heb
Ik wil een plaatje in een plaatje plakken, precies waar de functie voor bedoeld is lijkt mij. Daar komen nogal wat berekeningen bij kijken, maar uiteindelijk gaat het resizen mis. Omdat het een functie is met enorm veel variabelen en ik er tureluurs van werd heb ik maar even de uitleg van php.net misbruikt om het te snappen:
PHP:
1
2
3
| echo "In other words, imagecopyresampled() will take a rectangular area from src_image of width " . $width . " and height ". $height . " at position (". $w . ",". $h . ") and place it in a rectangular area of dst_image of width ". $new_width . " and height " . $new_height . " at position (" . $startwidth . "," . $startheight . ")."; //imagecopyresampled($phone, $src_img, $startwidth, $startheight, intval(round($w)), intval(round($h)), $new_width, $new_height, $width, $height); |
Dat geeft als output:
Mooi. Precies wat ik wil doen.In other words, imagecopyresampled() will take a rectangular area from src_image of width 1879 and height 1242 at position (165,0) and place it in a rectangular area of dst_image of width 242 and height 160 at position (73,21).
Het gebied wat ik plak heeft dus een afmeting van 1879 x 1242. En ik plak dat in een gebied met afmeting 242 x 160. Dezelfde aspect ratio, dus appeltje-eitje zou je zeggen. Hij plakt het plaatje echter op formaat 203 x 160.
Waarom?