waterkoeling of peltier?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
wat is volgens jullie het beste
een peltier setje of een waterkoeling?

Unico

Verwijderd

waterkoeling met peltier :)

Verwijderd

Ik heb er niet super veel verstand van maar een peltier alleen kan niet zover ik weet.

Een peltier heeft 1 warme en 1 koude kant. Die warme kant moet gekoeld worden. Dit gaat het best met een waterkoeling. Een peltier kan dus nooit zonder extra koeling.

Waterkoeling kun je wel los doen. Het is veiliger omdat je (voor zover ik weet) geen risico op condens hebt maar minder effectief dan een waterkoeling met peltier.

• Unico
Ok maar trekt zo'n waterkoeler
veer meer warmte weg dan een eh eh
zeg een alphakoeler met delta fans

Verwijderd

ja waterkoeling met peltiers is gewoon de beste oplossing.. als je toch al zoveel moeite gaat doen.. overgens een P3 + 80watt Peltier + Alpha en goede kastkoeling werkt ook heel goed schijnt.. (temp -10C - 0C)

Verwijderd

begin eerst eens met peltier/luchtkoeling, als je daar genoeg ervaring mee hebt waterkoeling en dan peltier/waterkoeling.
das de weg die ik maak/ga maken.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Ik heb een 52w Tom leufkens Peltier met een Alpha FC-PAL30+Delta Fan

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 13:14

Floor-is

5.2

Ehm, ik heb wel een linkje voor je waar je kunt zien hoeveel watt aan warmte je proc genereerd bij welke snelheid.

Hier komt de link: http://www.waterkoeling.nl/files/OverCPU.xls

Wat ik je wel kan zeggen is dat je best met een luchtkoeler en een pletier kunt werken, maar dat de waterkoeling eenvoudigweg meer warmte kan afvoeren, dit maakt het zo interessant... (En het is stiller)

Meer vragen?

Floris

Bericht hierboven

• Unico
Ik heb nu een peltier 80w en een alpha koeler met dubbele delta fan
ik wil graag weten of het intresant is
om een waterkoeler te bouwen

Verwijderd

Uhm...rare vraag misschien. Maar hoe koel je dat water dan weer af. Daar heb je weer fans voor nodig. Voor goede koeling wel te verstaan. Dan is het toch het probleem (de herrie) naar een andere plek verplaatsen.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

voor een 80w peltier lijkt me dat wel leuk ja waterkoeling..

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

62 Watt Peltier Alpha FC-PAL30T met Delta fan alles van OC-shop vandaan. -25c idle +5 tijdens gamen. Met water cooling moet je toch weer met slangen gaan werken etc etc. Liever alles in de kast goeie case fans en gaan. P3 700@1036

http://specs.tweak.to/11052

Pagina: 1