Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn vraag

Weet iemand een Custom fan profile programma voor Notebook van ASUS ROG, GTX 960M I7 6700HQ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Asus rog site doorgelopen...
Speedfan

Ik zoek liefst iets zoals AFTERBURNER van MSI, maar dan van en voor ASUS ROG.

Mijn temps zijn rond de 80-85 graden Celsius, al verhoog ik de laptop zo dat er meer ruimte is tussen de onder kant van laptop en bureau neemt temp af naar 70-75.

Kortom wil meer eigen input hebben op de temps, zonder dat ik een complete boeken verzameling moet gebruiken om m'n laptop ophoog te vijzelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien in de bios zelf? Wie weet kun je eenmalig en curve instellen die voldoet aan jou eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
Al gekeken, is heel simplistisch! Niets kunnen vinden over Fan etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
Meestal zijn die biosen van laptops erg simpel en kan je weinig aan veranderen. Zo probeerde ik ook via MSI afterburner mijn 660M iets te OC om meer power uit te krijgen. Maar kan alleen de core clock en memory clock iets opschroeven. maar ook niet veel voor hij instabiel werd. Dat is het nadeel van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
Weet iemand een Custom fan profile programma voor Notebook van ASUS ROG, GTX 960M I7 6700HQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste programmas voor dit zijn eenmaal voor desktops omdat je hier meer kan wijzigen voor de koeling. Zo zit je niet vast aan de standaard heatsink en ventilator. Stel laptops zouden software zo hebben dat je alles volledig aan kan doen of uit dan gaat deze eerder kapot dan de maker kan voorspellen. Dit in verband met garantie kwesties is het dus spijtig maar eenmaal zo dat laptops laptops blijven en eenmaal niet aan te passen zijn.

ECHTER zijn er wel onder koelers die low profile zijn dus een plaat met rooster en ventilator die maximaal een keer 10cm in een heel erg groot geval zijn. Deze zet je diagonaal neer dus bij het toetsenbord merk je er niet veel van. Sommige van deze kun je trouwens wel op andere modus zetten.

Ook nog een optie zijn de ventilators die je extern bij de heatsink plaatst zodat die lucht er door heen zuigt in plaats van net als de stock fan er door heen blaast. Zo krijg je dus meer lucht dat meer warmte af kan voeren

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 22:22 . Reden: Spelling ;) ]

Pagina: 1